Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 28.10.2005, 15:15
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

EGR:n tehtävähän on vähentää typen oksidien määrää pakokaasuissa palamistapahtuman lämpötilaa pienentämällä. Se on enempi kemiaa, kuin polttoaineilmaseoksen rukkaamista, ja saadaan aikaan pakokaasuissa olevia aineita palamisilmaan sekoittamalla. EGR:n poistaminen ei lisää tehoa, nakutusantureilla varustetuissa bansamoottoreissa tapahtuu väistämättä juuri päinvastoin.

EGR:n poistaminen todellakin lisää nakutusherkkyyttä, koska palamislämpötila kasvaa, ja nakutusanturilla varustettu sytytysjärjestelmä pienentää ennakkoa tyypillisesti 3 asteen portailla jopa 9 astetta. Jokainen bensamoottoreita (oikeasti)viritellyt tietää mikä merkitys sytytysennakolla on tehoihin.

Eli, jos moottorin kupeesta löytyy nakutusanturi, antakaa EGR:n olla.
Jos EGR venttiili ei toimi, tai on tukossa tai EGR kanavat on tukossa, seuraus on sama.

Timop

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sim-lukituksen poisto?? Wago-78 Chit-Chat 0 29.10.2006 13:35
Helinän poisto tanet Tekniikka & Jutustelu 9 20.10.2006 10:15
Pohjamassan poisto? Kauttu Tekniikka & Jutustelu 18 17.08.2006 16:24
EGR:n poisto? PRVette Vuosimallit 1984-1996 8 31.07.2004 14:01
Puu sisustuksen poisto? Vuosimallit 1984-1996 1 03.09.2003 12:17


Sivu luotu: 03:23 (GMT +2).