![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei nyt ääniasiaan apua mutta onko 8hp ohjattu millä? Cantcu,turbolamik vai joku muu?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Cantcu ei saanut vielä siinä vaiheessa kun tarpeita haalittiin, lamikilla ohjataan. Kuullut jotta cantcu yksinkertaisempi laitteisto ja paremmin soveltuu ns. siviilikäyttöön. Lamikissa kyllä kaikkia hienoja juttuja, mm. transbrake jne. ja kaikkea voi itse muokata mielinmäärin. Varmaan myös voi tehdä monenmoista cantcu mutta niistä emme tiedä omakohtaisesti.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Cantcu on ainakin halvempi ja käyttää orkkisecua. Lamikissa taisi tulla ecu yms mukana.
Ootko ollut tyytyväinen? Murheita asennuksessa tai käytössä? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
menee vähän ohi äänimaailman mutta menköön...
Molemmissa ulkoinen tcu, canformancessa ei tarvitse ottaa askin mekatroniikkaa ulos ja kaivaa orkkis "aivoja" ulos. Lamikin asennuksessa ei ollut mitään ongelmaa vaikka alussa hiukan jännitti. Mekatroniikka irti ja hallittu "aivoleikkaus", juotettiin piirilevy tilalle, sitten piuhat kiinni ja kytkettiin virrat systeemiin ennen kasausta jotta voitiin todeta yhteyden löytyneen. Tuttu joka on näiden kanssa vehdannut, sanoi can tcu:n olevan helpompi asentaa ja kuulemma soveltuu siviiliajoon paremmin. Muuten voisin olettaa asennuksen olevan hyvin samankaltainen molemmissa, johtotehtäviä ecun ja muiden väylään tulevien laitteiden osalta. Auton puolelta tcu ei tarvitse kuin virtaa ja jarruvalo eli poljinsignaalin. Lamikin purkki tilataan omilla spekseillä, moottorin teho/vääntö rpm, välitykset, rengaskoko jne. Taisi tosin meillä olla vähän sinnepäin syötetty nämä tiedot. Poika on useamman tunnin istunut läppäri sylissään ja opetellut tätä, minä vanha ukko olen vain ollut henkisenä tukena, juoksupoikana ja karkeiden mekaanisten osien valmistajana. Jos läppäri pysyy käsissä, ymmärtää lontoota jollakin tapaa ja riittää uskallus tehdä erilaisia asetuksia niin sillä oppii. Säädettävää ja ominaisuuksia on paljon, lieneekö ihmisikä riittää kaikkeen. Kaikesta tästä huolimatta aski toimii hienosti, tekee sitä mitä pyytää. On mukava ajaa, suorastaan hymyilyttää kun pääsee ajamaan. Jos kone laatikko käy yhteen tai on saatavilla valmis palikka niin sittenhän se on plug and play. Meillä laatikon ja koneen liittämiseen täytyi tehdä töitä, tähän settiin ei ollut valmiita adaptereita. Ensin 3-D skannaus laatikosta ja koneesta, sitten odoteltiin kuvaa aika kauan jotta saatiin vesileikkautettua osa. Ns. polven päällä olisi varmasti saatu adapteri tehtyä, pajan laatukäsikirja ei vain antanut periksi tässä kohtaa. Turbiinin kiinnitys vierasperäiseen vetolevyyn, etäisyyksien miettimistä jne. Ja muutama muukin juttu täytyi ottaa huomioon kun muutoksia oli aika paljon muitakin..... Oliko järkeä voi joku kysyä. No, ei sinällään, mutta mukavaa kyllä ja lopputulos hymyilyttää. Valmis auto ei vielä ole, vaikka ajossa on. Visioita on vielä toteutettavaksi. Ehkä niistä tuonnempana, tai sitten ei. Ehdoton suositus jos kiinnostaa. Nyt seuraavaksi äänimaailman pariin, josko siihen löytyisi vihjeitä. https://shop.turbolamik.eu/en/ https://www.canformance.net/product/...on-controller/ |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei auttanut öljynvaihto atf-laatuun eikä ihmeaine X1R kun sitä sattui tallinaapurilla olemaan. Eipä siinä, enemmän olisin ihmeenä pitänyt jos ääni olisi näillä poistunut. Seuraava vaihe varmaan arkeologiset tutkimukset jakiksen uumeniin.
Öljynvaihdon yhteydessä ei tullut esiin mitään tavallisuudesta poikkeavaa metallimujua tai bilehilettä, suuremmista partikkeleista puhumattakaan. Jenkkijakisista tullut vastaan videoita joissa venynyt ketju pitää meteliä, ei taida olla Y60/61 tietoa tällaisesta? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mitkä akselit siinä on? Itse taistelin samanlaisen ääni ongelman kanssa, kun en saanut kardaani kulmia kohdalleen.
Käytä takakardaania irti, ennenkö purat jakiksen. Entä miten liukuva se väliholkki laatikoiden välillä on? Viimeksi muokannut tdi : 18.12.2023 03:11 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Päälaatikon ja jakiksen pooriholkki voisi kyllä olla syyllinen! Holkki kyllä asentaessa tuntui välykseltään aivan sopivalta, pituussuunnassa siinä on pieni vara, että ei ainakaan jää kantamaan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj61 tosi paha ääni vaihdelaatikosta(?)! | Janne_ | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 21.03.2013 19:05 |
Patrol jakolaatikon stefan vaihto | mikkocap | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.02.2012 09:19 |
jakolaatikon kopan purku Patrol | vexi4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.02.2012 22:34 |
patrol jakolaatikon vaihto muuhun? | MotorPsycho | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 05.12.2010 13:19 |
patrol 160:n jakolaatikon räjäytys kuvat? | MotorPsycho | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 03.02.2010 19:47 |