![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#426
|
||||
|
||||
![]()
Jimny2010 kikotin taitaa olla 2022-> ja niissä ei nyt ainakaan (kakkos sarja 2018 eteen päin) mitään erityisesti törrötä. Pakoputki toki takaperän kohdilla huutaa osumaa, vaikka perä olisi suojattukkin. Käsijarrunvaijerit kyllä myös otollisesti tyrkyllä jäämään johonkin kiinnin.
Mitä ne anturit niissä vanhemmissa oli, ja missä koneissa? Nerd-O:lle siis tämä kysymys. Vaan Jimppoihin: https://www.google.com/search?sca_es...ih=568&dpr=1.1 Pitkä voisi kiinnostaakkin, mutta kuinka saanti...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#427
|
|||
|
|||
![]()
Ne oli Dusterin pohjassa. Ei Jimnyn. Maastoajoon tosiaan se vanhempi Duster oli pohjan osalta parempi kuin se tuoreempi.
|
#428
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No Dusterista nimenomaan kirjoitin.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#429
|
|||
|
|||
![]()
Dusterin ostin uutena 2024, mutta 2023 oli samaa jo myynnissä, kait aikasemminkin.
Jimny LCV:n ostin uutena 2022. Voltteja ottanut Jimny oli 2010 mallia, jonka ostin 2015 mittarissaan 14000 km. Nyt koitan opettaa Dusterille, jotta minä avaan ja lukitsen ovet. Se kun ottaa välillä handsfree-toiminnan itekseen käyttöön. Ja pysähdyppä tien varteen vaikka kuselle, niin Dusteri jo ikävissään soittaa torvea. Jos jättää oven auki ko. toimituksen ajaksi, silloin ei soita. |
#430
|
|||
|
|||
![]()
Ne oli diesel mallissa ja alin anturi oli pakoputkeen lisätty. Siellä on myös jotain muita lisäyksiä tehty pohjaan, mitä en nyt tähän hätään muista.
|
#431
|
|||
|
|||
![]()
Eilen tuli ajeltua kovassa vesisateessa Räyskälän ja Vihdin välillä ja vaikka renkaat olivatkin ok (215/80R15 Cooper Discoverer A/T3 Sport paistoleimaltaan viisivuotiaat 9 tkm ajetut), niin 70 km/h nopeudessa tuli aistittua lyhyt osittainen vesiliirto muistuttaen siitä, että vaikka renkaassa riittää pintaa ja urissa kokoakin (sekä renkaan että tien), niin liiallinen luotto voi kostautua. Muuten meni luottamusta herättäen, joten nelivedon kytkemiseen ei tullut vielä vaivauduttua.
![]() |
#432
|
|||
|
|||
![]()
https://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/14269934
Onkos kellä tietoa meneekö tällaisella puskurilla ja rengastuksella leimalla läpi ilman muutoskatsastuksia? Lähinnä tuo puskuri mietytttää näin tuoreessa. Kova hinku ois Jimny saada, näitä uudempia kateltava kun ei tunnu järkeviä vanhempia löytyvän. Automaatti ois kiva, verot vaan kasvaa 😒 |
#433
|
|||
|
|||
![]()
Ei semmoisia veroja kannata miettiä, aina kaikki maksaa ja auto pitää hankkia aina fiiliksellä, järkihankinnat on pidemmän päälle melko tylsiä ja kuitenkin harmittaa että piti tuokin hankkia, muka järkisyistä...
Automaatista on ainakin mulla ihan positiivinen kokemus vaikka se onkin old school kolme vaihteinen+ylivaihde ![]() |
#434
|
|||
|
|||
![]() handsfreen äänenlaatu
Saan usein valitusta, että kun puhun puheluita Jimnyssä, kuuluu toiseen päähän ajoittain erikoista melua. Totesin tuon yksi päivä itse kun vaimo oli ratissa ja soitin hänelle. Riippuu siitä missä kierroksissa mennään. Kenelläkään muulla samaa ongelmaa ja ajatusta miten fiksaisi? Ekana tulisi mieleen etsiä tuo mikrofoni ja laittaa jotain vaahtomuovia ympärille ettei resonoisi jotain muovia vasten...
|
#435
|
|||
|
|||
![]()
Ihan arvauksena voisiko olla jotain häiriösuojaukseen liittyvää? Jimnyn moottorin aggressiivisesta nuotista kierrosten noustessa tuskin on kyse sellaisenaan.
