![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noi koneet, joissa ohjurit lähtee liikkeelle on kyllä v-mäisiä. Voortin 2-litraisessa DOHC:ssa (transut, riesat, skrppioonit) oli myös sama ilmiö ja siinä pakopuolen ohjurit lähti hissukseen laskeutumaan aika yleisesti 150-200 tuhannen ajon jälkeen. Tekee saman homman, eli kun ohjuri putoaa irti venttiilin päälle, hajoaa helposti koko kone. Lääke on koneistaa uudet ohjurit, joissa on kaulus yläpäässä kannattamassa ohjuria (voortin koneeseen sai muistaakseni jostakin bemun ohjurista parhaan aihion).
Jos pako-ohjuri on lähtenyt liikkumaan, näkee sen aika äkkiä muita paksummassa noessa olevasta pakokanavasta, sieltä kun vuotaa öljyä venttiilin päälle. Toki pidemmälle ehtinyt vaiva näkyy irti olevasta kumista. Vuotava öljy näkyy myös reiluina arvoina päästömittauksessa. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki sj 410 laatikko naputtaa. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 09.06.2016 05:12 |
läjä naputtaa!! | okeman82 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 31.12.2010 19:42 |
läjä naputtaa/rallattaa | Jande | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 30.05.2007 17:06 |
Nissan KingCab -02 naputtaa tyhjäkäynnillä... | Wili | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.11.2006 16:24 |
m:hydrauliset kauko-ohjaimet | psychobilly | O/M/V Muut | 2 | 15.11.2005 05:05 |