![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pewag vinkistä kiitos! Osuinko samoihin lumiketjuihin: Pewag austro super A 84 S #2955 -Manuaali kiristeinen, ei rikkoutuvia osia. -Tilavaatimus 20mm!! -Valmistettu titaanista -Materiaalivahvuus min.5,6mm -Hitsatut kiinnitys renkaat. https://www.pewag.com.au/shop/pewag-austro-super-1.html Pewag austro super reinforced A 84 SV #02071 -Manuaali kiristeinen, ei rikkoutuvia osia. -Tilavaatimus 25mm!! -Valmistettu titaanista -Materiaalivahvuus min.5,6mm -Hitsatut kiinnitys renkaat. https://www.pewag.com/shop/en/pewag-...einforced.html
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://www.ebay.com/itm/37247433002...Bk9SR6Cgo_-MYQ Vaan ei taida 285/75r16 sopia noihin. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Olisiko helpoin ja halvin vaihtoehto laittaa palstalle ostoilmoitus Volvon C3XX ketjuista ja sovittaan ne paikalleen?
Volvon rengaskoko 280/85R16 ja noita ketjuja luulisi porukoilla lojuvan ylimääräisinä nurkissa. Noita autoja raahattiin Suomeen ihan sikana 2000-2010 välisenä aikana. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hauskempi vaihtoehto harrastamiseen voisi olla kompressori autossa, jotta voi laskea ja nostaa paineita. Keskustelunavaajan renkaat pelaa ehkä sinänsä hyvin. Joissain muissa maissa voi olla alla niin huonoja talvirenkaita, että ketjut suositummat. Jos ketjuilla ruvetaan pedaali syvällä kaivattamaan, niin taitaa mennä soppaa aika paljon ja tulee jälkiä. Kevyellä tyylillä pääsee aika hyvin ja ei tarvi niin rajua mitoitusta. Itse saatan talvella tehdä niin rajun off road suorituksen, että vedän kettinkiä tai liinaa sopivasti kireälle kaadettavaan puuhun. Viimeksi kaivatin vähän, jotta auto pysyy varmemmin paikallaan. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Weissenfels Clack & Go lumiketjuista
Onko kokemusta / mielipidettä ? Voivatko toimia ja olla niin helppokäyttöisiä sekä vannetta vahingoittamattomia kuten mainostavat ? The Weissenfels Clack & Go SUV RTS The Clack & Go technology controls the tension, so there is no need for you to repeatedly manually retension the chains. In addition, the system centers itself and keeps itself balanced. With practice, you will be able to put on or remove the chains within one minute. The chain is designed to not damage the rims of the SUV, so there are no links running along the rims. The links are made strong and compactly, giving you a sustainable product that runs smoothly. Specifications EAN 4008244316938 Product Snow Chain (set of 2) Manufacturer Weissenfels Type SUV Clack & Go RTS 112C Inside clearance 13 mm Stylish black links that are less noticeable Suitable for large wheels and wide tires For SUVs, but also high-performance cars and commercial vehicles High comfort 30% less vibration Ideal for first time users Very easy installation with Clack & Go Automatically centers, re-tensioning not required Easy to unhook Meshed chain with high grip Suitable for cars with ABS / ESP Weissenfels For over 30 years... The proprietary Clack & Go technology ... https://www.snowchainstore.co.uk/wei...ck-go-rts-112c |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Helppokäyttöisyyttä ketjuissa on silloin jos laittaa helpossa paikassa valoisassa. Harjoittelua.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
BORON lumiketjuista
Onko kokemuksia/näkemystä BORON lumiketjuista ? Ref: https://tirechain.com/ 285/75R16 https://tirechain.com/285-75-16-tire-chains/ $279.01 285/75R16LT, 285 75 16 BORON ALLOY Cam Tire Chains BORON ALLOY Tire Chains made of 10B21 STEEL LASTS UP TO 83% LONGER THAN STANDARD ROCKWELL 53 STEEL. Includes Cams and Cam Tool Truck Tire Chains, 9/32 (7.14mm) thick cross chains Recommended for off road ... https://tirechain.com/285-75r16lt-28...m-tire-chains/ $323.18 BORON ALLOY Tire Chains made of 10B21 STEEL LASTS UP TO 83% LONGER THAN STANDARD ROCKWELL 53 STEEL. Includes Cams and Cam Tool 3829RBC Truck Tire Chains, 9/32 (7.14mm) thick cross chains Recommended for off road, over the road, chain law, semi trucks. https://tirechain.com/285-75r16lt-28...r-tire-chains/ Miten alumiininen lumiketju kestää muista materiaaleista valmistettuihin verrattuna ? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Moneen rengaskokoon sopivat lumiketjut ?
Mihin perustuu moniin rengaskokoihin sopivat lumiketjut ? Yleensä ao web sivuilla on konfoguraattori sovellus jolle voi syöttää rengasmitat kuten 285/75R16 Näkee kuitenkin web sivuja joissa lumiketjut käy tosi moneen rengaskokoon - missä jippo/catch ? Esim snovit https://www.4x4offroad.fi/fi/tuote/s...miketju-172010 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Nyt oikeaan suuntaa menossa....Lainaus:
Siis nuo "kevyt ketjut" on oikein hyviä, jos pitää näyttää esim. norjassa poliiseille, että on ketjut. Ja jäällä, silloin kuin kesärenkailla (esim. keskieuroopassa kaikkialla ei saa käyttää nastoja) pitää ajaa mäkisellä, jäisellä tiellä. Ja kestäähän nuo ajaa nastarenkailla lumisella metsäautotiellä, vaikka lunta on sen verran, että ilman ketjuja eteneminen pysähtyy..... MUTTA: Kun tulee se tilanne, että ns. meinataan jäädä kiinni/jäädään kiinni, ja tilannetta korjataan sudittamalla/kaivattamalla, niin alkaa nuo "jäisen tien ketjut-" olla lujilla; Siis jos sudittaessa sattuu joku, esim. kiven reuna, ottamaan kiinni ketjusta, niin yleensä on 4 vaihtoehtoa: a) kivi pyörähtää jäisestä tiestä ketjun mukaan b) ketju pyörähtää renkaan päällä c) rengas pysähtyy muutaman sentin matkalla d) ketjun katkea; jolloin yleensä alkaa aika meteli; ketju katkeaa yleensä ns. selän poikki olevasta ketjusta, ja katkenneen ketjun päät "kopistelee" ruosteet (ja pellit) pois.... |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"Made of TitanGrip® material for long life span" ![]() ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Painoko vai mikä kertoo totta
lumiketjujen materiaalista ja kestävyydestä ? Onko EU tai muita standardeja joihin voisi luottaa ts jos lumiketju täyttää ao standardin niin tietää, ettei mikään "ihme titaani" ole tai että ainakin asiallisesti vahvaksi testattu - 83% ja 8x kun epäilyttävät ? Esimerkkejä, jotka herättivät kysymyksiä: (1) König POLAR PRO 1403 7MM Chain made in K-Premium Steel = ? (2) König RALLYE PRO 1403 7MM Hardened, galvanized pattern chain = ? (3) Pewag austro super reinforced A 84 SV Chain made of Titan Grip = ? (4) BORON ALLOY Cam Tire Chains made of 10B21 STEEL = ? lasts up to 83% longer than standard Rockwell 53 steel = ? (5) Made In USA 285/75-16 Pewag Square 7mm Snow Tire Chain Lasts up to 8x longer ! than standard twist-link chain with Rockwell Hardness of 63 = ? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Jos ja kun sinulla on teräsvanteet niin ei niitä ketjut pieksä. Ongelma on jotkut 22” ylileveät aluhipleevanteet joilla 30 sarjan kumit.
