![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja ajoituksen heitto voi myös lisätä savutusta, esim P38 Rankuissa kun nokkaketju tuppaa siinä Bemarin koneessa ajan saatossa venymään, siinä joutuu sit ajoitusta rukkaamaan/kääntämään pumppua. Mutta sullahan ei ollu tätä(kään) ongelmaa, kun kerta konttorin mittalaitteessa oli selvästi vika.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tai ainakin niissä mitä tuli 90-luvun lopulla käyttöön, erinäisistä syistä tuli jokuseenkin kurkistettua sisälle, kun mittausyksikön juuresta tahtoi kaapeli katketa. Tai siis yksittäinen johtimen katkeaminen kaapelin sisältä riitti ettei mittausta enää saanut tehtyä. Kyllä huvitti kun tuli tutkittua miten sillä mitattiin kahden desimaalin tarkkuudella päästöarvoa, laitteessa kun on pieni puhallin mikä laittoi anturin sisäänmenosta "sopivasti" virtaamaan pakokaasua, tämä johdettiin välitilaan jossa toisella puolella hehkulamppu ja toisella sitten valokenno johon muodostunutta jännitettä sitten käytettiin päästöarvon lukeman saamiseksi. Siis täysin optinen laite, jonka läpi johdettiin nokista pakokaasua, ja tämmöisellä sitten ollaan saavinaan vakavasti otettavia mittausarvoja... Jostain syystä koskaan diesel -autoiluni aikana, en saanut katsuria suostumaan siihen että mitattaisiin kahdella laitteella samanaikaisesti. Vaikka kuinka perustelin akateemista uteliaisuuttani, sekä mainitsin että "tehdään vaikka katsastuksen jälkeen enkä kerro kenellekään vaikka miten arvot poikkeaisivat mittareiden kesken", niin jäi toteutumatta tuo testi. Ne kenellä nykyään on pääsy kahteen samanlaiseen testilaitteeseen, kokeilkaa ja jos ei arvaa tuloksia julkaista niin yksityisviestillä ottaisin vastaan tulokset, joista niin halutessa lupaan olla hiiskumatta. Lähinnä tyydyttäisin uteliaisuuttani tuolla kokeilulla... Loppukanoottina vielä, joskus oli hitusen pumppuruuvattu auto leimalla, josta saatiin vähän semmoinen rajatapaus tulokseksi, niin mittaus meni kerrasta läpi kun kysyin oliko mittalaite millonka kalibroitu, katsuri vain hymyili leveästi... Ja, korjatkaa mikäli mittaustekniikkaan on tullut merkittäviä muutoksia, olisin mielelläni väärässä omissa uskomuksissani tuohon aiheeseen liittyen..! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja kärsän asento putken päässä on joissain tapauksissa erittäin merkityksellinen, joku isompi mutkakulma, ulkokehältä saa kymmenkertaisen arvon verrattuna sisäkurvista mittaamiseen. Ja ihan yhtä laillisesti ja yhtä paljon sondi putken sisällä molemmissa tapauksissa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan kun jaksetaan 2022 | Catrik | Chit-Chat | 106 | 22.01.2023 00:05 |
Kysy mitä vaan, vastataan kun jaksetaan 2021 | 33SD | Chit-Chat | 280 | 15.01.2022 19:21 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2018 | Mika_T | Chit-Chat | 441 | 02.01.2019 14:32 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 | Nikuzai | Chit-Chat | 680 | 31.12.2017 23:06 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |