![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
|
Kyllä se kannattaakin tehdä kun kori on poissa. Kaikenlaiset kiinnikkeet on helpompi tehdä nyt. Pohjapanssarista kannattaa tehdä mahdollisimman sileä - kaikenlaiset poikittaiset kohoamat jää kiinni kiviin tosi tiukasti.
|
|
|
|||
|
|||
|
Kyllä, Nyt juuri ei ole kuvia, mutta pitänee huomenna ottaa. Panssari on nimittäin edennyt oikein hyvin. Poikittaisilta epätasaisuuksilta en ole täysin välttynyt, mutta niitä on tarkoitus yrittää vielä silotella.
|
|||
|
|||
|
Eipä kerinnä kattoo niitä panssarin kuvia vielä, kun äitin autossa ollu vähän EGR remonttia
|
|||
|
|||
|
Siinä on kuvia pohjapanssarista paikallaan, nyt se on irti ja odottelee viimeistelyä.
|
|||
|
|||
|
Pohjapanssari on nyt siinä mallissa, että voisi kohta varmaan maalata jo...
Ainakin jo semmoin, että nyt keskityn taas muihin juttuihin, kun tuon viimeistely hoituu jo myöhemmin, sitten kun korikin on jo paikallaan... Tai no kattoo nyt jos jotain vielä tekee, esim maalaa...
|
|||
|
|||
|
Laturin kannakkeen suunnittelua. Kunhan saa kannakken paikalleen, niin pääsee mittaamaan hihnan pituuden ja sitte kun hihna on hankittu, niin pitää kiristin tehä...
|
|||
|
|||
|
Mites se nyt olikaan, että miten nyt katsastuksessa pitää menetellä noitten riippujen suhteen?
jossain oli puhetta, mutta yritin puoli tuntia selata palstaa läpi, enkä löytäny... Täytyykö muutoskatsastaa vai mitä...?
|
|||
|
|||
|
Laturin kannake on hyvällä mallilla. Onpas jännä nähä, että miten onnistuu
![]() Isoin epäilys lienee se että laturi tulee väkisin hieman lokarin puolelle, joten sinne on tehtävä pulttikiinnityksellä sitten jonkin sortin suojapelti...
|
|||
|
|||
|
Laturin kiinnitys on nyt aika hyvällä mallilla. Kiristin pitää vielä rakentaa. Tuommoin 6 harjanen 1080mm hihna näyttää olevan just passeli, eikä ole kallis.
|
|||
|
|||
|
Kiristyksen aattelin toteuttaa jollakin pultilla... Semmoin hahlosysteemi on paskempi käyttää ja vaikeampi rakentaa...
|
|||
|
|||
|
Kokeilin joskus pari vuotta sitte ajaa Patrollin tuohon rampeille ristiriipuntaan ja nousi hyvin, vaikkei ole edes kitkalukkoa kummassakaan päässä.
Äsken kokeilin Pajeron ajaa ja ilman taka-akselin lukkoa nousi just just puoleen väliin. Sitte kokeilin kytkeä takalukon ja nousihan se, mutta meni ramppi lyttyyn ![]() Tässä nähdään ero siinä että molemmat akselit on jäykät ja siinä että vain takana on jäykkä akseli . Renkaatkin oli täsmälleen samat.Pitää vielä ottaa huomioon että Patrollissa alusta on käytännössä 40-luvun tekniikkaa ja täten lehtijousilla, mutta pajerossa on sentään modernit kierrejouset, mutta niin se vaan on että jäykkä akseli myös edessä, tekee maastoauton, vaikka olisikin kivikautinen lehtijousialusta
|
|||
|
|||
|
Ei olisi voinu paremmin sattua hihnan pituus.
Tuo 1080mm hihna menee tosi helposti päälle, mutta kuitenkin sen verran jämäkkä että pysyy hyvin paikallaan ennen kiristystä. Laturia kun kääntää sentin verran, niin hihna on kireällä Esim Motonetissa tuommoin maksaa 10,90, eli ei ole kallis
|
|||
|
|||
|
Nyt on laturin kiinnityksen ja säädön käytännön toteutus varmistunut ja omasta mielestä vaikuttaa oikein kivalta. Toivottavasti toimii käytännössa yhtä hyvin, kun minä sen pienessä mielessäni toivon toimivan
|
|||
|
|||
|
Tossa taas huviksee renkaita selaillu, niin 285/75R16 renkaita on ihan helvetisti enemmän, kun 33x10,5R15 renkaita... Saakohan 7" vanteelle 285 renkaan kvasti? Niitä sais nimittäin varmasti paljon helpommin käytettyna ja halvemmalla, kuin 8" vanteita...
Kunnon talvirenkaat jos hankkis tohon Patrolliin, niin voisi Pajerosta hankkiutua eroon ja ostaa tilalle jonkun halvemman henkilökuljettimen... Talvirenkaat täytyy varmaan olla 235/85R16, kun niitä saa nastarenkaina aika hyvin ja ne varmasti menee 7" vanteelle .
|
|||
|
|||
|
Laturin kannake on nyt kiristimen laturinpuolen palaa lukuunottamatta valmis. Pitää vielä paikalleen laittaa ja kiristin viimeistellä.
|
|||
|
|||
|
Laitoin laturin kannakkeineen jo paikalleen, mutta pitää vielä kuitenkin toinen kerros maalata ja pitää se kiristinjuttu viimeistellä... Hyvältä vaikuttaa joka tapauksessa.
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
|
|||
|
|||
|
Sallittu leveys tais olla 7,5"
|
|||
|
|||
|
No nyt olis laturin asennus valmis. Jännä nähä että toimiiko ollenkaan käytännössä
|
||||
|
||||
|
Mä oon ajellu 35x11.5, 36x12.5, 38x12.5 ja 285/75 renkailla ilman lukkoja ilman ongelmia 7" leveillä vanteilla. Toki omasta päähänpinttymästä ne on aina ollu liimattuna vanteelle
|
![]() |
|
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (1 jäsentä and 1 vierasta) | |
| J0hannes |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Datsun Patrol pätkä | hutikka | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 22.02.2017 19:47 |
| Myydään Patrol 1982 Pätkä | 260z | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.03.2015 22:18 |
| Myyty Datsun Patrol pätkä | Tikanpoika | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 22.09.2014 18:16 |
| Myydään Datsun Patrol 82 Pätkä | gasman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.02.2013 18:37 |
| Myyty Datsun Patrol Pätkä | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 02.08.2012 12:00 |