![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Itselläkin hydraulinen a442f laatikko ja aika nopeasti tosiaan 4 vaihteen pykältää, mutta toimii kyllä muuten hyvin laatikko. Turbiinilukko lukittuu n.65kmh vauhdissa, onko ihan normaali vauhti? Ja pystyykö tuota vaihtamista ja turbiinin lukittumista säätämään? Tuntuu, ettei se kickdown vaijeri vaikuta kovinkaan paljon. Edit: Niin ja mistähän löytäisin alkuperäisen ahtokaran, kun nykyistä on viilattu minusta aika reilusti.
Viimeksi muokannut P3rttu : 11.10.2022 13:34 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Minulla tuo automaatti tuntuu pyrkivän lämpimänä ollessaan ajelemaan nelonen silmässä lähes kokoajan. Sitten kiihdytyksissä hakee kyllä pykälää alempaa vauhtia tai jos kaasun laittaa pohjaan niin alempaakin. Hissukseen kun kiihdyttelee niin pukkaa nelosta silmään jo n. 50 vauhdista ja pysyy nelosella aina melkein pysähdyksiin saakka, eli ei pudota pienemmälle ennen kuin kaasulla "hoksauttaa" laatikkoa pudottamaan. Kun ollaan melkein pysähdyksissä pudottaa sitten suoraa ykköselle. Jos otan paikaltaan reilulla kaasulla kiihdytyksen laatikko kyllä käy pykälät järjestyksessä läpi ja vaihtaa ne vielä oikeissa vauhdeissakin manuskan mukaan. Minulla turbiini lukittuu kun mittarissa n. 80km/h.
Tarkoitin siis kylmällä laatikolla sitä, että auto on seissyt vuorokauden, lämpötilalla en ole havainnut olevan juurikaan vaikutusta. Mutta siis jos kylmällä lootalla lähden D silmässä liikkeelle, ei vaihda pois ykköseltä. Manuaalisesti kun laitan kakkosen silmään ja ajelen sillä muutaman kilometrin voi tarjota jo kolmosta tai D:tä ja silloin nostaa isommalle. Jos liian aikaisin tarjoaa 3 tai D:tä, pudottaa takaisin ykköselle. OD namiskaa tässä ei ole laisinkaan. Automaatin huoltohistoriasta ei ole mitään tietoa, auto ollut minulla vasta n. 10tkm, jona aikana vaihdettu huuhtelemalla öljyt ja nyt vaihdettu öljypohjan puhdistuksen yhteydessä lisää. Syylärin jäähdytyskierto ei ollut toiminnassa vaan oli päät yhdistettynä letkulla. Nyt olen siihen itse lisännyt laatikolle jäähdyttimen. Laatikkoon olen laittanut Dexron II öljyä. Kannattaisikohan kokeilla jotain automaatin lisäaineita tiivisteille? Missä vauhdeissa teillä tarjoaa loota nelosta sisään? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Parista ex automaatti j80:stä muistelen että molemmat tarjoili sievästi ajellessa nelosta ~viidessä kympissä, ehkä hitusen yli.
Molemmat myös pudotti hiljaa ajellessa neloselta kolmoselle kun vauhti tippu alle 40kmh. Tämä jäi siitä mieleen kun kylän raitilla piti aina ajella yli 40 ettei loova pudottanu kolmoselle ja koneen kierrokset nousseet turhaa kun kolme tuumanen putki piti oman mörinänsä. Turbiinilukko kytkeyty molemmissa just mittari 80:ssä, 35:lla renkailla oikea vauhti oli jonku verran enemmän niin se oli hiinä ja hiinä pitikö loova turbiinilukkoa päällä 80kmh rajotusalueilla kun todellinen vauhti oli ~90kmh. Jälkimmäinen hodari oli "viritelty" mutta en muista että oliko siinäkään vaiheloovan vaijerin kireydellä juurikaan merkitystä. Sen muistan ettei turbiinilukko päällä kestäny ihan lappu lattiassa kiihdyttää kun alko luistamaan, mutta siihen reiluun 80iin saakka kesti vetää kyllä hyvin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() HDJ80 ja portaaliakselit
Tälläisiä portaaliakseleita on tarjolla, bolt-on HDJ80:n omiin akseleihin. Valmistajaa tai myyjää en tiedä.
__________________
Valkkasin ja valkkasin, otin tojotan. Ajanvietettä youtube - matsoffroadrecovery Opettavaista youtube - hubon auto Tietoa youtube - simolammikko |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mistä niitä punametallisia kk-laakereita nykyään saa ostaa? Oliko Suomessa joku firma?
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://werewolftech.com/en/catalog/...ls-for-toyota/ |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Meinaa tyhjäkäynnillä välillä kierrokset seilata, varsinkin kylmänä. Niin onkos toi millanen homma purkaa toi pumpun kylmäkäynnistys hässäkkä? Onks siin muutaku rojut pois ja peitelaippa tilalle ja tuleeko sieltä sisältä kuin paljon tavaraa ulos, että tarviiko sinne muistaa jotai takasin laittaa
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |