Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.10.2023, 09:09
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
En jaksa kopioda koko Nerd-O tarinas, mut vastaan hiukan.
Onhan trialissa olemassa original-luokka jossa juurikin nämä Sportaget voisi ajella.
Mitä tulee kypäriin ja haalareihin, ni lienevät turvallisuutta edistäviä vaatimuksia. Haalareina itselläni ollut Blåkläderin 100% puuvillaiset hitsarin haalarit, eli ei ole kovinkaan iso taloudellinen uhraus. Ja autourheilukäyttöön tarkoitettu kypätä maksaa parista sadasta ylöspäin, eli ei uskoisi senkään kaatavan kenenkään harrastajan budjettia, kun näilläkin varusteilla voi ajella monetmonet vuodet.
Nämä varusteet on aika pieni osa koko lajin budjettia, eli ainakin omasta mielestäni tekosyitä.
Tämä on totta jos sitten harrastus saa kipinän jatkua. Mutta ainakin itselle on aika iso kynnys kokeilla lajia jos siihen ekaankin kisaan pitää ostaa 200+€ kypärä ja 200+€ haalari. Sitten jos ei iskekkään kipinä lajiin niin tuonki 400-500€ ois voinut sijoittaa huonoihin hevosiin ja itämaisiin naisiin.

Kokemuksesta tiedän sanoa toisen lajin puolelta. Haulikko ammunnassa ollut vuosia mukana. Ja kuullut että sellaisiakin ampujia on mukana jotka ampuu tuhansia euroja kesässä mutta eivät tule koskaan virallisiin kisoihin koska pitäisi ostaa virallisella lonkkamerkinnällä oleva ampujaliivi. Halvimmat mallit kuitenkin maksaa netissä n100€

Se on jännä että mihin sitä rahaa on ja mihin ei


Viimeksi muokannut Koivunoksa : 29.10.2023 09:13
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.10.2023, 13:09
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunoksa Näytä viesti
Tämä on totta jos sitten harrastus saa kipinän jatkua. Mutta ainakin itselle on aika iso kynnys kokeilla lajia jos siihen ekaankin kisaan pitää ostaa 200+€ kypärä ja 200+€ haalari.
HS luokassa kypäräksi käy tieliikennehyväksytty eli käytännössä ns mopokypärä joita löytyy uutena alta 50€, haalarina voi käyttää ihan tavallista puuvillahaalaria joiden hinnat alkaa noin 20€(haalarit varmaankin löytyy autoja rakentavilta/huoltavilta jo ennestään) ja edes kilpailijalisenssiä ei tarvita. Eli näillä ei voi mitenkään perustella osallistumattomuutta kilpailuihin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.10.2023, 22:18
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

En tiedä olenko oikea henkilö kertomaan mitä off road trial höytyy AKK mukana olosta kun edustan molempia tahoja, Akk:ta ja järjestäviä seuroja. Monia olettamuksia on tässä jo aiemmissa viesteissä korjattukin ja koetan tähän nyt vielä muutaman faktan tuoda julki ja vähän vastauksilla viitata aikajanalla aiempiin kysymyksiin / olettamuksiin.

Lajiliittoon, sääntöihin jne. askarruttaviin asioihin liittyviin kysymyksiin on monia erilaisia foorumeita, ryhmiä josta asiaa kysyä, kuten myös henkilöiden nimet ja yhteystiedot julkisesti saatavilla. Tämä kysely on juuri yksi niistä, ja mahdollinen kyselykin on tehtävissä, mutta vastaako joku niihin vai haluaako se vaan valittaa antamatta mitään rakentavia perusteluita ja korjausehdotuksia, se on toinen asia.

Nykyään mihin tahansa tapahtumaan jossa aiotaan jotain yleisölle tarjota, oli se sitten ilmaista tai pääsymaksullista tarvitaan tapahtumaan lupa ja niihin liittyy sitten niitä järjestyksen valvojia jne., ei Akk niitä vaadi.

Sehän on totta että kulut kasvaa aina jos joku kattojärjestö on olemassa, ihan mikä tahansa järjestö joka hoitaa taustalla joitain asioita toisten puolesta.

Akk kautta tulee lisenssin omaavalle kuljettaparille vakuutus, järjestäjälle samoilla ehdoilla olevan tapahtumavakuutuksen ja vastuuvakuutuksen. Näiden sisällön voi käydä lukemassa: https://www.autourheilu.fi/kilpailij...enssivakuutus/
Tuskin ovat kaiken kattavia kuten ei mikään vakuutus mutta tyhjää parempi.

Trialin säännöt ovat joo osittain hieman epäselvät, edelleenkin vaikka niitä on paranneltu sitä mukaa kun lapsuksia löytynyt ja tulevan vuoden kirjaan niitä on ehdotettu kevennettäviksi osittain ja oikoluettu. Ne eivät ole vielä saaneet siunausta lopullisesti joten niistä ei sen enempää. Säännöthän perustuvat Eurotrial sääntöihin jotka myös kokevat toivottavasti pieniä päivityksiä ensi vkl kokouksessa.

Se että säännöt yleensä on, on aika tärkeä asia että kilpailut voitaisiin edes jotenkin tuomita ja suorittaa tasapuolisesti. En tiedä kuka sit oikeesti haluis osallistua niihin kisoihin joissa ei juurikaan ole mitään sääntöjä turvallisuuden ja tekniikan osalta ja sit kilpailusuorituskin tuomitaan just siten miten sattuu kulloinkin jaksotuomari haluamaan.

Sen verran pitää vielä saada yhtenäistettyä rintamaa että joka paikassa jossa nyt näitä Akk alaisia trial kisoja ajetaan, ne ajettaisiin samoilla säännöillä, ilman mitään vivahteita.

Se että saadaanko SM arvo vai jos kokeiltais saada useammalle ryhmälle Cup arvo niin riippuu paljon kilpailijoista. Se että saatais edes Cup määrän tarvittavat osallistujat useampaan luokkaan ja sitä mainostaittais sellasena useammalla paikkakunnalla edes auttais sitä että se ois SM sarja tulevaisuudessa.

Yksi ryhtiliike minkä kilpailijat voisivat tehdä on se että kunnioitettaisiin niitä yrittäviä järjestäjiä ja ilmoittauduttais kisoihin mahdollisimman aikaisin. Se antaisi järjestäjille aikaa tehdä kisaa rauhallisemmin mielin ja tapahtumat parantuisi mahdollisesti kun tiedettäis että se oikeasti järjestetään nyt varmasti. Viime vuosina se on ikävästi mennyt järjestäjille kynsien purennaksi ilmauttautumisen päättymiseen asti että kuin käy.

Sen verran vielä noihin ajovarusteisiin, Arpen pointti siitä että ne lisäävät tunnistettavuutta on ihan hyvä. Sen verran voin myös huomiona sanoa että kun kävin useamman vuoden tauon jälkeen rokkiralli kisoissa pyörähtämässä varikolla toissa kesänä ni aika paljon siellä näkyi porukalla nykyään olevan ajohaalaria, kunnon kypärää jne. vaikka ne eivät ole edes vaatimuksia.
Ei se polkupyöräkypärä paljon auta jos sieltä kiven päältä pari kertaa pyörähtää alas vaikka ei ollu edes kävelyvauhtia ennen pyörimisen alkamista...

Media näkyvyyteen pitäisi tosiaan saada panostettua hivenen lisää, satunnaisia some juttuja onkin ja siellä liitonkin sivulla on jotain juttuja ollut. Tuo Latela heitto oli ihan hyvä, samoin se että voitaisiin koettaa taas saada joihinkin muihin kisoihin tai tapahtumiin saada lajia esille. Käsittääkseni paikallisia juttuja on kerhoilla ollut ainakin ilmeisesti Montenegrolla, HBC:llä, Mad Moosella, Temmitiimillä ym. Etelä-Sawon porukalla ja näistä on jotain heidän somekanavilla ollut. Nämä kun saisi sinne koottuun kanavaan ni ois jees.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off Road Trial sääntökeskustelu! sirP Tapahtumat 136 12.04.2015 19:36
TMK OFF ROAD TRIAL RJCOBRA Tapahtumat 143 28.02.2015 12:02
MRT OFF ROAD TRIAL RJCOBRA Tapahtumat 187 02.10.2010 17:47
Off Road trial PM ruotsissa -B- Tapahtumat 2 04.05.2005 08:27
TMK OFF ROAD TRIAL 3.5.2003 imported_offroadjouni Tapahtumat 0 19.02.2003 08:52


Sivu luotu: 04:06 (GMT +2).