Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.02.2024, 13:34
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja defet Näytä viesti
Mulla defen td5 jokuvuosi sitten starttautti pitkään lämpimänä, kylmänä heti käyntiin. Bemarin kone kai tuokin. Korjautu "itsestään", polttoainesuodattimen vaihdoin. Voisko olla polttoainepuolella pikku vikaa, paineessa, linjoisissa, suodattimissa, tunnistimissa?, pumpussa?
TD5 on kyllä Land Roverin viimeinen oma diesel-motti, ei ole BMW tekele...

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.02.2024, 15:14
Defemasiina Defemasiina ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.06.13
Sijainti: Kangasala, Suomi
Viestit: 73
Perusasetus

Ai. Mullekin on aina sanottu, että TD5 on BMW.n moottori.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.02.2024, 22:06
defet defet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.09
Sijainti: kiiminki
Viestit: 183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
TD5 on kyllä Land Roverin viimeinen oma diesel-motti, ei ole BMW tekele...
Aijaa. Näin se voikin olla. Sotketaan vähän topiikkia

Pääartikkeli: Land Rover -moottorit

Rover Group oli aloittanut vuonna 1993 "Storm"-nimisen projektin, jonka alla kehitettiin 4-, 5- ja 6-sylinteristen moottoreiden perhettä, joka täyttäisi kaikki Roverin henkilö- ja maastoautojen dieselmoottoritarpeet. Kehitteillä ollut uusi moottoriperhe oli löyhästi sukua Roverin L-sarjan 4-sylinteriselle dieselmoottorille, joka oli otettu käyttöön vuonna 1995, Freelanderin ja Roverin henkilömallien voimanlähteenä.

BMW:n hankittua Rover Groupin omistukseensa vuonna 1994, se toi mukanaan myös omat dieselmootttorinsa ja projekti Stormin alla kehitetyt moottorit jäivät pääosin tarpeettomiksi. Vain 5-sylinterinen versio pääsi tuotantoon ja siitä tehtiin nimellä Td5 uuden Discovery II:n voimanlähde vuonna 1998. Defenderin keulalle se pääsi vuonna 1999.

5-sylinterisessä Td5-moottorissa on samat männät, kiertokanget ja kampiakselin mitoitus kuin L-sarjan moottoreissa. Td5 ei kuitenkaan ole 5-sylinteriseksi modifioitu L-sarjalainen. Td5:n polttoaineen syötöstä vastaa Lucasin sähköisesti ohjattu pumppusuutinsysteemi, toisin kuin L-sarjan moottoreissa, jotka käyttävät Boschin suorasuihkutusjärjestelmää. Lisäksi Td5 on läpihengittävä kun L-sarjassa imu- ja pakosarjat ovat samalla puolen sylinterikantta. Myös apulaitteiden sijoittelu poikkeaa näiden kahden moottorin välillä toisistaan.

Viimeksi muokannut defet : 11.02.2024 22:21
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
1kz-te


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KingCabin kytkin ei irroita lämpimänä Naunau Tekniikka & Jutustelu 6 17.11.2010 15:52
Range ei käynnisty lämpimänä ZyndHel Tekniikka & Jutustelu 6 08.12.2009 22:51
Ostettu Fj:n Startti tossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 12.04.2009 13:11
o: wakoneeriin startti startti löytyi!"! wakoneekeri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 06.04.2006 20:40
Rankun käynti lämpimänä Niko Tekniikka & Jutustelu 11 07.03.2005 22:49


Sivu luotu: 03:31 (GMT +2).