![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Melko mystinen homma. Pura kone pääpiirteissään atomeiksi, ja palkkaa joku toinen kokoamaan se, alusta asti. Mie tulen ainakin itse monesti "sokeaksi" omille virheille (siis ihan yleisesti ottaen teknisissä asioissa), joku aivan yksinkertainen asia kun tulee tehtyä väärin, sitä ei huomaa vaikka tarkastat kuinka monta kertaa sen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tiedä suzukista mutta subarussa viallinen jakajan hall anturi aiheutti tosi hämäriä käyntihäiriöitä, silloinkin kokeilin toista jakajaa jossa sama vika vasta kolmannella oikeasti ehjällä alkoi toimimaan.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Propaanissa ei ollut kyse lisäpotkusta, vaan polttoainejärjestelmän ohittamisesta. Sehän voi nääs saada liikaakin kakkua.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo tuo hall anturi on tästäkin aikanaan hajonnut ja sitäkin sai hetken tutkia ennen kuin selvisi. Oireet voisi toden totta liittyä siihen mutta olen muistaakseni kokeillut useammalla virranjakajalla.
Mulla on noita virranjakajia 4kpl joista kaksi pitäisi olla ehjiä. Voisin kokeilla niitä muita taas ensi kerralla. Tätäkin on vuosien varrella tutkinut ja ihmetellyt montakin asentajakaveria eikä kukaan ole huomannut tai keksinyt mtn sanottavaa että ei se ainakaan se kaikista näkyvin ja selvin vika ole ![]() Tuotakin tietenkin voisi kokeilla tuota pa-järjestelmän ohittamista, aiemmin olen kanisterista syöttänyt irtopumpulla polttoainetta kun piti mahdollinen bensapumpun vika kitkeä pois. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Moikka
Kerran oli vitara johon oli kansi vaihdettu ja kävi huonosti. Ainoa vika oli että sytytystä ei oltu osattu säätää. En muista vuosimallia mutta oli nelipiste ja testiliitin löytyi oikean ajovalon vierestä jostä piti hyppylangalla maadoittaa navat jotta sytytys säätyy,, muuten tietokone korjaa sen taas persiilleen. Toimenpiteen jälkeen alkoi toimia. Koitan liittää kuvat ohjeista, tosin eri vuosimalleissa testiliitin voi olla myös rintapellissä. Kannattaa ainakin kokeilla.
__________________
Salon Seudun Offroad |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ja tietenkin kannattaa lukea ko. auton jakopää ohjeet kumpi on merkkien kanssa kohdillan sytytyksessä 1 vai 4, ainakin sj, samurai, swift saattaa vaihdella.
__________________
Salon Seudun Offroad |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jakopää on autodatan mukaan tehty ja googlen kautta varmistanut että menee oikein.
Tuota sytytyksen säätöä aiemmissa viesteissä ihmettelinkin koska käynti ei muutu ollenkaan kun maadoittaa testiliittimen D pinnin, luin asiasta että huomaa kyllä selvän eron tyhjäkäynnissä kun hyppyjohdon kytkee. Tässä ei jostain syystä tapahdu mitään joten liekköhän menee käsky perille 🤔 Testiliittimen C pinni eli maajohto on ainakin pimeä joten liittimessä tai sen johtosarjassa voisi olla muutakin vikaa... vikakoodit vilkuttaa kyllä normaalisti kun vedän pinnin B maihin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki Vitara | I.I | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.04.2015 18:08 |
Myydään / Vaihdetaan Suzuki Vitara 1.6 | HUGE88 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2014 16:35 |
Myydään M: Suzuki vitara -91 avo | J.T | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.03.2012 18:07 |
Myyty Suzuki Vitara -95 | s@rtsa | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 06.02.2011 16:54 |
M: Suzuki vitara/grand vitara "levikkeet" | rocky4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.04.2007 18:07 |