![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Jos ei meinaa toimia neliveto niin kannattaa tarkistaa se jäykkä ilmalinja joka kulkee syylärin oikealla puolella. Se on metalliputki ja osaa ruostua sisäpuolelta tukkoon vaikka päälle päin hyvältä näyttäisikin. Tuota on aika hankala rassata auki millään kun on niin pieni halkaisijaltaan ja muutama mutka siihen päälle.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ilmalinja tuli rassattua rautalangalla ja paineilmalla orenkaiden vaihdon lisäksi. Sisältä tuli ruostepölyä.
Auto tuli katsastettua ja korotus muutoskatsastettua hyväksytysti. Ainoa selvä vika nyt enää on jollottava ja äänekäs vaihdelaatikko. Edellinen omistaja oli vaihdelaatikon remontin teetättänyt kalliilla, mutta liekö sitten vain osa laakereista vaihdettu ja vanhat rattaat jätetty vaihtamatta. Koneen vaihdon yhteydessä huomasin jotta uusi kytkin siellä oli, mutta silmälaakeri ja painelaakeri oli alkuperäistä romua.Päätin kokeilla ensimmäistä kertaa rvs käsittelyä kun kerta selvästi äänekäs kohde jota tuon ihmeaineen pitäisi korjata. 400km myöhemmin ei mitään muutosta. Kunnes irroitin keppien päältä suojat nähdäkseni mitä siellä on kun nastojenkin ääni kuului sisälle. Näky oli tämä. Joku kyläseppäkorjaamo ilmeisesti unohtanut vaimenninkumit kiinnittää oikein, keppien sisäänmenon pölysuojatkin lojui irtonaisena nja puolet ruuveista jossain mattojen väleissä. No nämä kaikki kumit tuli kiinnitettyä oikeaan järjestykseen ruuveillansa kiinni ja koeajolla suurin osa äänistä hävisi. Tosin 5-vaihteella ujeltaa joillain kierroksilla ja joku metallinen resonanssi 2500 kierroksen kohdilla jäi. Raitisilmasuodatin piti näköjään vaihtaa Samoin pyyhkijöiden alta huoltoluukun alta imurilla ja paineilmalla mätänevät kuusamon neulaset pois. Vähän vähemmän nyt kabiinissa sisällä huurretta Tältä se nyt näyttää pyörillään. Auton ulkonäkö suorastaan pursuaa testosteronia ja pellin alla on räjähtävää suorituskykyä tarjoava kierrosherkkä 128hp moottori. Pitää nyt ajella niin näkee mitä rvs liemi tekee vai menikö 40€ hukkaan. Jotkut Ernot sitä suomi24 foorumeilla kehuu että tehoa tuli +15hp ja rikkinäinen kone korjautui itsekseen. Seuraavaksi pitäs asentaa lisävalot keulaan pakoputkea korjailla ja jonkinlaisen etupohjapanssarin teko jotta öljypohja välttyy hiekkapuhallussuolakylvyltä. Viimeksi muokannut metsuri91 : 13.11.2023 18:12 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Hyvää tekemistä, toki pitää hieman ihmetellä tai ihailla motivaattoria kun kärry tuntuisi vituttavan noin muuten jokaisella tasolla
Viimeksi muokannut Macke : 14.11.2023 16:22 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
tämä
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Asenne on juuri oikea.
Ihailtavaa erottumista siitä että suomalaisen miehen sillä hetkellä omistama auto on aina se paras ja ainoa järkevä valinta. Kunnes se myydään, ja sitten se haukutaan maanrakoon ja olleen tyytyväisiä kun saatiin niin kova hinta romusta
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Niin monestihan autoja myydään lähinnä mielikuvilla. Esim näitä suzukeja usein myydää aitona maasturina joka menee vaikka puuhun. Tiedä sitten tarkottaako se takapyöräluistolla mutkasta männyn ympärille puuhun menemistä vai mitä mutta maavara vakiona on 80 luvun corollan tasoa.
