Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2023, 07:53
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Päivitetäänpä pitkästä aikaa.

Takaperä vaihtui 2019 Toyotan sähkölukolliseen versioon, eikä aivan kivuttomasti Perään tilasin Venäjältä sylinterin, sähköisen lukkomoottorin tilalle. Vanhan mallin 4.88 välityksen lautanen oli liian ohut, joten siihen värkättiin alkuun speisseri. Jotkut Toyotan kardaaninpultit hain marmorilta, olivat sopivasti pidemmät ja samalla kierteellä, kuin välityksen pultit. Muistikuvat jo itseltäkin haalenneet, mutta koitetaan parhaamme. No tuo vanha 4.88 välityskin on tässä kuluneiden koronavuosien aikana ajettu rikki jo kertaalleen. Perään tuli tilalle uusi 4.88 välitys 4x4partsilta, sekä uudet laakerit.

Nyt joulukuussa -22 takavetari katkesi ja hajotti perästä lukkoholkin ja kytkentähaarukan, eli peräremonttia on taas meneillään. Jatketaan kuitenkin vuodesta -19!










Kuvasta selviää myös linkki kiinnostuneille. Sylinteri sopi suoraan paikoilleen ja on pelannut niinkuin pitää!



Akseliputkea piti myös muokata, jotta murikan sai sinne istumaan. Kaiken kaikkiaan loppupeleissä halvemmaksi ja helpommaksi olisi tullut ostaa Arbbi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.01.2023, 08:34
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Samana vuonna laitoin SV:n ilmakepit myös takapäähän. Homma alotettiin tietenkin armottomalla rälläköinnillä. Vanhat kierteytys osat piti ottaa irti ehjänä, kun menivät kaverin autoon jatkokäyttöön.





Vinssipetihän lähti samalla.





Tikkujen paikan hahmottelua.





Everlast tulille ja palikkaa tikkujen yläpäähän. Jokunen säätöreikä ja keskelle rajoitinliinan paikka.





Uusi vinssipeti tuli painon ja tilan säästämiseksi vain yhdelle vinssille. Tällä saadaan vedettyä myös taakse, kun naru on edestä kierretty sarviin, voidaan se takapään kidasta vetää U:na ulos ja käyttää pylpyrää. Ihan selvennykseksi, jos jollekkin ei auennut.











Ja valmiina näyttää tältä. Alusta on toiminut oikein mukavasti, eikä ole tullut mitään rikkojakaan. Panhardin nivelet pitäisi jossain kohtaa päivittää isompiin, jos eivät väljistyisi niin nopeaan. Muutokset on myös otteessa, joten suunnistaa voi edelleen ilman trailerisiirtoja.



Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.01.2023, 08:54
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

2019 loppuun mahtui vielä vaihteiston totaalituho. Kolmosella täydestä vedosta pikatiellä antautui pää-akselin laakeri. Samalla pamauksella lähti tästä kuuluisan sähkölukkotakaperän välityksestä pari hammasta.

Vaihteistoja löytyi onneksi ihan kotonurkista. Töihin lootat pesulle ja sitten puhisemaan autoon paikoilleen.



Vanha välitetty jakoloota uuteen päävaihteistoon.





Kytkinhaarukan kieli katkesi tietysti touhuillessa, joten piti pellistä värkätä uusi.



Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2023, 09:04
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

2020 sai alkaa siis peräremontilla, uusi välitys, laakerit, säädettävä holkki yms..









Tikkujen säätämiseen hankin Albeen typpipullon ja paikallisessa hydrauliikkaliikkeessä pähkäiltiin väliin sopiva letku.





Takavalotkin vaihtui tyylikkäämpiin

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.01.2023, 09:47
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Muutamaan vuoteen ei tapahtunutkaan sitten juuri mitään.

Turaoffi ajettiin vuonna 2019, sijoitus oli muistaakseni isopyöräisten 2.













Ja sen jälkeen käytiinkin ajamassa vasta 2021 "Eksy Vehkuriin"








https://fb.watch/hQVO7_0t76/

Alkuperäinen Offroad Team Toiwottomat faceook sivukin kaapattiin, joten yllä oleva linkki vie uudelle sivulle. Sinne ilmestyy päivityksiä tiheämmin, kuin tänne, joten kiinnostuneet täppää sivun seurantaan.



2022 oltiin ajamassa MMC Talvisota.


Viimeksi muokannut Ipu33 : 04.01.2023 10:10
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2023, 10:41
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

-22 kesällä olikin sitten myöhästyneen vuosikatsastuksen aika.



Katsastuksen jälkeen rakentelu intokin sai hieman uutta kipinää. Ajovalot päivittyi led malliin, näiden pitäisi kelvata myös leimalla.





Suuntaukset vähän niin ja näin mutta mutta.. Valoteho ainakin parani huomattavasti ja jos vesi pysyisi ulkona umpioista.



Uusi pakoputkikin tuli tehtyä ja DP:tä korjattua











Seuraava homma oli vaihteiston kiinnitys. Laatikko oli ennen kiinni suoraan panssarissa, panssari oli saanut kolhuja vuosien varrella jo senverran, että aiheutui jos jonkinmoisia jännitteitä ja tärinöitä. Ostin jokunen vuosi sitten tuollaisen kiinnikelevyn jakolaatikon päätyyn, ja nyt se sai hakea paikkansa.







Aina mukavaa hitsata sinkittyä runkoa.











Sinne uusi kiinnike sitten asettui ja autokin lakkasi rämisemästä



Samalla vaihtelin takakartaanin ristikot. Tein myös metallipöytään hitsaamalla, vanhasta pinjonista työkalun kardaanin suoruuden tarkistukseen. Nyt tuntui saavan heiton riittävän pieneksi tälläiseen vehkeeseen.




Viimeksi muokannut Ipu33 : 04.01.2023 12:34
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.01.2023, 11:42
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Viimeisin päivitys olikin sitten vanteet ja renkaat. Beadlock kehät oli ollut varastossa jo jonkun vuoden. Nyt tuli sitten tehtyä vanteet loppuun ja hankittua uudet renkaat, kun käyttäjä 88 journeytä niin kovasti kehui

Vanteet hiottu/puhallettu.






Ja palikat käytetty pulverissa





Keskityskehät reijitin kuitenkin vielä, koska kyseessä on muutenkin kevyt urheiluauto





Kehät kasaan ja kumit päälle





Uudet kumit siis kokoa 37x12,5-16









Ja muutama kuva alle laitettuna!



Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan hiluxi jmtr83 O/M/V Ajoneuvot 1 17.12.2012 20:41
hiluxi Ville90 Maasturiprojektit 27 05.10.2012 00:18
hiluxi luxori Tekniikka & Jutustelu 2 15.03.2010 23:36
O: Hiluxi O/M/V Ajoneuvot 2 11.02.2007 13:34


Sivu luotu: 19:21 (GMT +2).