Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 15.04.2005, 22:24
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Muutamia kokemuksia King Capistä ja yleisiä havaintoja Hiluxista.

King Capissä on kyllä asiallinen tuo moottori. Vääntää mukavasti ja jaksaa vetää kärryä. Silti polttaineen kulutus on alhainen. Teho/vääntö/välitysalue on just makeimmillaan siinä 80-90km/h vauhdissa, menee oikeen heittämällä rekasta ohi. Mut ei sitä tehoa ole yhtään liikaa tuossakaan, heti kun laittaa isompaa ratasta tai kärryä perään niin ei mikään raketti. Toki lastuja saa => 160hv ja 360Nm. Hiluxi aika nuhapumppu mun mielestä, eron huomaa kyllä selvästi ajossa = vakio kingi menee 0-100 reilussa 12 sekunnissa, hiluxi jossain ???? 16-18 sekuntia? Offikäytössä ei tietenkään merkitystä mutta käyttöautossa ohituskiihtyvyys ja normaalin liikenteen rytmissä pysyminen ainakin minulle arvokas asia.

Ohajus on yllättävän tunnokas ja jarrut hyvät (varsikin kun säädät sitä kuorman mukaan takajarruja säätävää mekanismia vähän enemmän iholle). Mukaavuustasoltaan (melutaso, kyydin pehemys/tasaisuus jne) ei tietenkään yllä henkilöauton tasolle mutta ei mikään muukaan vastaava. Uutena alusta on aika pintakova, varsinkin takapää, mutta vähän maastoajoa ja 40.000 km käyttöä pehmentää sitä kummasti. Penkit on aika hanurista jos ajaa todella pitkää matkaa ja on tottunut ristiselän tukeen. En muista millaiset Hiluxissa oli. Hiluxissa ehkä hieman pehmeämpi/mukavampi takajousitus.

Mun Kingi on aina vähän puoltanut vähän oikealle kun ajaa normaalisti oikeaa kaistaa (siis kallellaan hieman). Se taitaa olla ominaisuus tuolle autolle. Kun ajaa keskellä tietä niin ei puolla.

Kytkin ei ole kovin luja/tehokas. Aikansa kun tiukassa hiekka/savessa uponnutta autoa nytkyttää kytkimellä (yrittää saada pitoa) isompien rattaiden kans ees-taas niin alkaa haisemaan ja luistamaan. Ei toki ongelmaa normaalikäytössä. Kingissä automaattinapalukot ja vauhdista päälle/pois neliveto. Hiluxissa ilmeisesti manuaalinapalukot (molemmissa puolensa).

Aikaisemmin Kingissä oli melkeen kaikki "paperiarvot" paremmat kuin Hiluxissa: teho, vääntö, pienempi kulutus, suurempi kantavuus lavalle, suurempi vetopaino jne jne.

Toki Hiluxi on varmasti hyvä laatupeli, ehkäpä perstuntumalta ja yleiseltä viimeistelyltä laadukkaampikin. Luultavasti myös huolto/myyntiverkosto parempi laadultaan ja palveluiltaan. Kysymys on nyt eri asioiden painoarvoista...



Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja "
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Nissan King Cab (2.5d) 4x4 tai hilux VonLeka O/M/V Ajoneuvot 0 06.04.2008 22:33
O: Toyota Hilux tai Nissan King-Cap SamTheFrog O/M/V Ajoneuvot 3 24.07.2007 20:17
Kumpi kannattaa ostaa Hilux vai King cab? KJ-Wilho97 Tekniikka & Jutustelu 16 22.05.2006 21:27
Pakon edessä 2 tuska Romance and Relationships 0 13.11.2002 08:26
Pakon edessä... Lars Romance and Relationships 0 12.11.2002 19:24


Sivu luotu: 23:50 (GMT +2).