![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kellottaminen ei takaa TÄSMÄLLEEN samaa ilmamäärää kaikille sylintereille, ellei sitä tehdä virtauspenkissä ja katsota todellakin mene saman verran ilmaa (taikka kantta jo valmiiksi virtauspenkissä käytetty).
Taitaa olla kumminkin vakiokansio erisylinterien kesken aika erilainen (UAZ), joten kellottamisesta en aloittaisi. Sylinterien pitäisi tietenkin olla likimäärin ”samantehoiset”, toisaalta jos yhdensylinterin teho lisääntyy 10%, niin kampiakseliteho kasvaa 2,5% (4-sylinterinen ja sylinterit lähtiessä saman tehoiset). Siis epäsymmetriä niin yksiselitteisesti aiheuta tehohäviötä. Mielestäni kannattaa kaikista sylintereistä poistaa valuvirheet sekä sovittaa kanavat, varsinkin imukanavat, sillä UAZin koneessa ei ole kyse mistään tarkkuusvalusta. j.h Bensakoneen suihkutussuuttimessa on helposti 5% tuottoeroja, joten… |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Läjään kannen pultit | TTMOSSE | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.12.2010 10:52 |
toyota 2.4td kannen tiiviste | romunrassaaja | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 07.02.2008 15:16 |
2L-T Kannen tunnistus | blomi | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 04.08.2007 05:31 |
kannen vaihtoa tv:ssä | jamppa.w | Chit-Chat | 17 | 17.03.2007 16:50 |
Rangen kannen kiristys | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.03.2005 20:15 |