![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
|||
|
|||
![]()
Tän koukun rungon kanssa oli ihan HIRVEÄ puljaaminen, mutta nyt on vihdoin melkein valmis. Tuohon naaraskappaleeseen täytyy käydä 25mm reikä porauttamassa kaverilla. Tulee varmaan raktorin työkonetappi tuohon... Tän ikäisessä autossa ei ole mitään sen kummempia vaatimuksia koukun osalta, eli saa itse tehdä, mutta ei tarkoita, että ihan miten vaan voi tehä, eli nyt olis muuten alkuperäisen kaltainen kiinnitys, mutta selvästi vahvempi. Tuolle naaras "pistokkeelle" tulee lisätukea tietenkin kun hitsaa kiinni. Kummatkin osat on 8mm rautaa, eli selvästi järeämpiä, kun tehdas koukut. Etu- ja takaosan yhdys lätyskät on sentin paksuista, samoin kuin "pistokkeen" naarasosan yläsivu. Kun tämmösen itse tekee, niin täytyy ehdottomasti vähän ylimitoittaa. Oli tuo vanhakin kyllä itse tehdyn oloinen... Olen huomannut että tämä koukunrungon teko on aika "kontroversiaali" aihe netissä, mutta kun on kerran kuitenkin ihan laillista tämän ikäisen autoon, niin teen sitten ite. Nimittäin vaikka ostaisikin koukun kaupasta, niin joutuisi jokatapauksessa hitsaamaan itsekin jotain, niin sama se on tehdä kokonaan itse, tietenkin itse kuulaa lukuunottamatta.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#227
|
|||
|
|||
![]()
Aika järeä tämä HDJ80 iskari
![]() ![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#228
|
||||
|
||||
![]()
Mulla riitti kun levitti tota korvaketta jonkunverran.
|
#229
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy niin tehdä...
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#230
|
|||
|
|||
![]()
Nyt olisi reikä vihdoin porattu, jouduin teräkokorajoitusten vuoksi tyytymään 20mm reikään, mutta se 20mm tappi lienee kyllin kestävä. Nuo tappien myötölujuudet on yllättävän suuria. Meinasi olla hankala saada reikä aikaiseksi, kun lauantaina menin kaverille sitä porauttamaan niin ensin meni muutama tunti kahvitellessa ja sitten ei hyvää terää löytynytkään, niin piti toiselta kaverilta lähtä lainaamaan ja kun takaisin pääsi niin pitikin lähtä villiintyneen/karanneen mullikan lahtaustalkoisiin, kun oli läheiselle pellolle ilmestyni yllättäen. Nylkyhommien ja illanistumisen jälkeen olin vasta puolen yön aikaan kotona. Poraaminen jäi sunnuntaiksi, jolloin oli sama kahvittelukuvio, jonka jälkeen päästiin sitten poraamaan ja lisäksi tuli kaverilla talkoiltua melkein 11 asti illalla
![]() ![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#231
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on hepattu paikalleen. Tulee vähän lisätukea vielä tuohon eteen, mutta myös taakse, ei näy tuossa kuvassa.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#232
|
|||
|
|||
![]()
Suunnilleen tuommoin tuki tulee tonne takapuolelle
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#233
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on niin paksusta raudasta väkerretty, että kumma on, jossei kärry pysy perässä, vaikka ei olekaan puikolla-, vaan mikillä hitsattu
![]() ![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#234
|
|||
|
|||
![]()
Nyt alkaa tuo olla hyvin pitkälti muodossaan. Näyttää aika hyvältä, vaikka itse sanonkin.
