Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.08.2005, 22:37
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Esim HDJ:n jouset eivät anna käsittääkseni hirmuisesti suurempaa jousivakiota mutta toimivat paljon painavamman auton alla erittäin hyvin.
Toisaalta ne ovat myös vähän pidemmät, eli suhteellinen kokoonpainuma ei ole samaa luokkaa noiden aiheen jousten kanssa. Toinen esimerkki on G-Wagenin etujouset, joiden jousivakio on muistaakseni alle 20 N/mm^2 ja vaikka pituutta niillä onkin puoli metriä, painuvat ne silti n. 40% kasaan (tosin laskujeni mukaan, voisiko joku varmistaa onko jousi auton alla ollessaan n. 300 mm, esim. Tumi?).

Sen jousiteräksen taivutus- vai minkälie leikkausjännityksen pitäisi kyllä olla aika samoissa valmistajasta riippumatta. Ei siksi etteikö teräksen seostuksella voisi olla suurtakin merkitystä jousen elämän kannalta - esim. nuo minulle kulkeutuneet HDJ:n jouset ovat yli 500 tuhatta kilometriä rullatusta autosta ja silti ovat liki millilleen alkuperäisen mittaiset.


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 02:39 (GMT +2).