![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#101
|
|||
|
|||
![]()
Laitoin sulle yksityisviestin
|
#102
|
|||
|
|||
![]()
Nyt olis lavan oik. Takakulma laitettu.
|
#103
|
|||
|
|||
![]()
Tuo reikä kuuluu olla siinä kulmassa ja oli noin tehty alun perinkin
|
#104
|
|||
|
|||
![]()
Taas tuli vähän hitsailtua.
|
#105
|
|||
|
|||
![]()
Tuo on Datsun kun on valmistettu todennäköisesti vuonna 1981, kun on rekisteröity ihan 82 alussa. Onko kuinka todennäköistä, että olisi kuitenkin avoimella perällä? Kun nimittäin kokeilin nostaa toisen pyörän ilmaan ja pyörittää, niin lukko on kyllä aivan kuollu, tai siellä on avoin perä...
![]() |
#106
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on tuulilasi irti. Mätää aika paljon, mutta onneksi nuo reunat mihin tiiviste tulee kiinni on ehjät. Ei tarvitse niitä yrittää mitoittaa oikein pitkältä matkalta. Isoin ongelma lienee tässä tiivisteen saaminen. En ehjänä saanut irti ja olihan se muutenkin aika huono, etenkin ulkopuoli...
|
#107
|
|||
|
|||
![]()
Vähän olisi uutta peltiä hitsailtava. Vesikouru varmaan pitää 2mm pellistä tehä.
|
#108
|
|||
|
|||
![]()
Kohta olis tämä kulma valmis
|
#109
|
||||
|
||||
![]()
Montako neliötä sitä on saanu jo turata
![]()
__________________
Kyhyyllä |
#110
|
|||
|
|||
![]()
En ole laskenut
![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#111
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut -Jarkko- : 16.08.2024 23:41 |
#112
|
|||
|
|||
![]()
Nyt kun oli vähän epävakaa sää, niin en viittiny hitsailla (kesällä vältän sisällä hitsaamista, jos mahdollista), niin laitoin toiseen vetariin laakerin. Tässä oli aika helppo homma, verrattuna moneen muuhun saman tyyppisen rakenteen omaavaan akseliin. Tässä kun on tuo irrallinen laakeripesä, semmoin että sisäkooli ei jää tuohon vetarin tyveen, josta se olisi todella vittumainen irroitettava. Tässä kun on tuo erillinen pesä, niin todella helppo prässätä kooli irti ja kiinni. Vetarin stefat on tilattu, kun ne tulee, niin pääsee laittaa vetarit kiinni akseliin. Molempiin akseleihin on tilattu myös pinjonin stefat.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#113
|
|||
|
|||
![]()
Nyt kun ollut noista viljan kuivauksista sopivasti pientä taukoa, niin niin kerkesin vähän Patrollia tehdä. Päätin nyt laittaa tuommoset tarvikevalot, koska muuten olisi joutunut tekemään aika vaativia ja paljon aikaa vieviä peltitöitä. Onhan se aika perseestä kun ei oikein voi pitää orkkismallin valoja, mutta lohduttauduin nyt sillä, että eihän tuo härveli muutenkaan mikään orkkiskuntoinen ole ja olisi aika mahdoton työmaa semmoiseksi saada... Tuolle valotelineelle vain jättää sopivan kolon ja hitsaa reunoista kiinni...
![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#114
|
|||
|
|||
![]()
Sinne se uppoo
![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#115
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on taas vähän hitsailtu. Repsikan puolen katon sisäkotelo hitsattu. Pitää vielä tuo ulkokuori tehdä.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#116
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole kerinnyt paljoa Patrollia tehä, kun on ollu tuo hirvenmetsästys kausi päällä, mutta tänään sai taas vähän hitsattua.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#117
|
|||
|
|||
![]()
Vielä yksi pala tuli lisättyä
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#118
|
|||
|
|||
![]()
Nyt olis molempien takavalojen kiinnitykset valmiina. Tuo työ-/lisävalojen teline olis myös mallillaan. Kun tuon ikkunan aukon yläreunan saa tehtyä, niin sitten onkin jo katto valmis. Tai no ei valmis, mutta hitsattu...
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#119
|
|||
|
|||
![]()
Nyt sain valon kannakkeen kuntoon ja vähän pääs valoa jo mallaileen paikalleen. Tuohon tulee Hella halogeeni valot.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#120
|
|||
|
|||
![]()
Kaikkea tullu taas tehtyä... Toivottavasti nyt sais edistymään tätä enempi. Ei oikein tossa talvella saanu tehtyä yhtään, kun olevinaan taas jotenkii muka kiire, eikä oikein jaksanut tehä
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#121
|
|||
|
|||
![]()
Tuo konepellin äänieriste on jotain eristehuopaa, mikä oli jääny velimiehen E30 Bemarin konepellistä yli. On toiminu siinä bemarissa ihan hyvin, niin eiköhän se tuossa tatsunissakin pelaa ihan hyvin.
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#122
|
|||
|
|||
![]()
Alkais olee konepelti aika hyvä
![]() ![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#123
|
|||
|
|||
![]()
Piti laittaa pitemmät puskurin kiinnikkeet, että mahtuu lisävalot ja mahdollisesti myös vinssi paremmin sitten aikanaan. Tuo on vain 6mm paksua kulmarautaa, mutta eiköhän se kestä, kun tulee vielä vähän vahviketta, kun liimaa kiinni puskuriin nuo kannakkeet. Täytyy vaan ensin raaskia täyttää nuo happi- ja asetyleenipullot, että saa vanhat kiinnitykset poltettua irti puskurista... Täytyy sanoa että yllätyin ERITTÄIN positiivisesti tuosta Tokmannin (Magnum) reikasahan toimivuudesta noinkin paksun raudan kanssa.
![]()
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#124
|
|||
|
|||
![]()
Tuommoin kiinnitys tosiaan tolla puskurilla...
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
#125
|
|||
|
|||
![]()
Tuohon kun tulee vielä tähän päälle se lärpäke, joka toimii vinssipetinä, niin onko tuo tarpeeksi vahva liitos? Toki se peti täytyy vielä erikseen hitsata noihin itse kannakkeisiin, jotka on noilla M16 pulteilla kiinni rungossa...
__________________
Tatsuni on ratsuni. ![]() |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Datsun Patrol pätkä | hutikka | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 22.02.2017 19:47 |
Myydään Patrol 1982 Pätkä | 260z | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.03.2015 22:18 |
Myyty Datsun Patrol pätkä | Tikanpoika | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 22.09.2014 18:16 |
Myydään Datsun Patrol 82 Pätkä | gasman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.02.2013 18:37 |
Myyty Datsun Patrol Pätkä | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 02.08.2012 12:00 |