![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#235
|
|||
|
|||
![]()
Rungon viimeiset ruostekorjaus hitsaukset on nyt tehty
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#236
|
|||
|
|||
![]()
Tekniikan kannakekumien laittoa
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#237
|
|||
|
|||
![]()
Iskareita maalattu Bilteman 20€ ruiskulla
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#238
|
|||
|
|||
![]()
Takariipuista tuli tuommoset. Saumat on seevattu kunnolla, niin on kunnolla sulanut ja sen lisäksi tulee vielä poikittaistuet riippujen välille kunhan saa autoon kiinni, että saa varmasti oikein mitotettua.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#239
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on vähän siistitty vielä
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#240
|
|||
|
|||
![]()
Onko näissä jo tehtaalta tullessa ollu nää alumiiniset kiilapalat pakan välissä?
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#241
|
|||
|
|||
![]()
Nuo etupakkojen taaemmat helat oli aika perkeleen kovaa kiinni
![]() ![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#242
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo nyt kuvia hirveesti tullu otettua, mutta rungossa on ruosteenmuuntoaineet ja jousia on vähän maalailtu. Uudet keskinaulat saa tehtyä kuusiokolopulteista. Kannan koko sattu aika hyvin kohdalleen.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#243
|
|||
|
|||
![]()
Koukun runko on nyt kiinni "lopullisesti" rungossa. Se on nyt kiinni kahdeksalla 10.9 M10 pultilla, joista neljä on läpipultteja.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#244
|
|||
|
|||
![]()
Runkoon tuli nyt eka kerros maalia. Toki pitää vielä iskarin korvakkeita tehä, ennen kuin on kokonaan valmis, mutten nyt malttanut olla ekaa kerrosta maalaamatta. Ne korvakkeen kohdat voi maalata myöhemmin. Piti tänään käydä kaverilla taas reikiä porauttamassa, kun riippujen 16mm reiät täyty päivittää isompiin. Päätin nimittäin jättää helojen ja pulttien välistä ne holkit pois. Ei nimittäin löydy hyvää materiaalia siihen ja onpahan nyt huomattavasti helpompaa se helojen vaihto tulevaisuudessa.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#245
|
|||
|
|||
![]()
Maalasin nuo kasterikiilat, mitkä löyty etuakselista. Edellisen omistajan mukaan nuo jouset on jotkut vanhat lässähtäneet korotusjouset ja vastaa suunnilleen terveitä vakiojousia. Nuo kiilat on silloin asennettu. Nyt kun tulee pitemmät riiput, niin laitan kyllä nuo kiilat takaisin paikoilleen. Eipähän lähde sitten ajettaessa vetelee mihkää...
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#246
|
|||
|
|||
![]()
Tämä jousihomma oli ihan positiivinen yllätys. Onpahan pehmeä ajella, kun on lässähtäneet korotusjouset ja luulisi joustojen olevan hieman paremmat kun vakiojousilla
![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#247
|
|||
|
|||
![]()
Nyt aeromotorsista tuli nuo pohjaanlyöntikumit. Nää on jostain Ivecosta. Ei kyllä hinnalla ollut pilattu, kun makso vaan 5,33€
![]() Takajousien riipputtomien päiden helat oli aivan perkeleen kovasti kiinni. Ei millään lähtenyt omalla 20t prässillä. Vein tänään kaverin työpaikalle, jossa on varmaan noin 150t tai isompi prässi, niin siellä irtosi, mutta oli aika tiukassa, että ei ihme, kun ei sillä omalla prässillä ironnu ![]() ![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#248
|
|||
|
|||
![]()
Pakan liukupalat tuli. Jospa pikkuhiljaa sais etujousipakat nippuun.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#249
|
|||
|
|||
![]()
On tolla muoviläpyskällä kilohintaa
![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#250
|
|||
|
|||
![]()
Etupakat nipussa
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Datsun Patrol pätkä | hutikka | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 22.02.2017 19:47 |
Myydään Patrol 1982 Pätkä | 260z | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.03.2015 22:18 |
Myyty Datsun Patrol pätkä | Tikanpoika | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 22.09.2014 18:16 |
Myydään Datsun Patrol 82 Pätkä | gasman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.02.2013 18:37 |
Myyty Datsun Patrol Pätkä | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 02.08.2012 12:00 |