Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.04.2022, 08:29
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja XJ Tomppa Näytä viesti
Conti CrossContac vaikuttaa ihan pätevältä(voittanee kiinalaiset), 235 koossa lötyy sekä LX2 ja A/TR versiot. Amerikan sivustosta sai sen kuvan että tuo LX2 on noista enemmän "all season" vaikka se ei taida virallinen talvikumi ollakkaan?
Tuommoiset LX2 -merkinnällä olevat 255/70-16 kokoiset meni nyt P38 Rangen alle. Ovat pyörineet kolme kesää Disco II:n alla, alun toista sataa tonnia menty ja nyt mitaten huonoimmassa oli enää 4½mm urasyvyyttä. Edessä olleet on hieman enemmän reunoiltaan kuluneet, kun oli kaikenlaista pientä Discon etuakselilla viime kesänä, pyöränlaakeria, raidetangon päätä väljänä yms... Olivat olleet uutena jossain Rangerissa, ensiasennusrenkaana, ja ovat hieman kuumempiin olosuhteisiin tarkoitettu kuin meille, Etelä-Afrikassa valmistetut. Sen huomasi siitäkin että vasta kun alkoi olla lähellä kolmea kymppiä ulkolämpö, niin rengas pehmeni sen verran että terävämpi nypytys. Kuluminen oikeastaan loppui viime kesänä, samalla kun rullaavuus vielä parani ja vastustus väheni...

Uraherkähköt tuntuu olevan, ehkä tuo leveyskin sen tekee, ainakin 235 leveiden nastallisten jälkeen. Ja on "tiukempi" ohjaustuntuma, hyvässä ja pahassa...

Kuvio on kyllä sitten semmoinen etten edes haaveilisi talvella noita kokeilevani. Ennemmin vaikka "mutiaisilla". Vaikka kaikki talveen viittaavat merkinnätkin renkaasta löytyy...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.04.2022, 09:10
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Minulla oli ihan jenkkirenkaat, General Grabber HTS koossa 235/70r15, en tiedä saako niitä kyllä enää mistään.
Hiljaiset ja 235/75r15 BFG mutikoihin verrattuna pari litraa sataselle vähemmän kulutusta maantieajossa.

En tiedä onko ne pakujen C-renkaat mitenkään jäykät, kun jotain tuossa on ollut, niin ne vaatii hirveät paineet maksimikantavuuteen. Joku vanha jenkkikumi oli 205/70R15 koossa max load 2.8bar paineella, vastaavan kokoinen paku C-rengas taas samaan kantavuuteen vaati 4.5bar paineen.

pakurenkaissa on monesti aika niukka kuviointi, muutama pitkittäisura ja ilmeisesti ne on suunniteltu kestämään ajoa mutta pito ei ole ihan ykkösprioriteetti.
__________________
Toyota Crown MS41
Toyota Crown RS56
Oldsmobile Cutlass Cruiser
Chevrolet Caprice STW
Valmet 455
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu 37x17 tai isommat renkaat maantieajoon. _samppa_ O/M/V Renkaat ja vanteet 0 25.09.2019 19:00
Ostetaan ostetaan 31-33 15t japsijaolla, pelkät renkaat tai renkaat ja vanteet! masiii O/M/V Renkaat ja vanteet 8 15.05.2013 18:17
Ostettu 4x114,3 jaolla vanteet ja renkaat / renkaat Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 0 09.05.2012 20:04
Myydään 33x12.5-15 renkaat + vanteet. 31x10.5-15 renkaat arde O/M/V Renkaat ja vanteet 0 04.10.2011 10:41
Ostetaan 35/12.5-16 renkaat tai 35" renkaat 8-pulttisilla isommilla vanteilla heicola O/M/V Renkaat ja vanteet 1 30.04.2010 15:18


Sivu luotu: 23:02 (GMT +2).