|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
Joskus suunnistuskisassa LJ:n kanssa kävi samalla tavalla. Saatiin toimimaan ihan sillä että otettiin metsässä auki, putsattiin ja hoonattiin sylinteri hiekkapaperilla, putsattiin tiivisteet ja oljyttiin ohjaustehostimen öljyllä.
|
#127
|
||||
|
||||
Pitääpä tehdä tuo esitöiksi nyt alkuun….
|
#128
|
||||
|
||||
No ainakin lyhyen koeajon jälkeen tuo tuntui tepsivän. Tosin tuon ohjaustehostinöljyn sijaan käytin jarrukumirasvaa...
Lipposella näyttää löytyvän hyllystä alumiinirunkoista tarvikeosaa. Mutta tämä toiminee nyt ainakin jonkin aikaa väliaikaisratkaisuna. |
#129
|
||||
|
||||
No arvaa oltaisko me käytetty jos olisi ollut...
|
#130
|
||||
|
||||
Sitä käytetään mitä sattuu olemaan käsillä. Miten kauan tuo kesti, vai onko edelleen kovassa käytössä?
|
#131
|
||||
|
||||
Se kisa ajettiin tuolla ongelmitta loppuun. Kisan jälkeen hermo ei kestänyt jatkaa tuolla vaan vaihdettiin úuteen.
Kisa tais olla joku edesmennyt Warn Trophy joka alkoi pe illalla ja jatkui la iltaan saakka. Joskus yöllä tuo tuo hajosi, joten voisi sanoa että kesti varmaan luokkaa 12h offiajoa jossa kytkintä painetaan melko tiheästi, ainakin rastien läheisyydessä. |
#132
|
||||
|
||||
Mulla on uusi työsylinteri hyllyssä
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#133
|
||||
|
||||
Päivitetäänpäs tätä pitkästä aikaa. Tänään leimasetä antoi kaksi vuotta ajoaikaa:
Mutta palataanpa ajassa taaksepäin kytkinsylinterin pariin. Päädyin tilaamaan Lipposelta ”maankamarankesyttäjä”-brandin kapistuksen: Sekä myyntikuva, että paketti antoi odotuksen alumiinirunkoisesta osasta. Ja kun hintakin oli jokseenkin kalliimpi kuin muissa tarvikeliikkessä mikäli osaa olisi ollut saatavilla, oli yllätys jokseenkin pettymykseen kallistuva kun paketista kuoriutuikin esiin tavan samanlainen osa kuin mitä muukin tarviketarjonta antaa odottaa: Lisäksi 20€ ”paketointi” ja postimaksu antoi odotuksen kotitoimituksesta. Vielä mitä, paketointi oli elmukelmua myyntipakkauksen päällä, ja se piti hakea postipisteeltä 15km päästä. Vanha osa irti laatikosta, letku lukkopihdeillä puristamalla sulki ennen letkun irroitusta. Sitten uusi osa letkuun kiinni, pihti irti, irtoletku ilmausruuviin ja ruuvia auki. Ilmaantu painovoimaiseti ilman että piti pumpata. Sitten kiinnitystä laatikkoon jolloin huomasin että tämän osan ”ruuvitornit” vaatisivat pidemmät pultit. No niitä ei tietty ollu käsillä varsikin kun niissä näytti olevan varsin tiuha kierre. No ei auttanut kun ottaa rälläkkä käteen ja lyhentää torneja. Sitten pultit ylsivät hyvin. Jälkiviisaana olis tuo lyhennys ollu helpompi tehdä ennen kun liitin osan letkuun kiinni… Vähän hintava ja vastustava korjaus oli tämä, mutta toimii ja Lipposen toimitus oli nopea ja ennenkaikkea osaa oli siellä hyllyssä mikä oli erittäin positiivista kun muualta ei tuolloin osaa saanut helposti. Toki jäkiviisaana olis ehkä ollut kannattavampaa ajaa Saloon Lepan hyllyjä putsaamaan… Sitten vähän asian vierestä. Oon kunnostanu kohta kolme vuotta vanhaa lasikuituvenettä. Alkuperäistyttä kunnioittaen harmitti kun alkuperäiset tarrat oli poistettava maalauksen tieltä: SamppaHJ:n touhuja seuranneena rohkaistuin ottamaan häneen yhteyttä. Hänpä tekikin sitten grafiikat kuvan mukaan ja teetti setin tarroja: Jouluna oli keli plussan puolella ja tarrat löysivät tiensä paikoilleen: Kiitoksia vielä kovasti SamppaHJi:lle hienosta työstä, tuli juuri sellaiset tarrat kun vain voi toivoa! Sittenpä menikin toukokuun loppuun että huvitti tehdä yhtään mitään harrastusten eteen mutta heinäkuun alussa vene oli ajohyttiä vaille valmis: Siitäpä sitten alkoi hytin teko valmiista lasikuitulevystä sen päälle paksuntamalla laminoiden. Harmillisen kauan se on vienyt mutta toivoa on että ennen jäiden tuloa sen saisi paikalleen ja jonkinmoisen retken veneellä saisi tehdyksi. Epoksit jo alaosan pinnassa ja topcoatit sisäpinnoissa. Tarviis vielä yhden lähelle 20C päivän että saisi uretaanit vielä alaosan pintaan. Sitten vois laitaa ikkunat paikalleen yms. Katon maalaus jää sitten ensivuodelle. Mutta takaisin autojuttuihin. Seuraavaksi pitäis ryhtyä pakkaileen tavaroita ja punkkaa BJ:n takaosaan. Perinteinen kanalintujen aloitus taas edessä Inarissa. Viimeksi muokannut Radis : 30.08.2023 06:47 |
#134
|
||||
|
||||
Lainaus:
https://www.youtube.com/watch?v=4Mz94Fgfdcc
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#135
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu BJ45 | lepa77 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 15.08.2013 16:47 |
Myyty BJ45 -81 Projekti | bj45lava | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 14.08.2010 14:11 |
Myydään bj45 | SAMROCK | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2010 16:42 |
o: bj45 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.01.2006 19:53 | |
Myydään BJ45 pic-up projekti | Käyttäjä | O/M/V Muut | 0 | 16.09.2003 18:52 |