Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #20  
Vanha 23.09.2005, 10:57
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Tuninkimiehiltä lainattua:



# Laturin (+) navasta johdotetaan kaapeli Starttiakun (+) napaan.
# Laturin (+) navasta johdotetaan toinen kaapeli releen (+) napaan.
# Releen herätevirta (+) johdetaan laturilta releen puolalle ja releen (-) maadoitetaan runkoon.
# Releen ulostulonavasta johdetaan kaapeli poppiakun (+) napaan.
# Molemmat akun ovat maadoitettuna runkoon.

Kun moottori käy ja laturi alkaa lataamaan, antaa laturi myös releelle herätevirran. Rele kytkee poppiakun virtapiirin ja se latautuu. Kun moottori sammutetaan (laturi lopettaa lataamisen), sammuu myös releen herätevirta, jolloin rele aukeaa ja poppiakku on taas irti virtapiiristä.

http://www.ffp-motorsport.com/tuning...dex.php#2akkua

Miten käy jos toinen akku on ihan tyhjä ja auto laitetaan tulille? Tyhjä akkuhan ottaisi mieluusti virtaa täydestä eli laturin on oltava sen verran tehokas, että jännite on sen verran korkeampi ettei täydempi pääse purkautumaan.

Ja entäpä jos kumpikin on tyhjiä...?


- jm

KoMk ry. Off Road Team. SLCK #110.

Edited by - komk on 23/09/2005 12:03:54
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sähkön kilpailutus -MAKE- Chit-Chat 21 17.03.2008 10:20
Kikkailua sähkön hinnan nousussa. Bruno Chit-Chat 2 23.09.2007 12:47


Sivu luotu: 01:35 (GMT +2).