Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.04.2024, 22:47
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

Laita nyt kuvia ja tarinaa noista omista koneistasi niin on kivampi seurata topikkia.

Nyt ei ole Jameksen manuaali käsillä, mutta muistinvaraisesti muutama kommentti,

Rele pitää olla ilman muuta. Lucas starttimoottorin solenoidi on niin järeä kuorma, että virtalukko palaa varmasti jos kytkee sillä suoraan solenoidia. Tarvittavassa releessä ei ole muuta huomioitavaa kuin virran kesto. Normaalit 30 tai 40A autoreleet käyvät hyvin.

Originaali kytkennässä starttipiirissä releen ohjauksessa on ainakin sellainen lukitus, että vaihde pitää olla vapaalla ennen kuin starttaa. Nyt en varmuudella muista oliko yoinenkin TAI ehto jarrusta eli starttaa vaihde päällä jos painaa jarrua. Tämä voi olla myös vuosimalli riippuva ominaisuus. Nämä selviävät koneen sähkökaaviosta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.04.2024, 23:10
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus



Kuva aikaisemmasta viestistä. Tässä näkyy Jameksen "aivot" eli relelogiikka mikä liittyy muun muassa vaihteiston suuntaventtileiden ohjaukseen. Startin interlokit sijaitsevat myös tuossa paketissa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.04.2024, 19:53
Mini Mini ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 185
Perusasetus

Meinasinki et miten toimii orgis rele tai onko sen tietoja.
Pitää olla vaihde vapaalla että,starttaa. Ei jarrulla väliä.
Onko 82 räjäytyskuvia ? Luulin et mulla on mut onkin 52 ja takalaitteet eri kaliiberia..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.04.2024, 20:05
Mini Mini ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 185
Perusasetus

Takakäännön osia metsästetään lähinnä ylempi mut varmaan alempi samalla
Ja tämä kone James 82D -87
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20240425_183205_1.jpg‎
Views:	532
Size:	299,5 Kt
ID:	106850  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.05.2024, 20:12
Zääp Zääp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.10.18
Sijainti: Myrskylä
Viestit: 7
Perusasetus

Jameksen kanssa kuherruskuukausi alkaa olemaan ohi ja ensimmäisiä vikahavaintoja ilmaantunut.

Apuja/vinkkejä kaivattaisiin mistä vikoja lähtisin ensimmäisenä metsästämään.

Ensimmäinenä tulee vaihelaatikko.
Alkanut nyt tekemään sitä että kylmänä ei tahdo kone liikkua. Ei varsinkaan taakse päin.
Kun kone ja laatikko kunnolla lämpenee niin ei mitään ongelmaa eikä luistamista. Ainakin öljyt ja suodattimet menee vaihtoon ja toivotaan parasta. Onko mitään ajatusta missä vois olla vika?

Toisena on moottorinlämpöjen kanssa pientä ropleemaa. Nyt kun kelit lämpeni niin lämpömittari nousee aivan punasen rajoille ja välillä hitusen ylikin kunnes taas tasaantuu alle punasen rajan. Syylärin yritin pestä sen mitä ahtaassa välissä pystyy mutta ei auttanut.
Ja vähän kummastutti kun syylärin korkin otin auki niin ei painetta juuri nimeksikkään eikä neste tuntunut ainakaan kiehuvan. Päinvastoin jopa yllättävän "viileältä" tuntui.
Olisko vesipumppu kaput tai ehkä lämpömittari seilaa omiaan?
Enempiä en vielä ole ehtiny tutkimaan.

Niin ja mitäs öljyä olette vaihelaatikossa käyttäny? Ohjekirja sanois että 10w/30. Teboilit näky täällä olevan käytetty mutta vihulaisen öljyille joku vastine?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.05.2024, 22:58
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

Taas sama aloitus. Laita kuvia projektista.

Kytkimien luistoon liittyen ensimmäiset kysymykset.
- mitä vaihteiston painemittari näyttää? Pitäisi olla kaikenaikaa 20bar tuntumassa.
- onko lootassa tarpeeksi öljyä
- onko ohjaustehostimessa voimaa (sama öljypumppu)

Jos vaan jaksat touhuta niin mittari on testattavissa kun irroittaa anturin ja mittarin. Sitten vaan erilämpöisiin pyttyihin kontrollimittarin kanssa.

Nyt ei ole suoraa listaa heittää eri valmistajien tuotemerkeistä, mutta lootaöljyksi käy traktori "yleisöljyt" missä maininta sopivuudesta:
- märkäjarruille
- momentinmuuntimelle
- märkä kytkimille.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.05.2024, 15:32
Zääp Zääp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.10.18
Sijainti: Myrskylä
Viestit: 7
Perusasetus

Juu laitellaan kuvia kun hommat etenee ihmettelystä toteutukseen.

Tänään muutama tunti maansiirtoa koneella, ja lämpömittari näkyy nousevan punasen rajamaille ja hetkittäin jopa hitusen yli, mutta kiehumista ei ollut havaittavissa eikä muutenkaan ylikuumentumisen merkkejä ollut.
Epäilen vahvasti lämpömittaria, mutta seuraillaan vielä tilannetta.

Vaihdelaatikon öljyt tarkastelin tänään ja öljyä on riittävästi ja näyttäis olevan hetki sitten vaihdetut väristä päätellen. Eli oletettavasti laatikon kylmäongelma ei johdu öljyistä.
Paineet pysyvät siellä 20 lukemissa kuten pitääkin.
Mutta tosiaan ohjaus on hivenen jäykkä varsinkin pienillä kierroksilla. Paranee kun koneessa kierroksia.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20240504_141010.jpg‎
Views:	546
Size:	203,1 Kt
ID:	106890   Click image for larger version

Name:	20240504_144925.jpg‎
Views:	503
Size:	338,9 Kt
ID:	106892   Click image for larger version

Name:	20240504_142727.jpg‎
Views:	549
Size:	283,9 Kt
ID:	106889   Click image for larger version

Name:	20240504_111818.jpg‎
Views:	543
Size:	901,3 Kt
ID:	106891  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.05.2024, 20:41
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

Vaihdelaatikon paineet näyttää olevan kunnossa. Lisää kysymyksiä tuosta "ei tahdo liikkua" tilanteesta.
- mikä vaihde? Tietysti ykkösellä paikalta yritys, mutta onko sama ilmiö kakkosella ja kolmosella kun on jo vähän vauhtia?
- Onko ilmiö selvästi luistaminen eli kun antaa tossua niin koneen kierrokset nousevat reippaasti, mutta James ei liiku?
- Mikäli moottori tehoton niin taitaa olla samoja polttoainejärjestelmän tukoksia mitä mulla oli alussa.
- ei liity suoraan tähän, mutta pitääkö nelivedon kytkin, Takapyörät tassuilla ilmaan, ykkönen ja neliveto päälle, Jaksaako etupyörät sutia tässä tilanteessa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. GrapL Chit-Chat 2 28.04.2017 08:32
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan okkiM Tekniikka & Jutustelu 16 07.08.2006 19:08
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan ttimonen Tekniikka & Jutustelu 71 11.09.2005 10:15
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! Hujane Tekniikka & Jutustelu 15 03.11.2004 20:03


Sivu luotu: 15:35 (GMT +2).