![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Venepuolella, siis veden ottoon/pysäyttämiseen, yksi vanha ""Merikarhu-""" kertoi...
Lainaus:
-> kun tuota "kiinniolovaatimusta" ihmettelin/kysyin, niin sain vastaukseksi hetken luennon;.... Sulku on oltava kiinni, kun "TaliPoksia" kiristetään; sillä jos "Puolessa välissä", niin sulun akseli voi kääntyä kieroon kiristettäessä, ja jos pitää ensimmäisen kerran kiinni väännettäessä, niin akseli voi murtua, ja sitten kun vääntää auki, katkennut akseli päästää laipan poikittain, ja sulkua ei saa enää kiinni.... "Onneksi-" noita ruuvattavia hanoja/sulkuja on nykyään enää "historiallisissa" huviveneissä: ns. "Palloventtiilit- hanat" ovat korvanneet nuo... (Vielä, kun saataisiin veneen omistajat ymmärtämään, että vedessä suljettu "palloventtiili" on täynnä vettä! siis kun vene on nostettu ylös, niin jokainen "palloventtiili" pitää "pissattaa" kääntämällä kahvasta rauhallisesti Auki-Kiinni muutaman kerran..., niin jäätyminen ei riko niitä.... Siis ylläoleva venepuolelta, ei välttämättä päde kiinteistöpuoleen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä näitä on kiinteistöpuolellakin aika pitkään suositeltu korvattavaksi palloventtiileillä. Varsinkin jos on oma kaivo ja hiukan kalkkia tms vedessä mukana, niin nuo kierrettävät venttiilit ovat aivan maailmanlopun vehkeitä.
Yleensä järjestelmät on kyllä suunniteltu sellaisiksi, että pieniä osuuksia saa suljettua erikseen - ei siis tarvitse satoja tai tuhansia litroja läträtä yhden venttiilin, kv-pumpun tms vaihdon takia. Tietysti vähän tuurissaan, miten on budjetti ollut tiukilla rakennusvaiheessa. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Jukka |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja veneessä noi vivulla toimivat "pallot", nekin jumittaneet, jos niitä ei välillä veivaa. Omassa esim. toissa syksynä noston jälkeen kaikki oli ok ja ne tuli "tyhjättyä" ja kaikki toimi, mutta olivat sitten ihan yberjäykkiä seuraavana kesänä (ekan kerran tosin). Aikasemmin vähän voidellut niitä, mutta ekan kerran oli niin jäykät, että pelotti vääntää kiinni/auki. Konehuoneen puolelta tuli vaihdettua se viimeinen ruuvattavakin pohjaremontin yhteydessä tollaseen uudempaan.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu dumppi-venttiili | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.08.2014 21:12 |
Myydään EGR-venttiili. | Napalukko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.11.2010 01:06 |
Suzuki TBI:n ISC venttiili | Säätäjä_setä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.12.2008 12:16 |
O: Bypass venttiili | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.04.2007 13:08 | |
Range 72 pannuhuoneen kierteet antureille | MudJugi | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 29.11.2005 21:00 |