Lainaus:
quote:Mutta siitä olen varma ettei siinä ole kitkalukkoa perässä.
|
No sitten se on joko tavallinen tasauspyörästö, tai sitten siihen on joku asentanut automaattilukon jälkeenpäin. Noita automaattilukkoja ei tehtaan jäljiltä tietääkseni Nissanissa ole.
Eli:
jos ei ole mitään on auto nelivedollakin vain 2-vetoinen ja takavedolla 1-vetoinen
jos on kitkaperä toisessa akselissa, niin auto on nelivedolla noin 2,5-vetoinen ja takavedolla noin 1,5 vetoinen
jos on kytkettävä tai oikein toimiva automaattinen tasauspyörästön lukko takana, on auto nelivedolla 3-vetoinen ja takavedolla 2-vetoinen, kun lukko on kiinni.
Vasta, kun molemilla akseleilla on 100 % tasauspyörästön lukot kiinni, on auto aidosti nelivetoinen = kaikki 4 pyörää pyörivät aina samalla nopeudella.
Ja tässä siis edellytetään että ne etupyörien napalukot ovat kiinni. Jos ne ovat auki, on auto aina takavetoinen riippumatta siitä, onko neliveto päällä vai ei.
HJ61 -90 & LJ70 -89