Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2024, 11:32
Ano Muumi Ano Muumi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.09.24
Sijainti: Oulainen, Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Kiitos -MaTTi- vastauksesta joka vahvisti ennakko-oletustani siitä ettei noiden vanhempien lava-autojen välillä taida isompia eroja olla. Mikäli innostun sellaisen hankkimaan arpalippuni taitaa olla tuo lähiseudun kolmoskoppainen L200 tai joku noista King Cabeista ellei kohtuuhintaista Hiluxia ilmesty jonnekin. Mikäli menen jotain King Cabia ihmettelemään niin onko niissä joku tietty kohta josta se runko tuppaa katkeamaan johon kannattaisi kiinnittää huomiota vai vain yleisesti heikommasta teräksestä tehdyt rungot?

Vieläkin ihmettelen sitä ettei koko internetistä tunnu löytyvän yhtään kommenttia kolmoskoppaisista L200:sta, ei edes jenkkisivustoilta sikäläisellä Triton nimellä? Voihan tuota toki ajatella niinkin päin että se tarkoittaisi sitä ettei niissä ole mitään suuria valuvikoja kun kirjaimellisesti kellään ei näytä olevan mitään sanomista niistä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2024, 19:46
Ano Muumi Ano Muumi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.09.24
Sijainti: Oulainen, Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Olen viikonloppuna menossa katsomaan hieman yli 200.000 ajettua vm. 2002 King Cabia josta se kiertokanki-tyyppivika on kuulemma korjattu ennakkoon. Onko noissa King Cabeissa jotain muita tyyppivikoja tai paikkoja joihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota? Onko jotain täsmäkysymyksiä joita omistajalta kannattaa kysellä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.10.2024, 07:03
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 933
Perusasetus

Eikös noista rungot katoa. Emännän velipojalla joku n. samanikäinen, siihen muutama vuosi sitten hitsattiin varmaan 30% koko rungosta uusiksi lavan alta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.10.2024, 10:24
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Kaikki Nissan King capit mitä olen ajanut niin niissä ei tarkene talvella.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.10.2024, 14:51
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lava-autolla tekee melko paljonkin hommia varsinkin peräkärryn kanssa.

Itsellä henkilöautot ollut viimeajat halvemman hinnan ja kulutuksen takia.

Vanhahkoista lava-autoista Nissanista löytynyt enempi tehoa kuin Toyotasta. Toyotaan tottuneena en kaipaa henkiläautomaisuutta. Tykkään esim. jos jousitus kantaa hyvin kuormaa.

Vanhan mallin pyörästä käännettävät napalukot jees. Kokeilin kaverin 3,2 DID Pajeroa ja sillä ei tehnyt mitään kun neliveto ja hldas alue ei toiminut. Askeettinen toteutus vanhemmiten hyvä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.10.2024, 17:21
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Vanhan mallin pyörästä käännettävät napalukot jees. Kokeilin kaverin 3,2 DID Pajeroa ja sillä ei tehnyt mitään kun neliveto ja hldas alue ei toiminut.
Ihan paska kun oli rikki, eikä sen tähden toiminut...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.10.2024, 09:46
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Ihan paska kun oli rikki, eikä sen tähden toiminut...
Ei tullut kuntoon hintaansa nähden järkevästi, liike otti sen takaisin. Ensin mieleen tuli, että vois olla hyvä. Sähköisessä nelivetosysteemissä tuli ongelmia.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.10.2024, 20:21
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Kaikki Nissan King capit mitä olen ajanut niin niissä ei tarkene talvella.
No nyt on erikoinen väite Tehokkaimmat lämmitinlaitteet on näissä pikkukoppisissa lavureissa mitä on vastaan tullu ja kinkäpeilla on ajeltu eri muodoissa "tovi" joskaan nyt just semmosta ei pihalta löydy..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.10.2024, 03:17
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
No nyt on erikoinen väite Tehokkaimmat lämmitinlaitteet on näissä pikkukoppisissa lavureissa mitä on vastaan tullu ja kinkäpeilla on ajeltu eri muodoissa "tovi" joskaan nyt just semmosta ei pihalta löydy..
Täällä Lapissa tarvii tehokasta lämppäriä. Firmassa oli noita Nissaneita, mutta ei niillä kukaan halunnut ajaa talvella, kun on niin kylmiä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.10.2024, 15:33
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
No nyt on erikoinen väite Tehokkaimmat lämmitinlaitteet on näissä pikkukoppisissa lavureissa mitä on vastaan tullu ja kinkäpeilla on ajeltu eri muodoissa "tovi" joskaan nyt just semmosta ei pihalta löydy..
Ainakin sitten lämpöä riittää jos lisää vaik kiinan lämmittinen. Itel Hilux lämpee aika hyvin 1500 watin TT-Thermolla. Ollut ylimääräisenä kiinan ilmawebasto, sen avulla olis vielä parempi.

Kohta meinaan henkilöautoon lisätä ylläpitolaturin jos se vaik webaston kans olis silloin hyvä talvella.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.10.2024, 09:09
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 408
Perusasetus

Vm -85 Kingcapistä kokemuksia..viitisen vuotta käyttöautona.
Täähän nyt oli sillä oikealla,eli SD23 koneella
Kuuma kuin sauna semmoisinakin talvina että naftat jääty tankkiin.
Startti ja vesipumppu ainoat huollot,ja toki massiivinen rungon hitsaus..
Muuten oli kyllä kaikista omistamistani käyttiksistä vähiten ongelmia
ja halvimmat kilsat
__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Lava-auton lava ! HJ-ARI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 29.06.2024 11:35
Ostettu Lava-auton, tms. kori kivinen O/M/V Muut 7 30.03.2021 07:04
Lava-auton lava t0ny Tekniikka & Jutustelu 53 25.01.2015 10:46
Lava-auton korinkorotus KC Erion Tekniikka & Jutustelu 16 10.09.2007 09:11


Sivu luotu: 07:48 (GMT +2).