Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 19.06.2026, 13:22
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
No sen voi kukin itse päätellä. Kuis monta miestä sä olet nähnyt päiväkodissa lapsia hoitamassa? Ja toisaalta kuis monta naista sä olet nähnyt autokorjaamossa huollon puolella töissä? Melko harvinaisia on. Toki joskus niitä näkee, mut melko selkeästi on naisten hommia ja miesten hommia.
Mites tää päiväkoti nyt liittyy tähän, itse kirjoitit että:

"kun on videoita missä se nainen tekee noita miesten hommia auton rakentelussa "

Eikai auton rakentelussa ole määritelty missään, et se olis miesten hommaa, saahan sitä tehdä kukin mitä haluaa ja mikä kiinnostaa, sukupuolesta riippumatta.

3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vanha 24.06.2026, 08:18
nemola nemola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 18.12.21
Sijainti: Suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KauhiaÄänekäs Näytä viesti
Ideana ei ole siis millään tapaa korvata offipalstaa, vaan tulla rinnalle ja tuoda harrrastusta uusien harrastajien tietoon.
Ymmärrän kyllä joidenkin huolen siitä, että laajentaminen tämän foorumin ulkopuolelle voisi siirtää samalla aktiivisuutta täältä muualle, mutta tämän ollessa näin aktiivinen se ei ehkä ole tod.näköistä. Olen seurannut jo aiemmin kahta suomalaista keskenään samantyyppistä merkkikohtaista autofoorumia, joista toinen on "somen" myötä hiljentynyt enemmän ja toinen vähemmän. Ainakin niiden osalta voi todeta, että kyllä se foorumikin pysyy rinnalla, jos/kun siellä vaikuttavat eivät siirry sieltä muualle. Ja siinä auttaa toiminta yhdessä ja yksilöinä. Hiukan huvittavasti tuolla hiljentyneellä foorumilla osa kirjoituksista on ollut kysymyksiä miksi on niin hiljaista, no ehkä senkin sijasta tai lisäksi olisi voinut kirjoittaa jotain muuta(kin). Mutta toki jatkuvuuden kannalta jonkinlainen "linkki" uuden ja vanhan välille olisi hyvä olla ja täällähän sitä näyttäisi olevan mietitty.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TaskilaO Näytä viesti
Ihtekki oon monesti miettiny jo tuota videoitten tekua kun paljo tullee värkättyä ja reissuissa käytyä ja samalla ois halu saada näkyvyyttä tälle harrastukselle mutta eioo vielä vaan uskaltanu vaikka pari kaveriaki on jo vähä kannustanukki että pitäs alottaa. Tuommosesta offiauton rakentamisestakin sais aika hyvän videosarjan tehtyä kun jaksais vielä panostaa niihin videoihinki. Äkkiä ei tuu mieleen ku yks videosarja juutuupista offiauton rakentamisesta.
Haasteena voisi olla alussa tämän foorumin ulkopuolella niiden katsojien saaminen, mutta jostainhan sitä pitäisi aloittaa ja pitää motivaatiota yllä: kaikkienhan ei tarvitse olla mitään katsojamagneetteja. Sattumoisin huomasin, että viimepäivinä on juutuuppiin tullut erään "Freelance-toimittajan" sähköajoneuvoihin liittyvän kanavan tarjontaan uusi ajelu- ja esittelypainotteinen jakso, jossa aiheena on täälläkin tunnettu sähköautoksi konvertoitu maastoauto. Tuohan on aivan loistava tapa saada esiteltyä autoaan jo valmiille yleisölle etenkin, kun samalla saadaan tätä harrastusta tuotua esiin sellaisille, jotka ehkä harvemmin muuten olisivat kiinnostuneita (sähköautoilijat vakuttavat olevan joukkona aika sisäänlämpiävää porukkaa nettikirjoitttelujen perusteella, itse sekä "maasto"- että sähköautoilija). Harvemminhan toki tuollaisia tilaisuuksia esitellä omaa autoaan tulee. En nyt ainakaan vielä laita linkkiä tuohon juutuuppipätkään, mutta rohkaisen autoa kuskannutta kertomaan siitä itse.

