Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.05.2023, 17:44
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.082
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karza Näytä viesti
Auton rekisteriotteessa lukee M1G, eli silloin ei ilmeisesti koske tuo vetokoukun korkeus tätä kun on maastoauto?
Ei koske.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.05.2023, 18:03
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.387
Perusasetus

Jos on tarkoitus muutakin kuin vain saada auto sillä koukulla "leimasta läpi", niin kannattaa sitä korkeutta miettiä vielä käyttötarkoituksen kannalta.

Koukun kuulan normaalia suurempi korkeus yleensä menettelee, jos vedetään 1-akselista tai telikärryä. Jos on 2-akselinen kärry, niin aika ikävä vedettävä sellainen tahtoo olla, jos koukun korkeus paljon poikkeaa standardikorkeudesta, joka on ainakin tehtaalaisen kärryn suunnitteluperusteena.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.05.2023, 18:32
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.082
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Jos on tarkoitus muutakin kuin vain saada auto sillä koukulla "leimasta läpi", niin kannattaa sitä korkeutta miettiä vielä käyttötarkoituksen kannalta.

Koukun kuulan normaalia suurempi korkeus yleensä menettelee, jos vedetään 1-akselista tai telikärryä. Jos on 2-akselinen kärry, niin aika ikävä vedettävä sellainen tahtoo olla, jos koukun korkeus paljon poikkeaa standardikorkeudesta, joka on ainakin tehtaalaisen kärryn suunnitteluperusteena.
Näin on, voi tulla kaksoisakselistokärry etuakseli ilmassa perässä.

150:n orkkiskoukkuun käy Defenderin säädettävä kuulateline, joita on E-hyväksyttyä mallia, esim: https://www.4x4parts.fi/fi/ulkopuole...000190431.html
En tiedä onko tuossa E-leimat, mut saman näköinen kuin hyväksytty.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.10.2025, 17:54
htm htm ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.09.15
Sijainti: Hamina
Viestit: 5
Perusasetus

Vanha ketju, mutta onko tähän keksitty katsastuksessa joku uusi sääntö?
Käytin L200 mitsua katsastuksessa , ko 07/2000, tähän vaihdettu uudet takajouset, ei mitään korotuksia,
jonkun tehtaan tekemä vetokoukku, joka laskettu alimpiin reikiin.
Mittasin nopeasti 48cm koukun keskipiste maasta tyhjällä lavalla ja lapussa teksti

"Vetokoukku, sijoitus virheellinen, takana keskellä, kuula liian korkealla" ja hylätty tuli.

http://https://eur-lex.europa.eu/leg...42010X0828(01)

Onko tuo se oikea e55? tuon mukaanhan mittaus tehdään n1 autolle täysillä akselipainoilla ja tuommoisessa lava-autossa on aika luja taka-akselipaino ja luulis, että se sen 6 senttiä laskee kun tonnin laittaa kuormaa?
Vai minkä mukaan noita kuulan korkeuksia mitataan?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.10.2025, 17:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.082
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja htm Näytä viesti
Vanha ketju, mutta onko tähän keksitty katsastuksessa joku uusi sääntö?
Käytin L200 mitsua katsastuksessa , ko 07/2000, tähän vaihdettu uudet takajouset, ei mitään korotuksia,
jonkun tehtaan tekemä vetokoukku, joka laskettu alimpiin reikiin.
Mittasin nopeasti 48cm koukun keskipiste maasta tyhjällä lavalla ja lapussa teksti

"Vetokoukku, sijoitus virheellinen, takana keskellä, kuula liian korkealla" ja hylätty tuli.

http://https://eur-lex.europa.eu/leg...42010X0828(01)

Onko tuo se oikea e55? tuon mukaanhan mittaus tehdään n1 autolle täysillä akselipainoilla ja tuommoisessa lava-autossa on aika luja taka-akselipaino ja luulis, että se sen 6 senttiä laskee kun tonnin laittaa kuormaa?
Vai minkä mukaan noita kuulan korkeuksia mitataan?
Jos neliveto niin se on N1G, eikä kuulan korkeudella ole merkitystä. Veikkaisin että väärin perustein hylätty.
Eikä sitä tyhjän auton tilanteesta mitata muissakaan vehkeissä. Näyttää olevan tällä hetkellä tiltissä nuo sivut, mut täältä pitäisi löytyä E-sääntö 55, jossa nuo kaikki määritelty: http://eur-lex.europa.eu/legal-conte...01.0179.01.FIN

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 28.10.2025 17:24
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vetokoukun pultit BENJAMIN Tekniikka & Jutustelu 32 13.10.2020 20:16
Myyty Vetokoukun johtosarja autoilija O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.08.2020 09:31
Vetokoukun tekeminen Eskimo Chit-Chat 20 16.01.2014 19:04
vetokoukun piirustukset calma Tekniikka & Jutustelu 0 30.06.2013 21:53
Myydään BJ:n vetokoukun runko-osa sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 16.05.2012 07:01


Sivu luotu: 03:48 (GMT +2).