![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei ollut tarkoitus vinoilla tippaakaan, hyvää infoa jaat! Pitää vaan hattua nostaa että jaksat vääntää kun ei nyt ilmeisesti kuitenkaan ole unelmiesi kärry ![]() On kokemusta RVS ihmeaineista T4 portterin hammastangossa. Ostin käytetyn "täysin hyvän vuotamattoman" yksilön kun onnistuin yhden paineputken kierrettä vähän vaurioittaa alkuperäisee hammastankooni niitä putkia vaihtaessa. No sehän vuoti sitten kuitennii ja jokseenkin paljon viiksetti se, joten päätin kokeilla RVS käärmeöljyä. Alkoi vuotaa enemmän ja vaihdoin vanhan hammastangon takaisin, putsasin kierteet kierretapilla ja vetäsin loctitet väliin. Toimi aika paljon kivemmin kuin se RVS mömmö. Samaiseen portteriin laitoin koneeseenkin huvin ja urheilun vuoksi käsittelyn joskus aiemmin. En huomannut mitään muutosta öljynpaineisiin enkä mihkään muuhunkaan poislukien tuoreiden öljyjen korkeammat paineet heti vaihdon jäljiltä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tähän vinoilla saa ja pitääkin jos joku rakentamisessa menee huomattavasti metsään.
Mutta joo eipä noista käärmeöljyistä taida muillakaan kovin paljoa positiivisia kokemuksia olla. Hommat jatkui pakoputkihommien parissa seuraavaksi. Takaputki akselin takana oli ruostunut ja joku aikaisempi seppä oli mädän päälle hitsannut pätkän jotain putkea mutta sekin oli vuorostaan ruostunut. Pahiten vuosi tuo kattien välinen joustoliitos missä on kaksi pulttia ja tuollaiset jouset. Toinen katin korva oli ruostunut joten se tuli kyläseppäiltyä hitsaamalla kasaan, saas nähdä kauanko kestää. Fixukselta löytyi fennolta alkuperäiset tiivisteet noihinlaippaliitoksiin, joten käytin niitä ennemmin kuin aloin hitsailemaan putkia yhteen. Jostain syystä pakoputkihommat ei ole yhtään kivoja. Olisi pitänyt tuokin tajuta korjata kun kone oli irti. Nyt joutui irrottamaan pakosarjalta tuon katin ja ostamaan uuden tiivisteen. Vaihelaatikon metallinen resonanssi äänikin tuli korjattua. Syy oli kytkinkopan tarkastusluukku. Se on ohutta peltiä ja kiinni parilla ruuvilla joten se kilisi vaihdelaatikkoa vasten. Korjasin pistämällä silikonia vastinpintoihin eristeeksi niin ei rämise enää. Viimeksi muokannut metsuri91 : 11.12.2023 12:04 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei ne RVS aineet kaikkeen tai kaikilla kait auta, mutta itellä ainakin hyviä kokemuksia mm. perän ujellukset katosi vaikka siinä kestikin muutama tuhat kilsaa ennen kuin vaikutti ja etuperä ei kans hajonnut vaikka ajoin myöhemmin vahingossa tuhatkunta kilometriä ilman öljyjä kieron banjon takia. Nyt on mittarissa 945tkm ja 150-200tkm sitten laitoin RVS:t joka reikään.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla Jimpassa loppu vaihdelaatikon vouvaus RVS:llä, on siinä joku taika.
__________________
kalusto: Jimny 2004 G13bb cabrio |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vaihdoitko öljyt samalla vai lisäsitkö vaan vanhaan?
Itellä joskus jollotti jeepin takaperä, peräöljy oli harmaata lirua, mutta hiljeni aikalailla ihan pelkästään tuoreilla öljyillä. Tähän mä vaihdoin ensin öljyn ja sitten laitoin rvs:n ohjeiden mukaan puhtaan öljyn joukkoon. Monestihan ohjaustehostimetkin ääntä ja takertelee ihan vaan kun niihin ei koskaan öljyjä vaihdeta. Muutamissa romuissa missä on ollut ääntävä tehostajan pumppu tai takerteleva ohjaus on vielä selvinnyt vanhalla tehostimella kun on pari litraa uutta öljyä huuhdellut järjestelmästä läpi. Tuohonkin toki myydään rvs:ssää mutta veikkaisin jotta suurin osa tulee kuntoon liemet oikeaoppisesti vaihtamalla. Melkein tarvittais joku TM testi jossa ne oikeasti testais noita ihmeaineita tyyliin käyttäisi, purkaisi, mittailisi komponentti kerrallaan ennen ja jälkeen. Sen verta kallista tuo tavara on niin ei viitsi rahoja kokeilemiseen pistää kun tuolla yhden purkin hinnalla saa kuitenkin aika monta litraa uutta öljyä. Ehkä jonkun vanhan ruohonleikkurin koneen voisi rvs käsitellä ja kokeilla monta leikkuu kertaa kestää ilman öljyä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
^Laitoin vanhojen vaihteistoöljyjen sekaan, oli alunperin vähän karhea laakerityyppinen ääni, hävisi.
Joku muinainen Tuulilasi testasi ja ajoi oliko Hki-Tre ilman öljyjä pelkällä RSV:llä, ei leiponut, aika vakuuttavaa.
__________________
kalusto: Jimny 2004 G13bb cabrio |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Voihan ne pelkät puhtaat öljytkin auttaa ja helpoin on kokeilla tietysti silleen. Ite olin ajanut uusilla Redlinen öljyilläkin pariin kertaan vaihtaen, mutta ei äänet kadonneet. Sitten laitoin RVS: t niihin jokusen kymmenen tuhatta ajettuihin Redlineihin ja jokusen tuhannen jälkeen taas sitten taas uudet Redlinet ja äänet oli ja on pysyneet poissa. Nehän sanoo että ne aineet pitäis eka kerran laittaa sysipaskohin öljyihin ja mielellään mineraalisiin jotta vaikutus olisi nopeampi kuin uusissa ja varsinkin synteettisissä, mutta kyllä ne noilla liukkailla öljyilläkin lopulta vaikutti.
Unohtui aiemmin mainita että olen ajanut pari kymmentä kilsaa ilman moottoriöljyjäkin kun öljyt lensi turbon kautta pihalle ja uuden turbon jälkeen ajettu 100-200tkm ilman että konetta avattu/laakereita vaihdettu eikä siitäkään öljyttömyydestä mitään havaittavaa damagea tullut.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan suzuki grand vitara | hartikm | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.02.2019 13:58 |
413:sta rumpujen rassausta | J0hannes | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.06.2009 09:57 |
JIM-kanavalla Jeep'in rassausta nyt. | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 2 | 27.11.2008 11:20 |
bertan rassausta | upi7 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.08.2005 07:18 |
viagran vaaroja | bono | Jokes | 0 | 16.10.2002 15:37 |