![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Päivitetäänpä pitkästä aikaa. Takaperä vaihtui 2019 Toyotan sähkölukolliseen versioon, eikä aivan kivuttomasti ![]() ![]() Nyt joulukuussa -22 takavetari katkesi ja hajotti perästä lukkoholkin ja kytkentähaarukan, eli peräremonttia on taas meneillään. Jatketaan kuitenkin vuodesta -19! Kuvasta selviää myös linkki kiinnostuneille. Sylinteri sopi suoraan paikoilleen ja on pelannut niinkuin pitää! Akseliputkea piti myös muokata, jotta murikan sai sinne istumaan. Kaiken kaikkiaan loppupeleissä halvemmaksi ja helpommaksi olisi tullut ostaa Arbbi ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Samana vuonna laitoin SV:n ilmakepit myös takapäähän. Homma alotettiin tietenkin armottomalla rälläköinnillä. Vanhat kierteytys osat piti ottaa irti ehjänä, kun menivät kaverin autoon jatkokäyttöön.
Vinssipetihän lähti samalla. Tikkujen paikan hahmottelua. Everlast tulille ja palikkaa tikkujen yläpäähän. Jokunen säätöreikä ja keskelle rajoitinliinan paikka. Uusi vinssipeti tuli painon ja tilan säästämiseksi vain yhdelle vinssille. Tällä saadaan vedettyä myös taakse, kun naru on edestä kierretty sarviin, voidaan se takapään kidasta vetää U:na ulos ja käyttää pylpyrää. Ihan selvennykseksi, jos jollekkin ei auennut. ![]() Ja valmiina näyttää tältä. Alusta on toiminut oikein mukavasti, eikä ole tullut mitään rikkojakaan. Panhardin nivelet pitäisi jossain kohtaa päivittää isompiin, jos eivät väljistyisi niin nopeaan. Muutokset on myös otteessa, joten suunnistaa voi edelleen ilman trailerisiirtoja. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
2019 loppuun mahtui vielä vaihteiston totaalituho. Kolmosella täydestä vedosta pikatiellä antautui pää-akselin laakeri. Samalla pamauksella lähti tästä kuuluisan sähkölukkotakaperän välityksestä pari hammasta.
![]() Vaihteistoja löytyi onneksi ihan kotonurkista. ![]() Vanha välitetty jakoloota uuteen päävaihteistoon. Kytkinhaarukan kieli katkesi tietysti touhuillessa, joten piti pellistä värkätä uusi. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
2020 sai alkaa siis peräremontilla, uusi välitys, laakerit, säädettävä holkki yms..
Tikkujen säätämiseen hankin Albeen typpipullon ja paikallisessa hydrauliikkaliikkeessä pähkäiltiin väliin sopiva letku. Takavalotkin vaihtui tyylikkäämpiin ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Muutamaan vuoteen ei tapahtunutkaan sitten juuri mitään.
Turaoffi ajettiin vuonna 2019, sijoitus oli muistaakseni isopyöräisten 2. ![]() Ja sen jälkeen käytiinkin ajamassa vasta 2021 "Eksy Vehkuriin" https://fb.watch/hQVO7_0t76/ Alkuperäinen Offroad Team Toiwottomat faceook sivukin kaapattiin, joten yllä oleva linkki vie uudelle sivulle. Sinne ilmestyy päivityksiä tiheämmin, kuin tänne, joten kiinnostuneet täppää sivun seurantaan. ![]() 2022 oltiin ajamassa MMC Talvisota. Viimeksi muokannut Ipu33 : 04.01.2023 10:10 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
-22 kesällä olikin sitten myöhästyneen vuosikatsastuksen aika.
![]() Katsastuksen jälkeen rakentelu intokin sai hieman uutta kipinää. Ajovalot päivittyi led malliin, näiden pitäisi kelvata myös leimalla. Suuntaukset vähän niin ja näin mutta mutta.. Valoteho ainakin parani huomattavasti ja jos vesi pysyisi ulkona umpioista. ![]() Uusi pakoputkikin tuli tehtyä ja DP:tä korjattua ![]() Seuraava homma oli vaihteiston kiinnitys. Laatikko oli ennen kiinni suoraan panssarissa, panssari oli saanut kolhuja vuosien varrella jo senverran, että aiheutui jos jonkinmoisia jännitteitä ja tärinöitä. ![]() Aina mukavaa hitsata sinkittyä runkoa. Sinne uusi kiinnike sitten asettui ja autokin lakkasi rämisemästä ![]() Samalla vaihtelin takakartaanin ristikot. Tein myös metallipöytään hitsaamalla, vanhasta pinjonista työkalun kardaanin suoruuden tarkistukseen. Nyt tuntui saavan heiton riittävän pieneksi tälläiseen vehkeeseen.
__________________
https://www.facebook.com/profile.php?id=100083157755041 Viimeksi muokannut Ipu33 : 04.01.2023 12:34 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Viimeisin päivitys olikin sitten vanteet ja renkaat. Beadlock kehät oli ollut varastossa jo jonkun vuoden. Nyt tuli sitten tehtyä vanteet loppuun ja hankittua uudet renkaat, kun käyttäjä 88 journeytä niin kovasti kehui
![]() Vanteet hiottu/puhallettu. Ja palikat käytetty pulverissa ![]() Keskityskehät reijitin kuitenkin vielä, koska kyseessä on muutenkin kevyt urheiluauto ![]() Kehät kasaan ja kumit päälle ![]() Uudet kumit siis kokoa 37x12,5-16 Ja muutama kuva alle laitettuna!
__________________
https://www.facebook.com/profile.php?id=100083157755041 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan hiluxi | jmtr83 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 17.12.2012 20:41 |
hiluxi | Ville90 | Maasturiprojektit | 27 | 05.10.2012 00:18 |
hiluxi | luxori | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 15.03.2010 23:36 |
O: Hiluxi | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.02.2007 13:34 |