Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.02.2024, 22:43
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Y-laakerit ja vetomutteri


Y-kelkan rakenne ja kasaaminen muuten suoraviivainen homma, mutta vetomutteri jää kelkan alapuolelle ja pitää kiinnittää päältä päin. Tämä olisi ollut helppo juttu jos saatavilla olisi ollut riittävän iso messinkimurikka mutterin tekoa varten. Nyt joutui laittamaan fyllipalan väliin mikä vaikeuttaa kasaamista.

Muuten kasaamisjärjestys on:
- kierretanko mutteriin
- kelkka päälle
- mutteri kiinni kelkkaan, silmämääräisesti kierretanko kohtisuoraan rungon reikiin nähden.
- laakeripukit paikalleen ja laakereiden esivännitys.
- laakeripukkien paikkojen hienosäätö niin, että ruuvi kulkee vapaasti päästä päähän.
- ruuvit kiinni ja ajoon

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Y-kelkka.jpg‎
Views:	577
Size:	210,4 Kt
ID:	106419   Click image for larger version

Name:	Y-kelkka_vetomutterin_mitoitusta.jpg‎
Views:	556
Size:	154,0 Kt
ID:	106420   Click image for larger version

Name:	Y-kelkka_vetomutterin_mitoitusta_2.jpg‎
Views:	544
Size:	106,8 Kt
ID:	106421   Click image for larger version

Name:	Y-kelkka_akselinreika.jpg‎
Views:	553
Size:	188,0 Kt
ID:	106422   Click image for larger version

Name:	Y-kelkka_kierteytystä.jpg‎
Views:	577
Size:	110,6 Kt
ID:	106423  

Click image for larger version

Name:	Y-kelkka_vetomutterin_kiinnitys.jpg‎
Views:	616
Size:	118,8 Kt
ID:	106424   Click image for larger version

Name:	Y-kelkka_vetomutterin_kiinnikkeet.jpg‎
Views:	575
Size:	96,8 Kt
ID:	106425   Click image for larger version

Name:	Y-kelkka_vetomutteri_kiinan_reijat.jpg‎
Views:	558
Size:	145,9 Kt
ID:	106426   Click image for larger version

Name:	Y-kelkka_kasassa.jpg‎
Views:	1276
Size:	102,5 Kt
ID:	106427  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2024, 00:22
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

DDRO


Eikös se mene näin: Kun DDR koneeseen asennetaan DRO niin yhdistelmästä tulee DDRO.

Lähinnä tutustumismielessä tuli hankittua M51E magneettinauha-antureihin perustuva halpa DRO. Houkuttelevaa tässä kiinan ihmeessä on tietysti hinta ja asennuksen helppous. Hinta 80,- :n luokkaa ostopaikasta riippuen. Magnetoitua anturinauhaa saa metritavarana. Kiinitys tapahtuu tarranauhalla ja päälle liimataan vielä rosterista oleva suojanauha. Itse anturit ovat 26x15x9mm pulikat mitkä voi taiteilijan vapaudella asentaa noin 1mm etäisyydelle magneettinauhasta.
Asennus oli just niin helppo kun oletin. Alumiinista kulmapalat ja pari reikää kierteineen XY pöytään. Ehkä suurin duuni oli rasvaisten valurautaosien putsaus niin, että liima tarttuu. Näytölle syntyi 3D tulostimella kiinityskehys. Voi olla, että käyttökokemuksien jälkeen näyttö hakee itselleen vielä paremman paikan.
Ensimmäiset mittauskokeet näyttävät lupaavalta. 100mm matkalla satku heittoa. Pientä epälineaarisuutta näkyy, mutta pitää yutkia tarkemmin tuleeko mekaniikasta vai anturinauhasta.
Aika näyttää miten magneettinen anturinauha pärjää teräsputun kanssa.

