![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kato banjopultin sisällä oleva sihti pumpussa onko tukossa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onko se menoputken banjopultin sisällä.Täytyy tsekata tuo.Vaikee varmaan löytää vika,on vielä webastokin kait voi saada ilmaa mistä vaan.on vaan toi tehottomuuskin mut jos ilmavaivoja nii kait sekin vaikuttaa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Konehuoneen löpöletkut voi olla kovettunu ja haukkaa ilmaa. Tankin sisällä oleva sihti voi olla kans muurautunu umpeen.
Laita metrin pätkä uutta kumiletkua kanisteriin konehuoneeseen ja kannuun pari litraa löpöä. Voi rajata vähän vikapaikkoja.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ok, hyvä. Aina kannattaa kysellä. Haullakaan ei aina selviä. Tuollahan saa rajattua jo mukavasti. Olikos gruiseris luukku takalattialla mistä pääsis tankin lähdöt kattoon.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä taitaa kaikissa cruiserimalleissa olla luukku. Anturin ruuvit voi olla suht v-mäiset avata jos ruostunu huolella.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla sahautti 1997 KZJ-95 ihan pirusti aikanaan. Sitten auto siirty isälleni ja hänelle kävi kerran niin että naftat valui maahan jostain moottoritilasta. Silloin polttoaineletkut/putket? meni vaihtoon konetilasta ja sen jälkeen oli tuonut parannusta starttiin. Minulla auto oli vuosia eikä mitään vuotoja ollut silloin. Muistaakseni olin vetänyt polttoainelinjat uusiksi muoviputkella mutta mitä sitten jäi vaihtamatta, jotain konehuoneen kumiletkuja jotka muka oli ihan ok.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jep, täytyy koittaa tehdä noi em. operaatiot josko löytyis vika vai onko pumppu sökö. Ja sais noi 'tehot' takasi, ainaki osan hevosista takas laitumelle. Tammer dieseliin menossa mut jos jtn ittekki selvittelis.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Moro. Tarkoititko ,oliko se nyt lämpötilaanturi vai mikä mut sen alta tai takaa löytyy sihti.Kuvien mukaan ja videopätkä youtubessa.?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tulipa se sihti putsattua,kyl siinä paskaa oli jonkun verran.Jos tuon egr;n poistaa ja tulppaa niin pitääkö tässä vehkeessä ohjelmoida myös se pois käytöstä.Taitaa termarikin olla jumissa kiinni kun ylävesiletku on tosi kuuma ja alaalla kärsii kättä,luin tästä jossain mut ny en löydä sitä enää.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kun aikansa näitä pähkäilee näin maallikko tasolla niin jotain aina selkiää.Nythän se sihti mullekkin selkis missä se on mitä varmaan tarkoitit.Tosiaan siellä banjon sisällä on sihti jonkunmoinen, myös tuolla minkä minä jo putsasin ,lämpötilaant. takana.Sitten näköjään vielä kolmaskin löytyy mikä se nyt sit on mistä säädetään ??jtn niin sen alla on myös.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Aikani kuluksi ja kuluuhan se tän laitteen kanssa,laittelin ahtop.mittarin tojoon.Semmone halpis mittari mut kyllä se jtn näyttää ,0,6 bar näyttäs ton mukaa ahtavan.Tiedä sit mitä jollain paremmalla näytteleepi.Mut joo tuli sellanen eteen kun tota mittaria laittelin niin alip.putki oli öljyssä ja se pien putsari siin enne ahtop.anturia ja tietty myös siellä anturin reijässä ööliä.Elikkäs päästääkö nyt sitten ahdin öljyä läpitten.Kaasuläpän akseli? näyttäs kans kuolaavan ölppää.Onko noihin läppärungon aksiloihin jtn korjaussarjaa olemassa.En vielä ole läppistä irti ottanut kun ei uudet pinnapultit ole vielä saapunu.Joltain saittilta lueskelin noit autojenne kiihtyvyyksistä niin tää hurja ottaa 100 noin 35 sekunnissa,kuski vähä nopeemmin.
![]() Piti tähän samaan vielä kysästä et onko käypää toi kumiputki jos siitä värkkäis uuden polttoainelinjan autoon.Putki on samaa mitä myivät kun uusin kone huoneeseen putkenpätkiä.Paluuputki samasta hieman pienenpänä.Onko muuten merkitystä kun webaston paput on haarottu linjan alkupäästä (perästä).Miksi ei juur ennen putsaria. Viimeksi muokannut jouniw : 23.07.2022 13:06 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kyl siellä ahtoputkissa aina vähän öljyä on ja saa olla. Ahtopaine sulla vähän alakanttiin, n. 0.7 bar ahtaa vakiona, olikohan 0.67 bar tarkka.
Kyllähän tosta on puolet hevosista karannu laitumelta. Oma kampe meni 0-100 km/h 9 sek. luokkaa, tosin ahtoja oli 1.3 bar ja boksi pumpun sähköjen välissä. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta voisit säätää soppaa vähän lisää niin kulku paranee, mut joku oikea vikahan tuota vaivaa.
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Oon tota hattua liotellu kun ei tahdo irrota, se kait ihan vaan painamalla.Tänään katoin sitä banjon pultin sihtiä ja banjon alta puuttui tiiviste prikka.Vuotoa ainakan ulospäin ei ollut kuitenkaan.Aikas paskanen oli se pikku sihti mitä en kuitenkaan kovin yrittänyt irroitella kun näyttäs olevan halki.Uusi tilaukseen,siis koko pultti.Tuo mistä vois hieman tehoa lisätä niin sen allahan on myös sihti mut en tiedä onnistuskohan irroitus paikallaan ollessa.Tässä autossa nousee lämmötkin tosi nopeesti mut kuitenkin mittari vaan puoleenväliin.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Polttoainelinjaa uusiessa kannattaa pitää muoviputkea yhtenä materiaali vaihtoehtona.
Mahtanee öljylähmä ahtoputkistossa johtua huohottimesta tulevasta öljystä. Ite laitoin huohotin letkun keruusäiliöön ja sieltä höyryt auton alle, sen jälkeen ahtoputket ym. pysyny kuivina.
__________________
Harbor Cruisers |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Onko tuolle ruuville jokin "tehdasasetus". Luulisin sitä jonkun muunkin sorkkineen mun autossa.
Viimeksi muokannut jouniw : 07.11.2022 09:27 |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Nyt saatu suutin/kansiremppakierre jollainlailla kuntoon.Nelosen suutinputki piti vielä uusia kun vuoti suuttimen päästä ja samalla uudet putkien tuet.Pumppuhuolto varmaan seuraavana edessä,käytettykin olisi tarjolla mut tiedä sit menneekö ojasta allikkoon.Vaihtotyön saisin edellisenrempan piikkiin pienien vaikeuksien takia (reilu firma tammerdiesel).Ko. korjaamo ei kuitenkaan huolla näitä Denson sähkösiä pumppuja eli pitäis lähettää vantaalle (en muista nimeä.Tällähetkellä käyntiinlähtö kylmänä hyvä mut ei vetoja,tupsauttelee tyhmäkäynnilla kunnes lämpiää.Lämpösenä vetoja paremmin mutta sahuuttaa hetken seistyään.Millainen sit toi pumpun vaihto on mitä erikoisvehkeitä tarvitaan ,ajoitus ym.Tämmöstä tällä erää kesää odotellessä, ei varmaan kesäkuumalla lähe ollenkaa tulille
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajerossa ilmavaivaa, tankkiin tarvis uudet pillit | AttEinari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.08.2012 08:06 |