![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kansivikaaolisi samalla kylällä tarjolla kansi/pahvi vikainen 2,5tdi pajero gen2. ei ole kuulemma hänen tiedossa että olisi koskaan kantta vaihdettu, 550tkm ajettu. millähän todennäköisyydellä tuossa on kansi entinen? järkevän hintainen jos on vaan pahvi mennyt mutta joskus pitää uskaltaa riskejä ottaa 😄
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Noniin nyt tuli sitten pulma, mihin kaivataan jelppiä. Eli tilanne seuraava: ajoin auton halliin ja otin moottorin pois. Tämän jälkeen ajoin toisen samanlaisen 2.8diesel Pajeron halliin ja otin siitäkin moottorin pois. Sitten laitoin tämän jälkimmäisen vehkeen koneen tuohon toiseen autoon paikalleen.
Ei kirveelläkään käyntiin. Luovuttaja on 96 mallin manuaali 2.8 pitkä ja se mihin tämä kone nyt laitettiin on 98 mallinen automaatti. Molemmat on ajamalla tuohon tuotu, eli lähtötilanteessa molemmat oli toimivia. Ainoa asia mihin on koskettu on pumpun kaasuakselin vivustot. Ne vaihdoin alunperin automaattikoneisesta tuohon toiseen pumppuun, kun en koko pumppua halunnut vaihtaa. Oireet seuraavat: ei käynnisty vaikka kuinka sahaa. Polttoainetta ei tule suuttimille kun ihan vähän. Tankissa pitäs olla ainetta, mutta kokeilin myös veneen tankilla ja metrin pätkällä letkua ja tulos sama. Ei käymään ja tippa tulee suutinputken päästä, mutta ei enempää. Sammutinsolenoidille tulee ainakin jännite normaalisti ja kuulostaa siltä, että se vetää. Kaasuakselin vivustoakin on käännetty vielä toistamiseen, mutta se näyttäis ettei se pysty menemään niin väärin, ettei lähtisi kaasupohjassa yhtään käymään, mutta voin toki olla väärässäkin.Voikohan pumpun sisältä olla esimerkiksi se governor systeemi jotenkin irti? Manuaaleja kaivelin netistä, mutta toistaiseksi on löytynyt lähinnä noihin bensakoneisiin. Olisko kellään hyviä ideoita/vinkkejä miten eteenpäin? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos ajonesto perustuisi ainoastaan sammutussolenoidin saamaan virtaan niin autohan olisi äärettömän helppo varastaa?
Oliskohan vika siinä, jonka mainitsit viestissä #1404. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jotenkin sekoitin sen siihen pumpun kannessa olevaan solenoidiin. Mutta silmän kun otti käteen ja oikein mietti sitä asiaa, nii kyllähän se sitte valkeni. ![]() |
![]() |
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |