Heps,
Maantieominaisuuksien takia mä tein sen - aika helposti menee noita reikiä koneistamalla. Mulla on aika julma pylväsporakone ja 10mm päästä leikkaavalla jyrsintapilla varovasti ajellen meni ihan hienosti. Murgulalle sorvattiin akselinpätkä johon pultilla ja laipalla kiinni, sit akseli isoon ruuvipenkkiin porakoneeseen ja heittokellon kanssa joka reikä aina sopivaan asemaan (tappi vanhaan reikään, kellon nollaus, tappi ylös ja murgulan kierto muistaakseni 4mm pulttijaon kehällä kun jousikorotus on 3").
Muista, että raidetanko laskee entistä alemmas..... eli jouduin rälläköimään akseliin hitsatun suojan veks ja tekeen uuden.
Ajettavuus parani merkittävästi. Ja sitten taas tein unorthodoxin jutun ja laitoin siniset pehmeät uretaanipuslat (Warnissa orggis gummit ihan säpäleiksi) ja vot. Kyl taas kehtaap ajella motarilla 120km/h. Sanotaan mitä vaan, mutta en huomannut uretaanipuslista mitään negatiivista tuolla PäHäMan safarillakaan (eka kerta niillä mettässä)..... niitähän on ainaski kolmea kovuutta ja nää on ne pehmeimmät. Suht tyyriitä, mutta tuntuvat kyllä toimivan ja asennus on heleppo.
Tapsa
- edit: tuossa kardaanikulma-asiassa kandee muistaa, että ainakin näissä vanhemmissa rankuissa molempien ristikkojen kulmat ovat "saman merkkiset", eli akseliputkea ei kannata kiertää vaan pelkät murgulat. Jos sitä aksulaa kiertää "taaksepäin", niin kulmat eivät pysy lähimainkaan yhtäsuurina. Voisin vielä todeta, että noiden uretaanipuslien jälkeen kaikki kardaanivärinät hävisivät (vanhat olivat ihan luilla).
- Less is more -
Edited by - Tapsa_ja_Dumbo on 09/11/2005 06:14:04
|