Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 02.11.2005, 17:18
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Miten neliveto on toteutettu? Kun tuosa on nelipyöräohjaus, niin keskitasauspyörästöä ei tarvita.

Jousituksen kanssa on oltava tarkkana, että pysyy vakaana. Silti ehdottaisin kierrejousia joka kulmaan. Minkälaiset akselit ovat? Jäykät vai erillisjousitus? Jonkunlaiset iskunvaimentajat (vaikka kitkalla toimivat) tarvitaan, varsinkin jos mennään yhtään kovempaa.

Lukot akseleilla parantaisivat vetoa erityisesti kun joku pyörä pyrkii nousemaan kokonaan ilmaan. Ei pitäisi olla mitenkään mahdoton rakentaa nykyisiin: esim toisen vetarin voisi holkilla lukita tasauspyörästön kehään. Mistä tasauspyörästöt ovat?

Lainaus:
quote:Vai rakentaisiko jokaiselle pyörälle oman servon, tietokoneella anyloisi dataa ja sen mukaan syöttäisi tehoja pyörille?
Tämä olisi aivan mahtava ratkaisu! Parempi kuin mekaaniset lukot.

Rinteessä kulkemista parantaisi aktiivinen jousitus, jolla koria saisi kallistettua ylärinteeseen päin.

Saako ajoneuvo olla 6-pyöräinen? Vakauttaisi menoa ja helpottaisi varsinkin esteiden ylitystä. Edessä ei saa olla mitään, mikä ottaa kiinni esteisiin ennen renkaita.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
www.offroadpaja.fi
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:04 (GMT +2).