![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#34
|
||||
|
||||
![]() Tanskalaiselta myyntipalstalta löytyi tämä kuva. Siinä huilaa melko alkuperäinen Excello, jus samaa mallia kuin meillä. Huomatkaa lattahihna eli läskiremmi välitys. Tuossa meidän härvelissä on joku istuttanut kiilahihnapyörän alkuperäisen kolme portaisen lattahihna pyörän päälle. Sähkömoottori on vaihtunut Strömbergiin. Myyntipalstan kuvissa näkyi myös sähkömoottori, Tanskalainen sekin, jonka oletan olevan alkuperäinen. Tehoa siinä on 0.37 kW / 1400 rpm. Tuossa meidän Römperissä on tehoa 1.5 kW / 1410 rpm...!!! Ikinä ei ole voima loppunut, ja se ei ole mikään ihme. Pienempikin riittäisi. Jos tulee hiukan pienempi moottori vastaan, niin vaihdan sellaisen. Lainaus:
Voiko tuota 1.5 kW Römpäriä "kesyttää" sopivalla taajuusmuuntajalla? Voimaa ei tarvita ainakaan lisää. Jos moottori pyörii luvatun 1410 rpm, niin terä pyörii 286 rpm. Tällä porakoneella porataan lähinnä isoja teriä, niin se saisi pyöriä noin 170-240 rpm. Jos tuon moottorin pitää, niin millainen taajuusmuuntaja olisi hyvä? (kaveri on sähkömies, hän kytkee kyllä pieniä juttuja keskikalja palkalla...)
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|