Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2024, 00:11
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.531
Perusasetus

Pikkasen hanklaksihan se mennee kotikonstein. No katsellaan miten käyttäytyy säädön jälkeen pitkässä juoksussa.

__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2024, 09:01
siffo siffo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.03.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 62
Perusasetus

Voihan sitä ainakin niin testata että ottaa siitä johdon irti ja katsoo vaeltaako vielä. Silloinhan sen pitäisi pysyä siinä asennossa mihin se jäi eikä vaikuttaa mihinkään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2024, 20:06
Rullaviba Rullaviba ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.12
Sijainti: Näreikkö
Viestit: 86
Perusasetus

Mikäs boxi kuuluis olla zj Jeepin keskikonsolin sisällä? Airbagin ohjainboxi varmaankin? Ja jos oikein arvaan, niin pitää olla varmaan just saman vuosimallin boxi ja eri vuosimallit ei käy keskenään. Osuuko arvaus kuinka oikeaan?
Vm-98 5.9 kyseessä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2024, 20:35
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Airbag ja saman numeroinen pitää olla...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2024, 22:40
Rullaviba Rullaviba ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.12
Sijainti: Näreikkö
Viestit: 86
Perusasetus

Mistähän sen numeron tietää, kun se koko boxi puuttuu?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.12.2024, 08:08
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Katson kun meen töihin...

Joo, löytyy hyllystä yksi, numero:56007706AB tai AC on oikea...
__________________
Killing time is not murder

Viimeksi muokannut JAMANT : 02.12.2024 10:08
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.12.2024, 14:42
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rullaviba Näytä viesti
Mikäs boxi kuuluis olla zj Jeepin keskikonsolin sisällä? Airbagin ohjainboxi varmaankin? Ja jos oikein arvaan, niin pitää olla varmaan just saman vuosimallin boxi ja eri vuosimallit ei käy keskenään. Osuuko arvaus kuinka oikeaan?
Vm-98 5.9 kyseessä
56007706AB MODULE, Air Bag Control, Electronic Control [AECM] With Bracket

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Screenshot 2024-12-07 at 14.41.43.jpg‎
Views:	800
Size:	142,3 Kt
ID:	108383  
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.01.2025, 15:17
kapteenimahtava kapteenimahtava ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.25
Sijainti: KOKKOLA
Viestit: 32
Perusasetus

5.2&5.9 laatikon kestävyys


Hakusessa ZJ kasilla ja kestävyydestä kyselisin. Ilmeisesti +300tkm ei koneelle vielä mikään, mutta mitenkäs 46/44RE laatikoiden kestävyys noilla kilsoilla, jos oletetaan hyvin hoidetuksi?

Käyttö ja huollot isoin vaikutus..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.01.2025, 18:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Jos pannat on säädetty sännöllisesti liemenvaihtojen yhteydessä, öljyt vaihdettu suodattimineen ja jäähdytys kunnossa, niin kohtuullisen hyvin. 44RE on pienempään moparin lootaan pohjautuva, 46RE taas on 727- johdannainen.

Yleisimmät viat näissä laatikoissa on 3-4 accumulatorin jousen katkeaminen, OD:n direct drum:in lukkorenkaan katkeaminen, sekä solenoidien ja anturien hajoamiset. Näistä mikään ei varsinaisesti ole kovin kallis osa, mutta hitusen paskamaisia vaihdettavia.
Jos pannat on olleet säätämättä ja öljyjä ei ole vaihdettu, niin sitten lootan kesto voi olla mitä tahansa mikä selviää vain sillä että katsoo milloin se porsii..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.01.2025, 08:07
kapteenimahtava kapteenimahtava ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.25
Sijainti: KOKKOLA
Viestit: 32
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos pannat on säädetty sännöllisesti liemenvaihtojen yhteydessä, öljyt vaihdettu suodattimineen ja jäähdytys kunnossa, niin kohtuullisen hyvin. 44RE on pienempään moparin lootaan pohjautuva, 46RE taas on 727- johdannainen.

Yleisimmät viat näissä laatikoissa on 3-4 accumulatorin jousen katkeaminen, OD:n direct drum:in lukkorenkaan katkeaminen, sekä solenoidien ja anturien hajoamiset. Näistä mikään ei varsinaisesti ole kovin kallis osa, mutta hitusen paskamaisia vaihdettavia.
Jos pannat on olleet säätämättä ja öljyjä ei ole vaihdettu, niin sitten lootan kesto voi olla mitä tahansa mikä selviää vain sillä että katsoo milloin se porsii..
Kiitos tiedosta!
Tuossa olisi yksi 5.9 tyrkyllä jolla rullattu 300tkm, mutta huoltokirja hukassa ja aikaisempia omistajia kymmenkunta.

Sen verran tätä palstaa selannut ja jenkki palstaa, et joku haju minkälainen operaatio on noita korjata.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.02.2025, 18:07
kapteenimahtava kapteenimahtava ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.25
Sijainti: KOKKOLA
Viestit: 32
Perusasetus

Mahtaisiko keneltäkään löytyä D44 perään sopivia mittauslaakereita lainaan?
Pitäis GC -96 perään laittaa uudet laakerit. Perä nyppästy tallin lattialle, mutta sisuksia en vielä kerinnyt tutkia.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.02.2025, 10:56
kapteenimahtava kapteenimahtava ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.25
Sijainti: KOKKOLA
Viestit: 32
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kapteenimahtava Näytä viesti
Mahtaisiko keneltäkään löytyä D44 perään sopivia mittauslaakereita lainaan?
Pitäis GC -96 perään laittaa uudet laakerit. Perä nyppästy tallin lattialle, mutta sisuksia en vielä kerinnyt tutkia.
Poskilaakerit olikin ehjät ja pinioni tuntuu pyörivän hyvin. Oikean puolimmainen vetari entinen ja siitä todennäköisesti äänet tulleet.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.02.2025, 10:27
kapteenimahtava kapteenimahtava ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.25
Sijainti: KOKKOLA
Viestit: 32
Perusasetus

Tuli hommattua vähän ajetusta 360 koneisesta D44 koko taka-akseli, ja tarkotus istuttaa se tuohon 318 koneella olevaan autoon. Onko taka-akseleissa muita eroja kuin kardaanin ristikkonivelen koko vai onko siinäkään eroja? Mittaamalla tietenkin selviää tuokin, mutta jos eroja, niin selviääkö pelkällä yoken vaihdoilla päikseen?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.02.2025, 11:36
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

ei pitäis olla muita eroja, jos välityssuhde on sama. Vain se yoke on eri, siitä selviää muutosristikolla...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 12:55 (GMT +2).