Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2005, 10:47
offipete offipete ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 17.07.05
Sijainti: Tervakoski, Finland.
Viestit: 823
Perusasetus

Pajeron öljynpaineet / mittarit


Onko pajeron -88 2.5TD alkuperäinen öljynpaine luotettava vai vain suuntaa antava? Onko normaalia kun paineet on 100km/h ajettaessa 2 paikkeilla? kylmänä paineet nousee 4;sen paikkeille.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.10.2005, 16:43
okkiM:n Avatar
okkiM okkiM ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.01.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Joo, normaalia se on ainakin mulla. Tiiä sitte, pajeron öljynpainemittari on kuulemma huono vitsi. Siksipä kävinkii tänää ostamassa mekaanisen mittarin. Sitte jos on vielä alhaset, niin prikkaa sinne sen jousen alle joka on siellä paineensäätötsydeemissä. Niin sit pitäs nousta. Jousi voipi olla kuoleentunu.
Tarpeeks selkeetä?

Seuraava voit olla sinä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.10.2005, 17:12
okkiM:n Avatar
okkiM okkiM ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.01.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Noni. Surukseni ilmoitan että alkuperäismittari näytti suhtkoht samaa kun uus mekaaninen. Tarvis tehä jotain. Mites kun öljynpainetta on kylmällä koneella ja kylmällä öljyllä reilusti, niin eikö tästä vois päätellä että se säätimen jousi ei oliskaan kuoleentunu. Muutenhan se ei nostais kylmilläkään öljyillä painetta. Eli onks pumpussa kumminki klappia ja ohivirtausta kun öljy on lämmintä?

Seuraava voit olla sinä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2005, 18:08
Taro92:n Avatar
Taro92 Taro92 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.05
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 195
Perusasetus

Kyllä sitä ohivirtausta ja klappia on varmaan kampiakselin laakereissakin, kannattaa toki avata ensin se öljypumppu.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.10.2005, 12:46
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Meil oli noi samat paineet noin 2 bar kuumana, laitettiin kk laakerit (vanhatkin oli kyl ihan ok) sekä uus öljypumppu, paineet edelleen 2 bar kuumana. Runkolaakerit on laittamatta mut tuskin tulee laitettua kun se on mennyt noillakin paineilla päälle 100tkm omassa käytössä ja edelisellä omistajalla 260tkm ennen meitä. Öljypumpuksi tuli korealainen hyundain pumppu, halvempi kuin jaappaninpoikien. Hyndaissa käytettiin ainakin jossain vaiheessa pajerosta kopsattua konetta.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ:n mittarit vaeltelee Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 25 13.06.2009 19:34
kWh mittarit samisami2 Chit-Chat 8 13.12.2006 16:49
patrolin mittarit Tekniikka & Jutustelu 7 20.12.2005 22:21
BJn mittarit sekoilee? mikjus Tekniikka & Jutustelu 19 19.04.2005 22:18
O:Patrolin mittarit jalmari_76 O/M/V Muut 8 14.12.2004 15:12


Sivu luotu: 07:43 (GMT +2).