![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() On vain yksi lambda. En tiedä mikä se vika oli, Mitsun mies vain luki koodit, koska moottorin häiriövalo paloi. Sanoi, että ainoa koodi jonka se antaa on lamda. Se käy rikkaalla. Epätaydellistä palamista, häkä korkealla. Ja kun seisoo auton takana sen käydessä, niin havaitsee itse aivan saman asian. Haistaa ja maistaa. Vetoa ja voimaa on, toimii hyvin. Tyhjäkäynnillä hieman 'puputtaa' ja hetkittäin käy epätasaisesti. Mutta hiemankaan kierroksia, niin käy mainiosti. Kännistyy hyvin, koskematta kaasuun, l. käynnistyy tyhjäkäynnille normaalisti. Tyhjäkäynti kierokset kuiteniin ok, n. 7-800 rpm.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tyhjäkäynnillä siis käynti ontuu, onko sytytys osia vaihdettu? johtoja tulppia ja mitä lie muita kulutusosia onkaan. Jos joku sylinteri ei polta tyhjäkäynnillä vaan herää vasta kierroksilla lambda havaitsee tämän ja antaa vikakoodin, esim seos liian rikas tai laiha tms. myös kaikki mahdolliset alipaine letkut ym kannattaa katsoa
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkä olet liittänyt lambdan johdot ? Niitä ei saa kolvata.
Viallinen ruiskun lämpöanturi vois tehdä sen että käy rikkaalla mutta luulis antavan vikakoodinkin ehkä... en mitsuista tiedä |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siitä melkein kannattaisi aloittaa että mikä se koodi oli ja tarkastaa vaikka lambdan toiminta. Sitten siitä lähteä seuraavaan kohteeseen tarkastamaan. Pois sulkea yksitellen vikoja pois. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lambda vaikka olis pimee niin se ei yleensä mitenkään sikarikkaalle mene, tuo em. lämpötila-anturi vois olla potentiaalinen vikakohde.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Puristamalla on johdot liitetty. Olen kuullut tuon saman, että ei saa kolvata, mutta en löydä sille mistään perustelua. Varmin liitos tulee kolvaamalla ja käsittääkseni myös liitoksen resistanssi on pienin.
Sytkyvehkeitä ei ole vaihdettu, kun ei ole ollut mitään viitettä siitä, että niissä olisi sanomista. Tulpat kokeilen nyt vaihtaa, mutta siitäkään ei ole mitään viitettä, että esim. kävisi vajailla. Tosin sitä ei aina välttämättä V6 tyhjäkäynnillä kuule. Kokeilen nyppiä vielä johdot irti. Tuo moottorin lämpötila-anturi on hyvä ajatus. MIssähän se sijaitse ? Ja onko teillä havaintoa, että kuinka MItsun ruisku 'ryypyttää' kylmää konetta ? Onko siellä oma lisäsuutin kylmäkäynnille vai antaako vaan kaikkien kautta enemmän ? Vai rajoittaako ilman saantia ? Onko kokemusta, että onko suutin vikoja ? Jollakin oli kommentti, että alkaa sulkemaan vikalähteitä pois yksitellen. Juuri niin, mutta mitä ? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Puristamalla on johdot liitetty. Olen kuullut tuon saman, että ei saa kolvata, mutta en löydä sille mistään perustelua. Varmin liitos tulee kolvaamalla ja käsittääkseni myös liitoksen resistanssi on pienin.
Sytkyvehkeitä ei ole vaihdettu, kun ei ole ollut mitään viitettä siitä, että niissä olisi sanomista. Tulpat kokeilen nyt vaihtaa, mutta siitäkään ei ole mitään viitettä, että esim. kävisi vajailla. Tosin sitä ei aina välttämättä V6 tyhjäkäynnillä kuule. Kokeilen nyppiä vielä johdot irti. Tuo moottorin lämpötila-anturi on hyvä ajatus. MIssähän se sijaitse ? Ja onko teillä havaintoa, että kuinka MItsun ruisku 'ryypyttää' kylmää konetta ? Onko siellä oma lisäsuutin kylmäkäynnille vai antaako vaan kaikkien kautta enemmän ? Vai rajoittaako ilman saantia ? Onko kokemusta, että onko suutin vikoja ? Jollakin oli kommentti, että alkaa sulkemaan vikalähteitä pois yksitellen. Juuri niin, mutta mitä ? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Lamda anturin vertailuhappi tulee johtosarjaa myöten, tästä syystä ei saa kolvata. Mutta itse vikaan. Jos se kerta puputtaa tyhjäkäynnillä niin joku sylinteri ei sytytä silloin. Perus asiat ihan ensimmäisenä tarkistaa, polttoainepaine, puristuspaineet, imuvuodot, onko joku tulppa mustana tästä vois päästä tiettyyn sylinteriin kaventamaan vianlähdettä. Jos rikkaalla käy niin vois kuvitella että sytytyspuolella vika vois olla. Jos tässä vehkeessä on vielä tulpanjohdot niin yksitellen käynnissä ollessa vetäsee irti ja laittaa takasin, mykkä pytty on se missä käynti ei muutu
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Missä se vertailuhappi kulkee, siellä johtimien eristeen sisällä, säikeiden seassako?
__________________
Jukka |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Hessupossu : 28.12.2022 13:24 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty ** Mitsubishi Pajero 3.2 Did h.3500 e ** | MakeO | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 26.02.2016 17:00 |
pajero ongelmaa :/ apua kaivataan | apolys | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 21.02.2016 15:43 |
Apua apusimpukalle (Pajero) | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.12.2009 18:14 |
APUA!!!!! Pajero 2,8 td, autom -90 | nana | Chit-Chat | 18 | 07.10.2008 21:27 |
M: Mitsu Pajero 2.5td vm.-90 hp. 3500€ | Jugio | O/M/V Muut | 0 | 11.08.2005 13:48 |