![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Laita nyt kuvia ja tarinaa noista omista koneistasi niin on kivampi seurata topikkia. Nyt ei ole Jameksen manuaali käsillä, mutta muistinvaraisesti muutama kommentti, Rele pitää olla ilman muuta. Lucas starttimoottorin solenoidi on niin järeä kuorma, että virtalukko palaa varmasti jos kytkee sillä suoraan solenoidia. Tarvittavassa releessä ei ole muuta huomioitavaa kuin virran kesto. Normaalit 30 tai 40A autoreleet käyvät hyvin. Originaali kytkennässä starttipiirissä releen ohjauksessa on ainakin sellainen lukitus, että vaihde pitää olla vapaalla ennen kuin starttaa. Nyt en varmuudella muista oliko yoinenkin TAI ehto jarrusta eli starttaa vaihde päällä jos painaa jarrua. Tämä voi olla myös vuosimalli riippuva ominaisuus. Nämä selviävät koneen sähkökaaviosta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Kuva aikaisemmasta viestistä. Tässä näkyy Jameksen "aivot" eli relelogiikka mikä liittyy muun muassa vaihteiston suuntaventtileiden ohjaukseen. Startin interlokit sijaitsevat myös tuossa paketissa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Meinasinki et miten toimii orgis rele tai onko sen tietoja.
Pitää olla vaihde vapaalla että,starttaa. Ei jarrulla väliä. Onko 82 räjäytyskuvia ? Luulin et mulla on mut onkin 52 ja takalaitteet eri kaliiberia.. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Takakäännön osia metsästetään lähinnä ylempi mut varmaan alempi samalla
Ja tämä kone James 82D -87 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jameksen kanssa kuherruskuukausi alkaa olemaan ohi ja ensimmäisiä vikahavaintoja ilmaantunut.
Apuja/vinkkejä kaivattaisiin mistä vikoja lähtisin ensimmäisenä metsästämään. Ensimmäinenä tulee vaihelaatikko. Alkanut nyt tekemään sitä että kylmänä ei tahdo kone liikkua. Ei varsinkaan taakse päin. Kun kone ja laatikko kunnolla lämpenee niin ei mitään ongelmaa eikä luistamista. Ainakin öljyt ja suodattimet menee vaihtoon ja toivotaan parasta. Onko mitään ajatusta missä vois olla vika? Toisena on moottorinlämpöjen kanssa pientä ropleemaa. Nyt kun kelit lämpeni niin lämpömittari nousee aivan punasen rajoille ja välillä hitusen ylikin kunnes taas tasaantuu alle punasen rajan. Syylärin yritin pestä sen mitä ahtaassa välissä pystyy mutta ei auttanut. Ja vähän kummastutti kun syylärin korkin otin auki niin ei painetta juuri nimeksikkään eikä neste tuntunut ainakaan kiehuvan. Päinvastoin jopa yllättävän "viileältä" tuntui. Olisko vesipumppu kaput tai ehkä lämpömittari seilaa omiaan? Enempiä en vielä ole ehtiny tutkimaan. Niin ja mitäs öljyä olette vaihelaatikossa käyttäny? Ohjekirja sanois että 10w/30. Teboilit näky täällä olevan käytetty mutta vihulaisen öljyille joku vastine? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Taas sama aloitus. Laita kuvia projektista.
Kytkimien luistoon liittyen ensimmäiset kysymykset. - mitä vaihteiston painemittari näyttää? Pitäisi olla kaikenaikaa 20bar tuntumassa. - onko lootassa tarpeeksi öljyä - onko ohjaustehostimessa voimaa (sama öljypumppu) Jos vaan jaksat touhuta niin mittari on testattavissa kun irroittaa anturin ja mittarin. Sitten vaan erilämpöisiin pyttyihin kontrollimittarin kanssa. Nyt ei ole suoraa listaa heittää eri valmistajien tuotemerkeistä, mutta lootaöljyksi käy traktori "yleisöljyt" missä maininta sopivuudesta: - märkäjarruille - momentinmuuntimelle - märkä kytkimille. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juu laitellaan kuvia kun hommat etenee ihmettelystä toteutukseen.
Tänään muutama tunti maansiirtoa koneella, ja lämpömittari näkyy nousevan punasen rajamaille ja hetkittäin jopa hitusen yli, mutta kiehumista ei ollut havaittavissa eikä muutenkaan ylikuumentumisen merkkejä ollut. Epäilen vahvasti lämpömittaria, mutta seuraillaan vielä tilannetta. Vaihdelaatikon öljyt tarkastelin tänään ja öljyä on riittävästi ja näyttäis olevan hetki sitten vaihdetut väristä päätellen. Eli oletettavasti laatikon kylmäongelma ei johdu öljyistä. Paineet pysyvät siellä 20 lukemissa kuten pitääkin. Mutta tosiaan ohjaus on hivenen jäykkä varsinkin pienillä kierroksilla. Paranee kun koneessa kierroksia. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vaihdelaatikon paineet näyttää olevan kunnossa. Lisää kysymyksiä tuosta "ei tahdo liikkua" tilanteesta.
- mikä vaihde? Tietysti ykkösellä paikalta yritys, mutta onko sama ilmiö kakkosella ja kolmosella kun on jo vähän vauhtia? - Onko ilmiö selvästi luistaminen eli kun antaa tossua niin koneen kierrokset nousevat reippaasti, mutta James ei liiku? - Mikäli moottori tehoton niin taitaa olla samoja polttoainejärjestelmän tukoksia mitä mulla oli alussa. - ei liity suoraan tähän, mutta pitääkö nelivedon kytkin, Takapyörät tassuilla ilmaan, ykkönen ja neliveto päälle, Jaksaako etupyörät sutia tässä tilanteessa? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. | GrapL | Chit-Chat | 2 | 28.04.2017 08:32 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.08.2006 19:08 |
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 11.09.2005 10:15 |
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! | Hujane | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.11.2004 20:03 |