Tämä nyt on lähinnä tämmöinen inffopaketti risuine ja ruusuineen tästä mallista, jos joku hullu moista korotettua kananmunaa harkitsee. Autollla nyt ajettu remppojen jälkeen 1000km. Kone ei ole vielä räjähtänyt, vaan kehrää nätisti, joten pitänee moottoriöljyt vaihdella vähän laadukkaampiin sisäänajon jälkeen. RVS vaihdelaatikossa ei tosiaan vaikuttanut lieviiin kolmosen ja vitosen ujelluksiin, eikä laatikon toiminta muuttunut mitenkään. Veikkaan jotta RVS toimivuus perustuu mielikuviin tai omakohtasiin lumevaikutuksiin. Ei ainakaan siitä pikaisella googlettelulla löytänyt mitään riippumattomia tutkimuksia toimivuudesta. Nyt on tuokin kokeiltu eli ei vaikutusta eli menee osaltani hevonpaskatuoteryhmään. Se posiitivinen vaikutus mitä monet noista saa perustuu varmaan monesti ihan vaan siihe ohjeiden käskemään öljynvaihtoon tai huuhteluun. Vai onko joku noilla mömmöillä saanut jotain vaikutusta? Nyt kun suolaus alkoil niin suzuki aloitti automaattisen reaktion maaperään liukenemiseen. Jotta rungon sisälle ei lentäisi suolaa, hiekkaa, vettä jne laitoin tuollaiset tulpat tehtaan rungon reikiin pyörän lähelle. Reikiä on edessä 2 ja takana 2. Tässä 03 faceliftatussa on paljon kivempi tämä sisusta kun 98-02. Automaatti-ilmastoinnin logiikka on tosin joko kylmää tai kuumaa. Suurimmassa osassa näitä 03 uudempia on ilmastointi ja hyvät perusvarusteet paitsi että abs jarrut puuttuu yleensä aika monesta, koska ne oli kallis lisävaruste vuonna 2003 ![]() Tässä ne on onneksi ruksittu varusteeksi, tainnut olla rikkaampi pappa joka tämän on aikanaan uutena ostanut. Viimeksi muokannut metsuri91 : 23.11.2023 14:34 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ei ollut tarkoitus vinoilla tippaakaan, hyvää infoa jaat! Pitää vaan hattua nostaa että jaksat vääntää kun ei nyt ilmeisesti kuitenkaan ole unelmiesi kärry
![]() On kokemusta RVS ihmeaineista T4 portterin hammastangossa. Ostin käytetyn "täysin hyvän vuotamattoman" yksilön kun onnistuin yhden paineputken kierrettä vähän vaurioittaa alkuperäisee hammastankooni niitä putkia vaihtaessa. No sehän vuoti sitten kuitennii ja jokseenkin paljon viiksetti se, joten päätin kokeilla RVS käärmeöljyä. Alkoi vuotaa enemmän ja vaihdoin vanhan hammastangon takaisin, putsasin kierteet kierretapilla ja vetäsin loctitet väliin. Toimi aika paljon kivemmin kuin se RVS mömmö. Samaiseen portteriin laitoin koneeseenkin huvin ja urheilun vuoksi käsittelyn joskus aiemmin. En huomannut mitään muutosta öljynpaineisiin enkä mihkään muuhunkaan poislukien tuoreiden öljyjen korkeammat paineet heti vaihdon jäljiltä. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan suzuki grand vitara | hartikm | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.02.2019 13:58 |
| 413:sta rumpujen rassausta | J0hannes | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.06.2009 09:57 |
| JIM-kanavalla Jeep'in rassausta nyt. | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 2 | 27.11.2008 11:20 |
| bertan rassausta | upi7 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.08.2005 07:18 |
| viagran vaaroja | bono | Jokes | 0 | 16.10.2002 15:37 |