![]() |
#436
|
|||
|
|||
![]()
Ongelma ratkesi kun avasin katon paneelin, jossa mikkimoduli sijaitsee. Se pääsi hieman heilumaan kiinityksissään joten laitoin väliin vaahtomuovia ja nyt ei enää pidä ääntä.
|
#437
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole kuulunut mutinoita mutta hyvä pitää mielessä jos alkaa kuulua omituisia ääniä niin otan kanssa tuon panelin auki
![]() |
#438
|
|||
|
|||
![]()
Onko tuo Jimny LCVssä oleva väliseinä pakollinen varuste Suomessa? Eikös pakettiautoja tehdä farkuistakin ilman väliseinää? YouTuben perusteella vaikuttaisi aika helpolta ottaa pois ja saada lisätilaa kuljettajalle.
|
#439
|
|||
|
|||
![]()
Juuri katsastettiin pakuksi rekisteröity Patrol GR ilman väliseinää, eikä siitä ainakaan mitään huomautusta tullut. Muistaakseni saksalaisessa Jimny forumissa oli juttua väliseinän taaemmaksi siirtämisestä, eikä sekään kovin suuri operaatio vaikuttanut olevan.
|
#440
|
|||
|
|||
![]() vastauksia vailla
osaako kukaan kertoa daihatsu ferozan 1.6 16v vuosimalli 91 kannen kiristys arvoja sekä kiristys järjestystä kansipulteille???
|
#441
|
|||
|
|||
![]()
Englantilaisella Bigjimny keskustelupalstalla näytti myös olevan videon pätkä väliseinän siirrosta, en vaan osaa linkittää sitä tänne.
|
#442
|
|||
|
|||
![]()
Helou!
Tervehdys vaan kaikille. Ensimmäinen postaus palstalle, en oo varma onko tämä ketju oikea paikka kysellä linkin autosta tietoa. Koeajovideoista tuttu peli youtubesta, mutta mahtaisiko Offipalstalta löytyä mahdollisesti aikaisempaa omistajaa/omistajia? https://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/14642167 |
#443
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin Verkkokauppa.comin/maahantuojan esittelyautona ollut, jota pääsin itsekin koeajamaan.
|
#444
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Linkki foorumiin: https://www.bigjimny.com/index.php/f...-cargo-barrier Suoraan juutuuppiin: https://www.youtube.com/watch?v=oyHSqCwMCfU Itselle tuli aikoinaan ensinäkemältä mieleen ajatus tuon yläosan eli verkon kääntämisestä toisinpäin eli kuskin paikalta katsoen muutos kuperasta koveraksi. Käytännössä tuossa lienee jotain ongelmaa esim. alkuperäisten kiinnitysten hyödyntämisessä, koska sitä ei ole tullut nähtyä tehtynä ja itsellä ei ole LCV. |
#445
|
|||
|
|||
![]()
Jep, noilla Teknavi ja TM koeajovideoilla sama auto kans. Noita neljäpaikkasia ei taida kauheen useasti olla tarjolla? Onko täällä kellään automaattia? Miten tollanen 4 lovinen toimii Jimnyssä? Itselle olisi tulossa ihan jokapäiväiseen ajoon käyttiksenä ja automaatteja ollu viimesimmät autot.
|
#446
|
|||
|
|||
![]()
On näitä nelipaikkaisina hlöautoina rekisteröity toistasataa, mutta myynnissä enimmäkseen LCV:tä ainakin niin kauan, kun uusia vielä myydään.
Kaivelin joskus rekisteröintien lukuja: https://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=1468286 |
#447
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#448
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#449
|
|||
|
|||
![]()
Varmistin katsastusasemalta, että ei saa poistaa väliseinää.
Siirto on mahdollinen koska ei minimitilavuutta enää laissa. Kontissa on valmiit paikat siirtää niitä reunarautoja joissa väliseinä on kiinni 15-20cm saa siirrettyä helposti. |
#450
|
|||
|
|||
![]()
No niin, 1.12. (OLI: tästä päivästä 1.11.) alkaen ei saa olosuhteiden niin vaatiessa enää ajella talvikaudella Jimnyn alkuperäisrenkailla Bridgestone Dueler 684 II eli pelkällä M+S merkinnällä ilman nastoja. En tiedä mitkä merkinnät löytyy toisesta Jimnyn rengasvaihtoehdosta Dunlop Grandtrek AT20. EDIT: Nettiautosta kuvasta tihrustamalla myös tuossa Dunlopissa näytti olevan vain M+S.
Viimeksi muokannut nemola : 02.11.2024 10:15 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Uusi Jimny | Nerd-O | Chit-Chat | 157 | 19.02.2020 18:46 |
Myyty Toyota 4runner 3.0 bensa/Projekti uusi vuosi uusi hinta 950€ | jyväjemmari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.01.2017 19:50 |
Myydään Suzuki Jimny UUSI kytkinpaketti Exedy merkkinen 150eur | korbimotors | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.06.2016 18:10 |
Myyty Suzuki Jimny uusi alkuperäinen takapönttö | ajelija | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 23.09.2014 23:37 |
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |