Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 28.09.2005, 10:22
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Tarkoitin juuri sitä letkuliittimen avartamista, kuten SoSo tarkensi. Ja CO2-pullon paine on siinä 40-50 barin paikkeilla niin kauan kun ainetta on nestemuodossa jäljellä. Tämä on siis säätimen näkemä ensiöpaine.

Virtaussäädinhän toimii ilmeisesti sillä periaatteella, että siinä on ensin säädettävä paineenalennin ja sen jälkeen kuristus. Tietty kuristus (virtauspinta-ala) ja sen toisella puolella oleva tietty paine (oikeasti paine-ero kuristuksen yli) saa aikaan tietyn virtaaman. Lisävirtausta saa toisiopainetta kasvattamalla tai avartamalla letkuliittimen pienenpientä reikää. Paineen kasvattamisen raja tulee hitsisäätimellä äkkiä vastaan pienestä säätöalueesta johtuen, joten avartaminen jää ainoaksi vaihtoehdoksi.

Taitaa hitsisäätimestä modaaminen sitten olla huono ajatus ja pitää katsoa jostakin isomman toisiopaineen antava säädin. Powertankkia on hommaa, kun on 6kg "keikkapullo" pölyttymässä tallin nurkassa.


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suomalaiset eivät opi käyttämään alkoholia Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 17:15


Sivu luotu: 03:01 (GMT +2).