Tuo mainittu titangrip tm. Onnee se ketjun profiili tms. Noista pevag, ym. Ketjuista jokainen lienee laatukamaa. Jos vielä heitetään tämä kehiin… https://www.nosted.com/produkter/kje...indre-kjoretoy Ei muuta kun valkkaat mieleiset. Meillä kun yleisesti ajellaan hyvillä renkailla talvella, niin ketjuja tarvitaan vasta ääri olosuhteissa. Toisaalta harvoin tulee kerralla yli 30 cm lunta niin ettei sitä keretä auraamaan. Alpeilla kun sitä saattaa tulla ja vielä märkänä, ja mäet on pitkiä, niin siellä tarvii nastattomien allseason pyörien päälle ketjut joilla voi ajaa pitkiäkin matkoja. Itsellä ketjut päällä n.1-3 kertaa talvessa. Edes auratessa niitä ei tarvinnut kuin silloin tällöin. Ja silloin niitä tarvii niin ajomukavuus ei ole päällimmäinen kriteeri. Mutta jos talvella tarvii päästä kärri perässä periferiaan ja takaisin, niin ei ole huono asia että ketjujen kanssa voi ottaa myös vauhtia mäkiin. Kuitenkin kerta nousu on mukavampi kuin peruutusnäytös tai mäkilähtöharkat. Mutta tärkein vaatimus on että ne pitää olla riittävän helpot laittaa päälle. Loput on sitten painotusjuttuja.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Hinta/laatusuhde on näissä bilteman ketjuissa ihan bueno, hinta parille ~50€, helppo asentaa jopa jumissa ollessa, kunhan kaivaa lunta pois tieltä.
Kuvan renkaat koossa 235/70R16, tosin istuvat paremmin vähän isommalle renkaalle (245/75R16) |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Käykö ketjuksi Nosted
hokillinen/piikillinen ketju kun Terranossa on 285/75R16 122/119Q Nokian Hakkapeliitta LT3 nastarenkaat 8x16” ET-25 Dotz Extreme Dark teräsvanteilla ? Sain ao tyyppisistä ehdotuksen, jossa ilmeisesti viitattu lumiketju on TRYGG Classic https://www.nosted.com/en/trygg-classic Mitkä ovat edut ja haitat jos hankkii hokilliset/piikilliset ketjut nastarenkaiden päälle ? Onko edes mieltä/käyttötarkoitusta ? Ovatko kyseessä kitkarenkaiden päälle pantavat lumiketjut ? Onko viisaampaa hankkia nimenomaan nastarenkaiden päälle sopivat lumiketjut ja mitkä ne olis Nosted tapauksessa, ks https://www.nosted.com/en/configurator/tire-chain RIM 16 Width / Profile Tire 285/75 Olisko seuraava varteenotettava: TRYGG Scan Trac 5mm https://www.nosted.com/en/trygg-scan...&tire=285%2F75 Vai joku muu lumiketju ao valmistajalta RIM 16 Width / Profile Tire 285/75 nastarenkaille ? |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Piikkiketjuista mitä mieltä
palstalaiset seuraavista väittämistä: "piikkiketjut pitää jos on jäätä" "normaalit ketjut eivät pidä jäässä" "ei ole väliä onko nastarenkaat koska niiden nastat ei yllä jos on ketjut" "piikkiketjut hyvät mutta laittaessa pitää katsoa etteivät piikit rengasta päin" |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Nuo tikapuuketjut on melkoisen brutaalit. Minulla on noita käytössä ja jytinä on kova, ja mitä kovempi alusta niin sitä kovempi jytinä.
Helpot laittaa päälle ja ottaa pois. Mutta noilla ei ajeta yhtään ns.turhaan. En suosittele vähänkään herraskaisempaan käyttöön. Trygg on norjalainen ketju. Siellä suolainen merituuli jäädyttää vuoristotiet joten siellä tarvii piikkit. Lumessa ja polanteisilla sivuteillä ei ole niin justiinsa. Mihinkä noilla ketjuilla pitikään päästä?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voi olla piikit jos haluaa. |
![]() |
Luokat |
cable tire chains, kaapelilumiketjut |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lumiketjuista;) | joojoomies | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 17.01.2019 20:36 |
Lumiketjuista | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.12.2010 18:31 |
Lumiketjuista | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 01.12.2010 22:12 |
Lumiketjuista! | Nippan | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 27.10.2008 19:32 |
Lumiketjuista | L-200 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 13.08.2004 13:01 |