![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tänää oli etupuskurin tekoa ja vinssin asettelua: Vinssille sopiva kolo. Puskurin alkua... Ei etuylitystä yhtään.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Minusta kun tällainen: https://forums.offipalsta.com/album....ctureid=194375 asennus on paljon parempi. Vaikka ei varsinaisesti ajele suolla, niin silti usein ajojen jälkeen vinssi on täynnä turvetta, risuja, ... eli vaatii putsausta jotta se toimisi. Ja sitä samaa turvetta löytyy startista, laturista, ... nekin jumivat jos niitä ei silloin tällöin avaa ja putsaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Peti on melkein auki pohjasta, vinssin alla on 300mm leveä levy, muuten auki.
Ojan ylityksen yms mukavampi kun ei ole laituri aina vastassa.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vinssin asennuskorkeus on aina vähän kompromissi, ylhäällä oleva vetää keulaa alaspäin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Blazerissahan vinssi on muutenkin niin lyhytikäinen että se ei kerkiå saamaan turvetta sisäänsä.
Ihan mukava että näitäkin vielä uskalletaan rakennella. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mun blazerin vissi on ollut omassa käytössä noin 15v. kerran vaihdoin moottorin. Mut ei ollut kyllä turvetta sisällä. Vinssi oli autossa kun ostin sen, oisko silloin ollut 15-20 ikäinen. Mikä sitten kenellekin on lyhytikäistä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En tiä missä lehmän vinssi, puskuri, akselit ja muut nykyään meneekään, joku on saattanut saada nekin kestämään paremmin ku mä. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ompahan verrokkua jaappanin ihmeisiin mitä on ja on ollu ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lattia oli jo hieno tilkkutäkki, ni lisätään sinne pari tilkkua lisää ![]() Epoksia pohjaks Polyuretaani niskaan.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#10
|
||||
|
||||
![]() Vanhat vanin vanteet varastosta työn alle. Vanteet halki ja levitys. Levitykset hepissä...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tässä joku ilta vahvistelin joutessani takaperän koppaa.
Tämmönen siitä tuli. 5mm levystä. Vielä öljyn täyttöroppu ni mukavampi käyttää ku alkuperänen. Samalla laitan sen vähän ylemmäs, jos pinjonia nostattaa vähän ylöspäin, ni saa laakerit ölppää... Tänää hitsailin vanteet loppuun.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#12
|
||||
|
||||
![]() Joulu tulikin vasta tammikuussa. Siinä olis akseleihin välitykset, laakerit ja lukot. Jatketaan taka-akselia... 30mm lisää maavaraa. Pilleillä ylimääräset pois. Ja hetkeä myöhemmin aksula on valmis odottamaan tukivarsien kiinnikkeitä.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tämä pitäis tehdä oman Suburbanin taka-akselillekin..
![]() Helpolla lisää maavaraa ja terävä kanto/kivitutka pois. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Mintun gen2 on jo vakiona,ainakin lukkoperä versiossa.oli vm93
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Ihan asiasta kolmanteen tuosta välityspaketista..Onkohan tilanne edelleen sama, kun kerran tilasin Big Broncoon välitykset jenkeistä, joita mainostettiin jenkkien offroad -lehdissä made in USA. Suomen tullissa sitten selvisi, että ainoat USA valmisteiset osat oli lautaspyörän pultit ja varmaan myös pakattu USA:ssa. Kaikki muu olikin made in mexico tai made in thaimaa...vähän sama kuin silloinen työkaveri tilasi Panheadiin uuden made in USA bensatankin ja pohjassa lukikin made in china. Kun tuo jenkkien made in toleranssit on aika suuret. Iso maa, isot toleranssit...
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Toivotaan vain, että nämä kiinalaiset "merkki" osat kestää sen minkä tarvii.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Puskureista tulee putkimalliset.
Etupuskuri hepissä. Takapuskuri hepissä. Vetopisteet vielä... Vinssipaikkaa aluksi meinasin taakse, mutta vakio tankilla olis tullu liikaa takaylitystä lisää, niin jäi toistaseks pois.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Mukavan siron näköiset verrattuna palkkipuskureihin. Takapuskuriin ehkä kannattaa yrittää tehä jotain takavalojen suojaa, ne on meinaan herkät särkymään puihin yms.
Takavinssi olis kyllä joskus hyvä. Ite oli taas lauantaina sellasessa tilanteessa että takavinssiä ois tarvittu, onneks oli muita autoja paikalla jotka pystyi jeesaamaan.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Takavaloille suojaa miettiny, ne on aina otilla. Yks vaihtoehto olis ulkopuoliset kaaret, mut ne ei varsinaisesti kevennä tota... Toinen ois jos upottaa jotku tarvikevalot koriin tms. Aika näyttää, ku vaan pääsis edes ajaa ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty GMC-Jimmy -86 6.2D | PeteP | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.05.2011 11:28 |
Myydään GMC Jimmy | eyeless | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 17.12.2010 18:31 |
Myydään GMC Jimmy 6.2 D -82 | Markku_66 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 04.08.2008 12:16 |
M: GMC Jimmy | blazoffer | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 17.01.2008 22:07 |
M:GMC Jimmy 6.2 | mehtämörö | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 08.11.2007 19:59 |