![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tässä kytkäri semmoseen. On nyt ollut ajossa Itäautosafarin ajan ja vähän päälle.
Yksinkertaisesti Erotetaan akut toisistaan diodeilla. Tässä on käytetty schottky diodeja alhaisen kynnysjännitteen takia, malliltaan 120NQ045 eli 120A ja 45V.(Partco 9,50/kpl alv0%) Jos käytetään tavan diodeja mielestäni kannattaa kompensoida kynnysjännite laittamalla jännitteensäätimelle kolmas diodi. Tein näin pienemmän vikaantumisriskin ja yksinkertaisuuden takia. Kuvassa U1 on jännitteen säädin. Tässä hässäkässä on mukavaa myös se, että akkujen väliset johdot voi mitoittaa laturin mukaan. Ei siis tarvitse vetää mitään boan kokosta piuhaa akulta toiselle, niin kuin tarvitsee esim. kytkimellä erotetulla systeemillä. Suurin mahdollinen virta kun on laturin maks. virta. Käytännössä tästäkin voi vähentää auton käynnissä pitoon menevän virran. ![]() --Bisnis, sano ryssä kun naisen näki.-- |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sähkön kilpailutus | -MAKE- | Chit-Chat | 21 | 17.03.2008 10:20 |
Kikkailua sähkön hinnan nousussa. | Bruno | Chit-Chat | 2 | 23.09.2007 12:47 |