![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Retro 2024 tuli ajettua jeepillä. Valtava hatun nosto taas järjestäjille. On kyllä todella hyvin järjestetty ja mukava tapahtuma. Piti vaan hengailla rauhassa mukana, mutta aamuyön väsymys ja yksi battery liikaa tempaisi aika ajoin kisahuumaan ja siitä jäikin pajoitettavaa. Kylkiputki repesi irti ja "runko" sai vähän turhan monta lommoa lisää, sekä kuskin ovikin meni vähä lommolle. Piti ottaa niin rauhassa ja lunkisti ettei vaurioita tulisi. Netistä kaapattu jonku ottama hieno kuva todisteeksi. Itse ei tullut kuvattua.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sitten vois laittaa tommosesta käyttisprojektistakin tänne vähä juttua, vaikka ei offiautoa tästä tule. Maksimi rengaskoko tarkoitus pitää 31" eli kyseessä Hilux ln110 minkä ostin moottori vikaisena. Autossa hyviä puolia oli että runko on kova ja hitsaamaton, poikittaispalkkia joka kannattelee tankkia ja pakoputkea lukuunottamatta. Uusin palkin. Runko sai syyshuollon eli höyrypesu, happo ja joku 2k jäänmurtaja maali päälle. Lavaa ja kopin takakulmia piti hitsata. Moottori sotki öljyä jäähdytin nesteeseen, mutta ei huohottanut, vedot tosi hyvin tallella ja ei savuttanut. Öljynsuodattimen jalka oli todella öljyinen ja murjotun näköinen. Irroitin sen ja lauhduttimen kolo lohkossa oli tosi öljyinen. Vaihdoin käytetyn jalkaosan ja lauhduttimen. Vaikuttaisi että vika oli siinä. En ole vielä paljon kerennyt koeajamaan. Autoon on vaihdettu turbo moottori runnerista ja laitettu välijäähdytin ja vesijäähdytetty Kiinan turbo. Sitä epäilin eka, mutta testasin että turpossa ei nesteet sekoittuneet. Akku oli laitettu lavalle. Tein "takapenkin" koloon pesän kahdelle akulle. Leimaa on jouluun, niin täytyy yrittää laitella muuten kuntoon syksyn aikaan niin kerkiää kunnolla koeajamaan moottorin.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Talvi tulee. Eletään epävakaita aikoja. Naamiovärit niskaan ja Nokian 31" nastapyörät alle. Hitto kun tietäisi mikä on pakkeli, niin tosta saisi ihan siistinkin. Kaarilevikkeet mustat jos jollain lojuu nurkissa , niin olisin kiinnostunut ostamaan ja toi apparin takalasi ja keskikonsoli puuttuu kans.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tänään asensin orkkis polttoainesuodattimen. Oli kundi laittanut mopedin tarvikesuodattimen. Onneksi oli edes jonku laittanut. En tiedä kauanko on ollut mutta paskaa oli kertynyt ihan riittävästi. Jotenkin luotan tohon alkuperäiseen enemmän.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nesteetkin on pysynyt oikeissa osoitteissa, eli vika oli öljyn lauhduttimessa tai suodattimen jalassa. Nyt uskaltaa jo juhlia kun useampi tankillinen ajettu. Värkkäsin sisälokasuojat muvitynnyristä eteen ja taakse. Taakse tein kumimatosta semmoiset lärpäkkeet korin ja rungon väliin. Jossain toyotoissa nähnyt semmoiset ihan tehdas asennuksena, jos vähä hidastaisi ruostumista. Töötti tuli kans korjattua ja pakoputkea vähä kannakoitua lisää. Käkkäriä piti kans vähä säätää ja sisäpuhallin on vinkunut ärsyttävästi. Siipi osui reunapeltiin. Sain väännettyä niin että hiljeni. Edestä työnsin tukivarren pusliin öljyä ja mulkkasin iskarin kiinnitystä kun joku narisee. Ilmeisesti osui oikeaan paikkaan, kun tuntui loppuvan narina. Pitäisi käyttää leimalla ni jos selviäisi pienemmällä listalla.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hiluxin leimapäivä. Vielä löytyi pieni ruostereikä äänenvaimentimen ja kohdalta sisähelmasta. Eli uusiksi meni. Korjaus kehotuksia tuli tuulilasin halkeamasta, mikä oli tiedossakin, Parkeista kun niissä on keltaista ja taka sivuikkuna väärää materiaalia. Siinä on pleksi. Aika monessa autossa on ollut pleksiä kiinteät ikkunat, muttei ole koskaan niistä mitään puhuttu. No pikkuvikoja. Eniten arvelutti käsijarru ja päästöt.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jeepin kanssakin vähä painittu. Retro kisan jälkeen ei auto startannut kotipihassa. Starttasin suoraan startista, niin lähti käyntiin. Vein talliin, niin viikon päästä toimi taas normaalisti. Ilmeisesti oli vettä jossain tms.
Siirtelin autoa pihassa muutaman kerran ja vein talvi säilöön pellon laidalla olevaan latoon. Siinä kun avasin ladon ovet alkoi auto vuotamaan jäähdytin nestettä. Ajoin äkkiä sisään ja sammutin, ettei keitä onneksi kone ei ollut kuuma. Lauantaina sain motivaatiota hakea talliin ja irrottaa syyläri. Tammikuussa 2022 on syyläri uusittu. Päädyn alumiinilipareet millä muovipäädyt on puristettu kiinni oli tosi löysän näköiset . Puristelin pihdeillä tiukemmalle ja laitoin reikäpannasta ja läpipultista pannat ylös ja alas molemmin puolin. On kyllä viritykset, mutta saa nyt toistaiseksi kelvata. Annoin reilusti kenkää ni ei vuotanut ainakaan heti uudestaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep GC | vepele | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.07.2016 16:06 |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Tukivarret kevyeen autoon | Jammu | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 25.01.2012 15:08 |
M &V: Jeep | jeeppi-eki | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 12.01.2008 18:36 |
M:JEEP (1:43) | Ipe64 | O/M/V Muut | 0 | 09.06.2006 07:27 |