![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pieniä suunnitelmia moottorin osalta.. Mitä jos nakkais pari turboa moottoria koristamaa ja sais kerrasta miehekkäästi voimaa ulos?? Pitäs joka tapauksessa vaihtaa nokka miedommaks, keinut(huonot), kannentiivisteet uusimaa, pakosarjat tekemää jne. Saattaa tulla halvemmaks ahtaa nyt, eikä sit myöhemmi ku on vapariks rakennettu. Säästäs paljon aikaa työssä ja eikä tarviis maksaa montaa kertaa samoja osia ![]() Vääntöä sais miedoillakii paineilla jo yli 1000nm... Tällä äijällä aika hyviä videoita erillaisista moottoreiden virityskokeiluista.. https://www.youtube.com/watch?v=zp65Y7wKaEo
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ehottomast solmut pakosarjoihin ja mielellää viel sellanen kuminauhavetonen ruuvi siihen imusarjan päälle
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tuos tuli mietittyy hytraulivinssin järkevyyttäkii.. Eli se jää pois tästä härvelistä ja tilalle sähköne virveli. Jää paremmin tilaa konehuoneesee ja säästää painossa ainaki 50kg.. jos se ny enää täs painos mitää merkkaa ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei se paine vaan se ilman määrä.
Toki jos isoilla ahtimilla pumpataan ilmaa paljon niin siinä rupeaa jo painekin merkitsemään. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Niin oliko noi akselitkin menossa kohta vaihtoon?? Eikäkö....mahtaakos ne olla kuitenkin mitoitettu Neuvostoliitossa noin 18,5Nm voimalle
![]() ![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mä luulen että jos tota konetta hieman kesyttäis maastoajoon nokalla joka kelpais myöhemminkin turbokäyttöön, mut lähtis kokeilee ihan vaparina. Silti lähtee helposti se 500hp ja se on mettään ja maastoon oikeasti jo ihan ok määrä. Moni ajaa vähemmälläkin. Turbojen kanssa sitä voimaa tulee helposti ja paljon tollasesta motista ja sitten alkaa paikat särkymään.
Ehkä ennemmin tyvestä puuhun kuin latvasta maahan. ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
|||
|
|||
![]()
jos rakentaminen ja rassaaminen on tärkein pointti niin sitten ahtimia ja mitä vain hullutuksia mieleen tulee lisäät reseptiin. jos taasen haluat joskus ajamaan niin ruiskuvapari alavetoisella nenällä on varmasti jees. pakokaasuahtimilla tavanomaisella maastoajossa käytös varmasti lajinsa kulmikasta kun ahtimet alkaa työskentelemään.
mitä yksinkertaisempi tekniikka niin sen toimintavarmempi laitos tulee. itse en ainakaan lähtisi tuollaiseen moottoriin pakokaasuahtimia laittamaan. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No höh.. Perjantai ja porukka näi tylsällä päällä
![]() Tän lähtökohtane tarkotus on olla hivenen muista poikkeava, iha niiku rakentajasaki on. Vissii tippunu liia monesti ja liia korkeelta ![]() ![]() Tos oltii moottorin rakentajan kaa puhelimes ja hänel oli vahva tunne et tästä saahaa kahella turbolla hyvin toimiva kokonaisuus.. Ihmettelen jos ei saa. Tää rakennetaa adrenaliinitasoa nostattamaa. Fiilis pitää olla iha jotai muuta ku mitä kingkäpillä safaroijessa. Samanlaisuus on yhellä sanalla sanottuna.. Tylsää ![]() Ahtoja muuttelemalla sopii mehtärämpimisee tahi sit kunnon pelto/hankiralliin.. Kävin hakee tänää ton puhallinyksikön ja siihe maskit. Hitsausmaski ja maalaushommiin/rälläköintiin soveltuva maski. Onneks pomo makso nuo ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Täytyyhän sinne turbot laittaa vaikka palstan vanhat sedät kuinka toppuuttelee. Eihän joku 500hv riitä niille 130cm traktorin pyörille mitenkään.😄
Kun nuo akselit hajoaa, niin vaikka Sisun akselit alle, saat vähän tiuhemmat välitykset samalla.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Millon pääsen koeajolle?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyl nää konkarit tietää mistä puhuu ja hyvä et vähä jarruttelevat minu suuria suunnitelmia.. Se on varma et heikot paikat löytyy äkkiä näillä tehotavotteilla, mut polte ottaa voimaa vie voiton järjestä tällä kertaa ![]() Mutta.. nuo Sisun akselit rupes kiinnostamaa. Herää muutama kysymys.. Hinta, saatavuus ja tekniset tiedot.. Mikähä näis kokonaisvälitys? planeettanavat vissii on, lukot, paino, leveys?? Varmaa kestäis kovempaaki rääkkiä.. Mokkilaiset ois kans kova sana, mut onkoha nekii jo liia kovilla? Eikä näytä niitäkää hirveemmi myynnis oleva ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rojekt Bj 42 Soft Top Exo Cage | Kauttu | Maasturiprojektit | 230 | 01.12.2018 21:43 |