![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ekan kerran neljään vuoteen ruiseri kulkee taas omillaan. Kaikkea mahollista on vielä tekemättä, mut tärkeä parinsadan metrin testilenkki piti päästä ajamaan ![]() Takaoveen on siis suunnitelmassa vararengas telineineen, joten laitoin korin kulmiin nuo alkuperäiset pimennetyt "valot" ja varsinaisiksi takavaloiksi puskuriin meinasin upottaa tuommoset sirot 81x81 mm Led Autolampsin parkki/jarru/vilkku yhdistelmäledit, kaipa ne kooltaan riittää ja lailliset ovat, kun kerta ECE-hyväksyntä löytyy. https://www.ledautolamps-uk.com/imag...0(Digital).pdf Jarruissa on jotakin outoa, perusteellisista ilmailuista huolimatta poljin painuu ensipolkaisulla syvemmälle ja vaatii pari polkaisua että alkaa kunnolla pitämään. Pitää perehtyä vielä tarkemmin, vähän epäilys kohdistuu jarrupaineensäätimeen, se oli kuitenkin aika kuppanen ennen hapotusta ja maalausta. Varminta varmaan vaihtaa uusi tilalle, kun semmonen tuli tilattua talvella hyllyyn varuille.
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 26.04.2023 00:20 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tämä olisi hieno nähdä täällä https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=168946
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Just hikisesti sain valon tuohon mahtumaan, puskurin sisäpuolen kiinnikkeet ym. rakenteet meinas olla tiellä.
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 28.04.2023 11:45 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vielä yks kuva takavaloprojektista. Tuommoset kiinnikkeet tein valoille 2 mm rosterista, nuo sai aika sopivasti kiinni puskurin kiinnityspulttien alle. Aikaa sai kulutettua yllättävän pitkään myös ilmanputsarin muokkaukseen snorkkelille ja 12HT:n ilmanotolle sopivaksi. Alkuperäinen kotelon ilmanottorööri irti ja reikä umpeen, sitten kittiä ja epoksia pintaan. Seuraavaksi snorkkelin liitososan sovittelu ja kiinnitys Sikaflexillä ja muutamalla popparilla. Samalla laskin putsarikotelon kiinnityskorvakoita tuuman verran alas kotelossa, että koppa nousi sopivalle korkeudelle moottorin liitosputkeen nähden. Lopuksi uretaania pintaan, kannen lukkojen restaurointi ja kansi kiinni uudella siipimutterilla. Uusi jousto-osa moottorin ja putsarin välille joutuu varmaan ensi viikoksi, sittenpä tuon voi kiinnitella lopullisesti paikoilleen.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Puuttuvia ja huonokuntoisia osia oon korvaillut uusilla, esim. rungon (puhdistus?)reikien tulpat, konepellin etuosan tiiviste ja lasinpesimen letkut ja liittimet.
vaikka etukäteen ennen maalausta olevinaan sovittelin kuskinpuolen tarvikelokarin paikoilleen, meinasi olla tuskaista saada tuo käymään hyvin paikoilleen. Muutamaa kiinnitysruuvin reikää ja pellin reunaa piti muotoilla uusiksi ja paikkamaalata, että alkoi sopimaan. Näillä kokemuksilla en enää tarviketta laittaisi mutta silloin kun tuon ostin, ei missään tuntunut alkuperäistä Toyota-osaa löytyvän järkevään hintaan.. No kuitenkin orkkis Toyotan takaovea saa vielä, kun se on edelleen sama kuin vuonna 1987, tai taitaa siitä joutua yhden pienen kannakelenkin ikkunakehyksestä laikkaamaan pois. Tässä ovessa on erona entiseen siis tuo vararenkaan kiinnityspaikka, eli tukirakenne oven sisässä ja neljä pultinreikää ovipellissä. Renkaan kiinnitysteline on sama kuin LJ/RJ70:ssä, yksi semmoinen vähän hitsausta vaativa mulla jo onkin mutta täysin ehjä on etsinnässä joten voin ostaa pois jos jollakin ylimääräinen löytyy..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Olisko
Oliskohan tämä sopiva, ei virheetön kyllä ole tämäkään mutta ei varmasti pahimmasta päästä
![]()
__________________
-82 Vihreä camo patrol -82 Hopea 2+3 projekti patrol -82 Varaosa tekniikanluovuttaja patrol |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli ilmeisesti jonnekin jää huolellisenkin ilmauksen jälkeen vielä ilmaa, joka kulkeutuu pikkuhiljaa järjestelmästä säiliön kautta taivaan tuuliin. Aika saattaa parantaa...
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tuo kenkien etäisyys pitääkin tarkistaa, vaikka periaatteessa jos automaattisäädöt kunnossa, pitäisi olla säätynyt käkkäriä nykimällä ja sitä on tullut kyllä tehtyä. No ruuvarilla sitten apuja..
Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |