![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ei kai sitä voi muuta sanoa kuin ”työt haittaa harrastuksia”. Intoa ja halua olisi, mutta tunnit vain loppuu vuorokaudesta. No, tämä on vain harrastus. Emme vaivu epätoivoon. Eli etenee mutta tuskallisen hitaasti. Nyt on kuitenkin päästy osien maalaamiseen, eli maali lähestyy. Paljon on vain paikkoja, jotka ovat vähän kesken ja odottavat jotakin toista osaa. Tyyliin ”kun otan akselin pois auton alta niin hitsaan tuon ja tuon osan loppuun… Ehkä suurin arvoitus on konepellin alla. Sieltä purettiin pois akut, ilmanputsari ja kompura suurempien sisälokasuojien edestä. Saa nähdä missä järjestyksessä romut mahtuu sinne takaisin. Sitten kun kaikelle on uusi paikka niin kaikki vielä ulos ja maalia pintaan. Oi voi. Saa nähdä kumpi on ensin pihalla. Auto vai lumi.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() No, hitaasti hyvää tulee. Olen nyt laittanut tavoitteeksi ”wapuksi ajoon”. Ja vieläpä vuonna 2024 .Edellisessä viestissä oli huolissani tetriksestä konehuoneessa. Se on nyt läpäisty. Ei mitään suuria yllätyksiä. Kaikelle löytyi tilaa kun vähän järjesteli. Sähköjä tuli siistittyä paljon enemmän kuin oli tarkoitus. Mutta parempaan päin meni sekin. Ulkoiset turvakaaret on taas kasassa ja maalissa. Samoin suurennetut lokasuojat. Vesilinjat on rakennettu osin uusiksi. Klemmareita vaille valmis. Uskoo ken tahtoo. Jarrulinjoissa on vielä puutteita, mutta ei sisällä rakettitiedettä. Samoin polttoainelinjoista puuttuu pätkiä, mutta ei näissäkään mitään ihmeellistä ole. Vetää uudet linjat sinne minne mahtuu. Tässä maistiaisiksi yksi kuva. Piti tehdä lattiaan ”huoltoluukku” että sai hitsattua uudet osat kunnolla kiinni. Sitten vain lappu päälle. Sairastan edelleen vakavaa korin korotus kammoa. Jostain syystä uuden renkaan tunkeminen auton alle korottamatta koria vaikuttaa työläälle. No ompahan aihetta harrastaa ![]() |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Kauan se otti, mutta niin taas olisi leimassa. Pitää testata joustot jossakin välissä. Mitä nyt pihalla tunkilla kokeili niin paljon pehmeämpi kuin ennen muutosta.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Uteliaisuus kysymys. Mitenkäs rajoitin pärjäsi katsastuksesa ?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Olin päästöjen aikana kahviautomaatilla. Katsuri ei puhunut mitään, joten hyvin kai se silloin pärjäsi 😄
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Pieni päivitys tännekkin. Viime aikoina lähinnä nautittu autosta. Toki pientä ylläpitoa aina toisinaan.
2024 Stonehillissä räjähti ensimmäinen murros noilla isoilla renkailla. Siitä sitten harmistuneena tämän vuoden kisoihin pieni päivitys. Stonehill 2025 käytiin rymistelemässä ja hyvin pelaa. Kiitos muuten kaikille ihmisille, jotka kävivät autoa ihailemassa. "netistä tuttu" kai kuvaa tilannetta hyvin. Itse vetareiden ja nivelien vaihdossa ei ollut mitään erikoista. Samalla kertaa joka kulmaan kaikki uudet jarruhilpeet. Vaihdoin myös uudet pyöränpultit samalla kun ne piti irroittaa jarrulevyn vaihtoa varten. Volvon AW72L automaatti on pelannut metsässä hyvin, mutta maantiellä on toivomisen varaa. Laatikko on peräisin turbobensasta, joten laatikko ja turbiini on säädetty bensamoottorin ehdoilla. Eivät aivan sovi dieselin perään optimaalisesti. Näin jälkikäteen voi todeta, että olisi pitänyt etsiä laatikko 940 diesel Volvosta (sellaisia on olemassa). Helpointahan olisi nyt etsiä tuo laatikko, mutta miksi tehdä helposti kun voi tehdä hankalasti? Tai eihän se toisella kertaa ihan niin hankalaa ole. Eli uuden laatikon laittaminen on hyvällä mallilla. Tekemistä vaille valmis Tarkoitus kokeilla Mersun 722.6xx laatikkoa Offgearin ohjainpurkin kanssa.Ja koska uuden laatikon perään pitää saada jakolaatikko, niin myös takapäähän tarvitaan adapteri. Takavetolaatikkoon takäpään adapteri olisi ollut haasteellista kiinnittää, niin ensimmäinen versio tehdään Mersun velivetolaatikkoon LJ:n jakolaatikolla. Yksi miljoonista sivuprojekteista on flektin päivitys. Heinäkuussa oli lämmintä ja matka-ajossa lämpöongelmia (joku idiootti laittoi jäähdyttimen sivuikkunaan suojaan ajoviimalta). No isompaa flektiä paikalle ja Kiinan 40A nopeussäädin päästi savut pihalle. Nyt sitten mietitään uutta nopeussäädintä. Ensimmäinen yritys oli V70 Volvon purkilla 940.0138.02 mutta se osoittautui LIN-väyläohjatuksi, niin siitä luovuttiin. Nyt on posti tuomassa Mersun A 025 545 59 32 ohjainreleitä. Niitä saa 300, 400, 600 ja 700w versioita. Tämän purkin pitäisi olla PWM-ohjattu. Tästä tullenee oma päivitys, jahka on jotain konkreettista saatu aikaiseksi. Viimeksi muokannut Sumsar : 22.09.2025 14:11 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Hienoa rakentamista ja osaamista monelta eri alueelta.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Toyota Crawler (ToyWagen) | kippo86 | Maasturiprojektit | 497 | 25.12.2015 21:20 |
| Myydään Toyota HJ61 taka ja HDJ etu murikat+muuta toyota akseli ryönää... | Maajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2013 08:57 |
| Myydään Toyota corona MKII,Toyota FJ,Toyota crown virranjakaja | Castrol | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.01.2013 21:48 |
| Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.06.2011 13:17 |
| Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |