Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 20.02.2023, 09:49
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Jos on riittävästi paksuutta pinnassa ja kiinnostaa nysvätä, niin vesihiontaa + kiillotus.

Itse olen laiska ja jos tulee kauheeta muhkurapintaa niin vetäsen ihan normi epäkeskolla sileeksi sitä pintaväriä puhkaisematta ja uusi väri niskaan. Menee toki uudet satsit pintaväriä mutta vesihiontaan + kiillotteluun menee koppa kaljaa ku on niin hikistä ja aikaa vievää puuhaa

Väri riittävän ohkaiseksi ja jos sulla HVLP ruisku niin ilmaruuvi ruiskusta täysin selälleen ja paineensäätö kompuran manometrista. Liipasin pohjassa pitäis olla noin 2-baria paineita ruiskussa -> mulla muutaman metrin letku itselläni niin säädän yleensä 3-bariin kompuran päästä kun ei ole ruiskuissa painemittaria. Neula 1,5-2 kiekkaa auki ruiskusta ja viuhka aika leveeksi. Etäisyys maalattavasta pinnasta baltiarallaa kahden nyrkin verran. Yks ohkaisempi varvi pohjalle, vartin venailu (riippuu tietty lämpötilasta) ja sitten yksi oikeesti märkä kerros päälle että se maali tasoittuu. Jos tuntuu siltä että ei tule märkää pintaa niin sulla on joko liian paksu maali, neula liian vähän auki tai liikaa painetta ruiskussa. Suutinkaan ei tietty saa olla liian pieni, akryyli vaatii hieman isomman suuttimen kuin vaikkapa lakka tai base. 1.4 millisen suuttimen läpi pitäis ainakin jankin tulla, en osaa sanoa raskaan kaluston maaleista kun ei ole niistä kokemusta.

Noi suorakiiltomaalit tasoittuu omien kokemusten mukaan huomattavasti nihkeemmin kuin lakka, mutta jos sinne tulee valuma niin veistää sen valuman partakoneen terällä veks + pikku vesi / öljyhionta oikein hienolla hiekkapaperilla ja myllytys perään. Paljon vähemmän duunia taas kuin koko konepellin pinnan hionta ja myllytys.

En ole ammattimaalari mutta about noilla tallimaalarin nyrkkisäännöillä olen päässyt ihan hyviin tuloksiin itse. Joku antanee lisävinkkejä jos tuntee aiheelliseksi.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mazan Bertta mss Maasturiprojektit 31 25.04.2016 09:36
Bertta nettiautossa Rekisteröimätön Chit-Chat 1 17.07.2008 15:39
M: BERTTA MYYTY P.S-77 O/M/V Ajoneuvot 1 04.12.2006 15:34
M:Bertta 40 O/M/V Ajoneuvot 3 31.07.2006 19:03
m.bertta jakenbj O/M/V Ajoneuvot 6 29.07.2006 20:34


Sivu luotu: 12:11 (GMT +2).