![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1026
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitten niistä muokkauksista. Lasinpesunestesäiliö on tiellä ![]() Takana puolestaan pitäisi akselia todennäköisesti saada taaemmas. Vain hiukan vakiota isommilla renkailla (olikohan 265/70R16 kuluneet altsikat) saanut uutta uraa kulutuspintaan kun möyriessä sopivassa asennossa rengas hinkannut kaaren reunaan ja se muovilista lähtenyt lätkimään. En ole mitannut, mutta rohkenen väittää ettei pelkästään oven reunaan asti leikkaamalla saa tarpeeksi tilaa 33" renkaille vakio tukivarsilla. Siis maastossa mahdollisia liikeratoja ajatellen. Eli tukivarret uusiksi/säädettävät ja akselivälin pieni venytys lienee tarpeen. . . . Mittasin sitten kuitenkin kun kävi kiinnostamaan. ![]() ![]() |
#1027
|
|||
|
|||
![]()
Hyviä huomioita, kiitos.
Pitääpä tallilla vähän mittailla autoa, jos saisi edes vähän korketta ja leveyttä lisää renkaisiin. Toinen juttu on rekisterikilven valot jotka ei toimi. Sulakkeet on kunnossa mutta lampunkantoihin ei tule virtaa. Onko näissä joku "tyyppivika" mistä johto menee poikki? |
#1028
|
||||
|
||||
![]()
Takaluukun saranoiden välistä...
__________________
Killing time is not murder |
#1029
|
|||
|
|||
![]()
Siellähän oli johto poikki. Kiitos vinkistä.
|
#1030
|
||||
|
||||
![]() Lohkolämmitin vinkki
Moi. M0ulla 01 GC 4.0 litran koneella, pitäisi asentaa lohkolämmitin mutta...ohjeessa lukee että pitäisi saada se siihen vasemmalla puolella kakkosreiällä. Mutta miten se onnistuu helpoin kun sitä paikka tuskin näy kun kurkistaa konehuonessa. Mitä kautta ootte te joka tämä on laittanut päässyt siihen käsiksi, näyttää todella pahalta niin olen oppinut että kannattaa kysyä tietäjiltä. Kiitos etukäteen.
|
#1031
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#1032
|
|||
|
|||
![]()
WJ:stä oli talvisäilytyksen aikana pimentynyt oikea takavilkku. Sen verran mittailin että umpion liittimeen ei tule virta. Releiden kanssa näissä on kai ollut ongelmia, mutta voiko se pimentää vain yhden vilkku? Ja onko releen ja umpion välillä jotain liittimiä mistä voisi paikantaa ongelmaa, jos syyllinen onkin johto? Vaikka epäilen sitä koska talliin ajaessa vilkku toimi ja puoli vuotta myöhemmin ei.
|
#1033
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se voi pimentää yhden nurkan, mittaa releen jalkojen liitos sinne piirikortille. Sen releen kuori lähtee ihan kivasti irti, veikkaus että yhden jalan juotos on murtunut.
Voit tietty mitata sieltä releenpohjastakin takanurkkaan, ei ole muistaakseni liitoksia matkalla ainakaan kuskin takanurkalta sinne sulake / relerasian pohjaan muuta ku se liitos siellä kuskin jalkatilassa joka lähtee irti pultin avaamalla. |
#1034
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vaan Mackelle vinkeistä. Tänään mittailin ja tutkin relettä mutta ei siitä vikaa löytynyt. Sitten erilaisten hyppyjohtojen avulla totesin että johdossa on vikaa. Aikani pähkäiltyä muistin että autossa on aiemmin ollut vetokoukku ja päättelin että siitä on hyvä alkaa etsimään vikaa. Hetken tutkailun jälkeen selvisi että alkuperäiseen liittimeen taakse tulee virta mutta vetokoukun bokseihin se häviää. No onneksi vetokoukun sähköt oli helppo ohittaa kun alkuperäisten liittimien välin oli asennettu toiset liittimet, mitkä nyt vain irroitin välistä pois. Niin säästyi kalliin releen osto.
Vaikka jälkiasennus varusteet on kivoja, niin tämän yksilön sähköongelmat on johtunut vain niistä, webastosta ja vetokoukusta. Ja nyt ne on molemmat otettu pois. |
#1035
|
|||
|
|||
![]()
Olisiko ajatusta miksi WJ bensa V8 tekee ilmaa syyläriin?
Auto toimi aiemmin aivan normaalisti mutta kun auto seisoi tallissa reilun kuukauden, ongelmat alkoi. Nyt pidemmässä maantieajossa syyläristä siirtyy nestettä paisuntasäiliön kunnes se täyttyy. Tämän jälkeen neste ei ymmärrettävästi kierrä syylärissä ja kone alkaa lämpenemään kun nopeus laskee. Erikoista on kuitenkin että autolla pystyi ajamaan offroadia metsässä kaksi päivää lämpöjä nostamatta. Mutta kotimatkalla parin sadan kilometrin jälkeen neste oli taas karannut paisariin. Termostaatin vaihdoin jo, mutta ongelma ei poistunut. Voiko korkki olla jotenkin rikki että laskisi nesteen paisuntasäiliöön, mutta ei ilmaa? Vai mikä avuksi? |
#1036
|
|||
|
|||
![]()
Tähän löytyi hyvin yksinkertainen syy, rikkinäinen kannentiiviste. Pakokaasutesterillä mitattiin paisarista ja tulos oli selvä.
Nyt kun päivänä x on pakko aloittaa tiivisteiden vaihto, niin onko saman projektin tehneillä tiedossa jotain mitä olisi hyvä tietää etukäteen? |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit | jämtilaika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.11.2013 10:11 |
jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! | Jeepp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.10.2012 20:34 |