Jos toimintaperiaate kiinostaa niin naputtaa googleen vaikka magnet stripe dro niin lukemista löytyy.
https://www.touchdro.com/resources/s.../overview.html




Tarkistusmittaukset suoritettu vaaterin kanssa.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DDRO.jpg‎
Views:	1311
Size:	179,9 Kt
ID:	106428   Click image for larger version

Name:	DDRO_2.jpg‎
Views:	542
Size:	121,3 Kt
ID:	106429   Click image for larger version

Name:	DRO_hollari.jpg‎
Views:	565
Size:	142,9 Kt
ID:	106430   Click image for larger version

Name:	DRO_näytto.jpg‎
Views:	561
Size:	143,1 Kt
ID:	106431   Click image for larger version

Name:	DRO_Y-anturi_kokeilua.jpg‎
Views:	520
Size:	118,2 Kt
ID:	106432  

Click image for larger version

Name:	X-anturi.jpg‎
Views:	606
Size:	167,0 Kt
ID:	106433   Click image for larger version

Name:	X-mittanauhan_asennus.jpg‎
Views:	522
Size:	94,7 Kt
ID:	106434   Click image for larger version

Name:	DRO_anturit_asennettu.jpg‎
Views:	576
Size:	109,5 Kt
ID:	106435   Click image for larger version

Name:	DRO_suorituskyky_mittauksia.jpg‎
Views:	1217
Size:	102,0 Kt
ID:	106436  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2024, 16:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti

Tarkistusmittaukset suoritettu vaaterin kanssa.
Mikä sulla toimii kalibrointinesteenä?

Mulla kului ison sorvin siirrossa jonkun verran keskikaljaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2024, 17:33
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Näissä tarkkuutta vaativissa hommissa olen käyttänyt VS konjakkia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.12.2024, 23:16
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

pajan lattia


Sattumalta huomasin Tokmannin tarjouksessa lattiansuojamatto ilmoituksen. Kuuden 40x40 cm palan paketti paketti vajaan viitosen. Tavara on EVA vaahtomuovia hyvin samanoloista mitä myydään pesukoneiden alle vaimennusmatoksi.

Pajan lattia on klinkkerilaattaa. Menny jo useasta kohdasta rikki putoavien kamojen alla. Rikkoo myös putoavat osat. Pitkään miettinyt jotain tällaista pehmeää pintaa siihen. Nyt sattui kohdalle. Tuntuu lisäksi jalkojen alla miellyttävältä.



Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	laput.jpg‎
Views:	594
Size:	172,6 Kt
ID:	108364   Click image for larger version

Name:	lattia.jpg‎
Views:	605
Size:	223,2 Kt
ID:	108365  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2025, 12:58
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Kiinan sorvi kiinnostelisi.
9"x24" olisi sopiva koko.

Kaikki mitä löytännyt ebaysta on 110v. Onko tämä joku ilmoitusteknillinen asia vai onko ne oikeasta 110v .

Saa ehdottaa tuon hintaluokan sorvia jos tietää mistä saa 220v

https://www.ebay.com/itm/17676271010...3Avlp_homepage
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.01.2025, 14:39
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

kiinansorvit


Ensin yleinen vastaus tuohon 110V syöttöön. Riippuu rakenteesta. Kaikki missä on nopeudensäätö ovat varustettuja joko pienellä taajuusmuuttajalla tai tuoreemmissa näyttää olevan harjattomia DC moottoreita. Molemmissanäissä vastaus makaa taajarin tai DC moottoriohjaimen virtalähteessä eli näkemättä näitä osia ei pysty sanomaan onko 110V vai 110/230V vehje. Ainoa reitti on kysyä myyjältä.

Kaveri osti saman näköisen kiinasorvin. Tämä keksintö oon leimattu YS2260 tyypiksi. Sillälailla hämärä tapaus, että on Vevor "merkkinen", mutta ostos meni Aliexpressin kautta ja toimitus tais olla zekeistä. No toimituksessa hyvää kun tuli EU alueelta niin kolahti ovelle ilman tullausta ja verohässäkkää.

Kokemuksia ei vielä laajalti ole, mutta ensimmäinen rasti oli helvetillinen siivoaminen ja säätäminen. Manuaalikin oli rasvattu hyvin.

Tämä yksilö jää pikkasen enempi "hyvä aihio" kuin suoraan ajoon puolelle, Eiköhän tästä vielä ajan kanssa tule työkalu. Hintaluokka (ovelle tuotuna verot maksettuna 1100,-) oli sama mitä tuo sinun katsoma peli kun siihen lisää kulut.

Rohkea rotan syö.



Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Pekka_sorvi.jpg‎
Views:	417
Size:	163,7 Kt
ID:	108511   Click image for larger version

Name:	rasvattu manuaali.jpg‎
Views:	405
Size:	102,9 Kt
ID:	108512  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 14:30 (GMT +2).