Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #5  
Vanha 08.05.2005, 10:26
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Kellottaminen ei takaa TÄSMÄLLEEN samaa ilmamäärää kaikille sylintereille, ellei sitä tehdä virtauspenkissä ja katsota todellakin mene saman verran ilmaa (taikka kantta jo valmiiksi virtauspenkissä käytetty).

Taitaa olla kumminkin vakiokansio erisylinterien kesken aika erilainen (UAZ), joten kellottamisesta en aloittaisi.

Sylinterien pitäisi tietenkin olla likimäärin ”samantehoiset”, toisaalta jos yhdensylinterin teho lisääntyy 10%, niin kampiakseliteho kasvaa 2,5% (4-sylinterinen ja sylinterit lähtiessä saman tehoiset). Siis epäsymmetriä niin yksiselitteisesti aiheuta tehohäviötä.

Mielestäni kannattaa kaikista sylintereistä poistaa valuvirheet sekä sovittaa kanavat, varsinkin imukanavat, sillä UAZin koneessa ei ole kyse mistään tarkkuusvalusta.

j.h

Bensakoneen suihkutussuuttimessa on helposti 5% tuottoeroja, joten…


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Läjään kannen pultit TTMOSSE Tekniikka & Jutustelu 8 19.12.2010 10:52
toyota 2.4td kannen tiiviste romunrassaaja Tekniikka & Jutustelu 10 07.02.2008 15:16
2L-T Kannen tunnistus blomi Tekniikka & Jutustelu 20 04.08.2007 05:31
kannen vaihtoa tv:ssä jamppa.w Chit-Chat 17 17.03.2007 16:50
Rangen kannen kiristys Tikru75 Tekniikka & Jutustelu 6 17.03.2005 20:15


Sivu luotu: 18:07 (GMT +2).