Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 27.05.2005, 11:50
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Noi koneet, joissa ohjurit lähtee liikkeelle on kyllä v-mäisiä. Voortin 2-litraisessa DOHC:ssa (transut, riesat, skrppioonit) oli myös sama ilmiö ja siinä pakopuolen ohjurit lähti hissukseen laskeutumaan aika yleisesti 150-200 tuhannen ajon jälkeen. Tekee saman homman, eli kun ohjuri putoaa irti venttiilin päälle, hajoaa helposti koko kone. Lääke on koneistaa uudet ohjurit, joissa on kaulus yläpäässä kannattamassa ohjuria (voortin koneeseen sai muistaakseni jostakin bemun ohjurista parhaan aihion).

Jos pako-ohjuri on lähtenyt liikkumaan, näkee sen aika äkkiä muita paksummassa noessa olevasta pakokanavasta, sieltä kun vuotaa öljyä venttiilin päälle. Toki pidemmälle ehtinyt vaiva näkyy irti olevasta kumista. Vuotava öljy näkyy myös reiluina arvoina päästömittauksessa.


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki sj 410 laatikko naputtaa. Pecos Tekniikka & Jutustelu 11 09.06.2016 05:12
läjä naputtaa!! okeman82 Tekniikka & Jutustelu 12 31.12.2010 19:42
läjä naputtaa/rallattaa Jande Tekniikka & Jutustelu 3 30.05.2007 17:06
Nissan KingCab -02 naputtaa tyhjäkäynnillä... Wili Tekniikka & Jutustelu 2 13.11.2006 16:24
m:hydrauliset kauko-ohjaimet psychobilly O/M/V Muut 2 15.11.2005 05:05


Sivu luotu: 13:01 (GMT +2).