Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #5  
Vanha 29.12.2023, 15:57
mpa567:n Avatar
mpa567 mpa567 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.05
Sijainti: Vesilahti, Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Comforser CF 3000, KA- nastoilla ja lamelleilla


Pistetääs lyhyet kokemukset otsikon setupista koossa 35X12,5R17. Autona HDJ 80 ja verrokkina Nokian Hakkapeliitta SUV 9 265/65R17.
Auto on kakkos käyttis ja jahtiauto. Käyttö ja rengastarve siis sen mukaista. Comforserit olleet nyt pari viikkoa alla ja mielikuva renkaista alkaa muodostua. Arvosanat asteikolla 1-10.

Kokoerohan näillä on merkittävä, mutta isompi yllätti mukavuudellaan ja käytöksellään maantiellä.
Comforser on muuten hiljainen, mutta johtuko lamelleista vai mistä, mutta kun ajaa polannetietä missä urat paljaat niin urissa hiljainen ja kun nousee urasta polanteelle niin ihme pärrääminen kuuluu. Käytökseen muuten ei vaikuta.

Ajomukavuus maantie: HKPL: 9 CF3000: 8
Pito lumipolanteisella maantiellä: HKPL: 9 CF3000: 8

Jääpitoa olen päässyt tunnustelemaan lähinnä risteyksissä, joten arvioin vain jarrutus/vetopitoa, joka molemmissa renkaissa hyvä. Comforserin nastoitus kuvio on niin kapea (kuva 1 vs. kuva 3) verrattuna HKPL, että vaikka on KA nastat niin häviää niukasti Hakkapeliitalle. Comforseriin sais varmasti lisäpitoa jos pistäis nastat myös kuvan 2 rengastettuihin paloihin ja nastoja olisi tilaa limittää palojen välillä. Niissä ei ole nyt nastaa eikä lamellia. Comforserin nastat menee jarruttaessa/veto päällä niin samoja uria, että määrästä ei saa täyttä hyötyä (luulen minä).

Jarrutus/vetopito jäällä : HKPL: 9 CF3000: 8

Comforserin leipälaji on syvä lumi (ainakin lamelloituna). Lunta on ollut vasta n. 30 cm, mutta etenee kevyesti ja kokeeksi puskin suurpaaleja pellolla ja hyvin riitti pito siihenkin tuossa lumessa. Perälukot ei olleet käytössä. Jossainhan se raja varmasti tulee vastaan, mutta hyvä ensivaikutelma tuli syvän lumen ominaisuuksista. Katsotaan missä vaiheessa ollaan kiinni auraamattomilla metsäautoteillä jahtihommissa.

Eteneminen lumessa: HKPL: 4 CF3000: 9

Yhteenvetona voisi todeta, että lyhyellä kokemuksella Comforser näillä nastoilla ja lamelleilla yllätti postiivisesti maantiellä ja täytti odotukset lumessa. Jos vertaan aiempiin kokemuksiin nastoitetuista ilman lamelleja olleista (en muista merkkiä) mutarenkaista, niin kyllä nämä ne hakkaa joka lajissa. Tuon nastoituksen osalta jäi uskoakseni vielä potentiaalia hyödyntämättä (kuva 2).

Tämähän oli sitten täysin epätieteellinen rengasvertailu ja perustuu vain omiin mielipiteisiini. Mielipidehän on kuin persereikä. Jokaisella on oma, se on itselle hirveän tärkeä, mutta muut ei ole siitä välttämättä kiinnostuneita.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	CF 3000 kuva 1.jpg‎
Views:	677
Size:	162,5 Kt
ID:	106123   Click image for larger version

Name:	CF 3000 kuva 2.jpg‎
Views:	646
Size:	101,1 Kt
ID:	106124   Click image for larger version

Name:	HKPL 9 kuva 3.jpg‎
Views:	508
Size:	249,1 Kt
ID:	106125  
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Uusia 4x4 renkaita Comforser, BF Goodrich, Goodyear, Maxxis ym. RR&L O/M/V Renkaat ja vanteet 45 27.07.2018 16:56
Myydään / Vaihdetaan 315-75R16 comforcer cf3000 ja kolmos pajeron alut. nikste O/M/V Renkaat ja vanteet 5 22.06.2018 13:41
Myydään / Vaihdetaan 315-75R16 comforcer cf3000 ja kolmos pajeron alut. nikste O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.06.2018 15:46
Myydään Comforser MT 315/75r16 September O/M/V Renkaat ja vanteet 2 09.03.2017 20:31
comforser cf3000 m/t tokko Tekniikka & Jutustelu 11 16.12.2015 19:25


Sivu luotu: 10:41 (GMT +2).