Viimeksi muokannut nemola : 24.06.2026 08:22
Vastaa lainaten
Vanha 24.06.2026, 13:40
KauhiaÄänekäs:n Avatar
KauhiaÄänekäs KauhiaÄänekäs ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 18.02.26
Sijainti: Kangasala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nemola Näytä viesti
Ymmärrän kyllä joidenkin huolen siitä, että laajentaminen tämän foorumin ulkopuolelle voisi siirtää samalla aktiivisuutta täältä muualle, mutta tämän ollessa näin aktiivinen se ei ehkä ole tod.näköistä. Olen seurannut jo aiemmin kahta suomalaista keskenään samantyyppistä merkkikohtaista autofoorumia, joista toinen on "somen" myötä hiljentynyt enemmän ja toinen vähemmän. Ainakin niiden osalta voi todeta, että kyllä se foorumikin pysyy rinnalla, jos/kun siellä vaikuttavat eivät siirry sieltä muualle. Ja siinä auttaa toiminta yhdessä ja yksilöinä. Hiukan huvittavasti tuolla hiljentyneellä foorumilla osa kirjoituksista on ollut kysymyksiä miksi on niin hiljaista, no ehkä senkin sijasta tai lisäksi olisi voinut kirjoittaa jotain muuta(kin). Mutta toki jatkuvuuden kannalta jonkinlainen "linkki" uuden ja vanhan välille olisi hyvä olla ja täällähän sitä näyttäisi olevan mietitty.

Haasteena voisi olla alussa tämän foorumin ulkopuolella niiden katsojien saaminen, mutta jostainhan sitä pitäisi aloittaa ja pitää motivaatiota yllä: kaikkienhan ei tarvitse olla mitään katsojamagneetteja. Sattumoisin huomasin, että viimepäivinä on juutuuppiin tullut erään "Freelance-toimittajan" sähköajoneuvoihin liittyvän kanavan tarjontaan uusi ajelu- ja esittelypainotteinen jakso, jossa aiheena on täälläkin tunnettu sähköautoksi konvertoitu maastoauto. Tuohan on aivan loistava tapa saada esiteltyä autoaan jo valmiille yleisölle etenkin, kun samalla saadaan tätä harrastusta tuotua esiin sellaisille, jotka ehkä harvemmin muuten olisivat kiinnostuneita (sähköautoilijat vakuttavat olevan joukkona aika sisäänlämpiävää porukkaa nettikirjoitttelujen perusteella, itse sekä "maasto"- että sähköautoilija). Harvemminhan toki tuollaisia tilaisuuksia esitellä omaa autoaan tulee. En nyt ainakaan vielä laita linkkiä tuohon juutuuppipätkään, mutta rohkaisen autoa kuskannutta kertomaan siitä itse.
Totta kai saa ilmaista huolensa, ei siinä mitään ja ymmärränkin sen. On vaan täysin eri asia tyrmätä jokin idea kuin keskustella siitä rakentavasti. Mutta tosiaan oon offipalstan ylläpidonkin kanssa tästä tiedotuskanavasta puhunut ennen kuin lähdin asiaa pidemmälle viemään.

Itse koen offipalstan hyvänä jutustelu ja tiedotusfoorumina ja niin kuin aiemmin mainitsinkin, niin laitan aina tapahtumailmoon offipalstan linkin jos sellainen sattuu löytymään.

Offipalsta itsessään ei vaan tavoita somen puolella "sattumalta" sellaisia ihmisiä, jotka eivät osaa sitä sieltä etsiä. Ajattelinkin, että tuollainen tiivistetty tapahtumasivu on oikein oiva vaihtoehto esim.perheille jotka satunnaisesti haluaa tulla katsomaan taikka lajista kiinnostuneille uusille harrastajille, varsinkin kun sieltä löytyy nyt lista yhteystietoineen aktiivisista seuroista

Toivottavasti nyt kuitenkin jokainen sivusta kiinnostunut sinne löytää, kun täällä tämä keskustelu lähti vähän sivuraiteille.
Vastaa lainaten
Vanha 04.07.2026, 10:10
Ukri Ukri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 18.12.19
Sijainti: Suur-Kouvola, ent. Anjalankosken kaupunki Suomi
Perusasetus

Minun mielestä olisi ehdottoman tärkeätä että tämä perinteinen offipalsta säilyisi, joten ei mielellään mitään kilpailevia tiedotuskanavia!!

mieluummin vain kehitetään tätä alustaa

Luokat
ajopäivä, safari, suunnistus, tapahtumat, trial

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota 4runner 3.0 bensa/Projekti uusi vuosi uusi hinta 950€ jyväjemmari O/M/V Ajoneuvot 2 01.01.2017 19:50
Myyty Acer aspire 5560G, win7 lisenssi, uusi akku, uusi 120gt ssd, hdmi nyt 150€ Vilkutin O/M/V Muut 8 06.04.2016 05:41
Myydään / Vaihdetaan 1kpl 33 uusi rengas/uusi 8x15 vanne miilu O/M/V Renkaat ja vanteet 5 01.05.2013 12:36
Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne make-lj O/M/V Renkaat ja vanteet 4 05.11.2008 16:36
m: uusi rullakita super-winssin ja vaijeri uusi. toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 05.06.2008 11:55

Sivu luotu: 12:02 (GMT +2).