Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 09.05.2005, 00:03
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Ihmettelimme samaa ilmiötä entisen Hiluxini starttimoottorin kanssa, oli tuttu sähköinsinöörikin vähän aikaa hiljaa kun kaikki roottorin käämit näyttivät olevan oikosulussa juuri kuvailemallasi tavalla. Kaveri selvitti sittemmin että varsinainen starttiin jodettu virta kulkee vain lyhintä reittiään pitkin (niin kuin kaikki sähkö pääsääntöisesti) jonka aiheuttama magneettikenttä sitten pyrkii pyörittämään roottoria seuraavan käämin kohdalle. Eli ei pitäisi haitata vaikka kaikki ne hiilten kontaktipinnat tuntuvat olevan yhteen kytkettyjä. Ohmimittarin virta on vain niin pieni, että se menee kevyesti ihan mistä vaan sen kytkee menemään. On kuulemma joku iänikuinen ratkaisu tuo.

Lopulta tuon startin purkamiseenkin johdattanut vika löytyi jännitteensäätimestä, joka lataili ihan mitä sattui. Välillä jäi akut tyhjiksi, välillä ne täyttyivät. Jne. Onnea matkaan.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kuinkas ajovalot säädetään? Cental73 Maasturiprojektit 6 09.09.2007 12:04
LJ:n startin vaihto tttreg Tekniikka & Jutustelu 7 21.01.2007 01:12
Kuinkas Rangesta painoa pois? Niko Tekniikka & Jutustelu 46 16.10.2006 20:14
Kuinkas iso naru? ariman Chit-Chat 18 18.02.2006 11:34
O: BJ-40 startin solenoidi mikjus O/M/V Muut 0 21.08.2003 07:43


Sivu luotu: 12:15 (GMT +2).