![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Komppaan Avroa, useempi vanhempi vihreän ovaalin tuote löytyy laaneilta, 90-2005 luvun tuotokset on uusimpia, mitä käyttiksinä tulee ylläpidettyä että aina on joku katsastettuna ja liikkuu. Ja sitten vanhempia projekteina, joista joskus tulee valmistuttuaan käyttiksiä ![]() Maitokauppaan pääsee tyylillä kun 50-luvun Serieksillä ajelee. Eikä ole noita sähköhimmeliongelmia kuten uudemmissa. Lainaus:
![]() ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 30.12.2021 14:15 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kakkos-Disco tosin kaverin, koeajolle otettiin miten se käyttäytyy kun on kaikki seitsemän paikkaa käytössä, muuta moitittavaa en keksinyt kuin sen saman mitä on monessa muussakin, että tarvii kärryn perään jos on yhtään enempää tavaraa mukaan mitä taskuihin sopii. Ihan yhtä vähän tilaa jäi mitä "pientila-autoon" Sitikan C-kasiin... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mä oon kato ratkaissut ton että "joku käyttöauto pitää olla" sillä, että on tarpeeksi monta Rooveria pihassa niin aina jollain pääsee ![]() ![]() ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Parikymmentä vuotta itsellä on ollut käyttiksenä jonkinlainen Range Rover. Muutama vuosi meni ilman, mutta eroahdistusta helpotti tuo Mölli. Nyt ei pihassa ole muita kuin nelikoita. Allekirjoituksessa olevien lisäksi vaimon 525xdat E61 LCI 07(edit: onkin 09) bemsu on myös nelikko. Ei täällä tule toimeen ainakaan takavetoisilla jos meinaa aamuviideltä tai iltakymmeneltä ajella muita kuin yhden numeron teitä talviaikaan. Ja yksikään ei ole paku.
Tuosta Sportista on pikkuisen velkaa, mutta ei paljon. Monta vuotta meni ilman autovelkoja.
__________________
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) Viimeksi muokannut TimoV : 04.01.2022 16:34 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itselläni nyt 2004 Passat farmari. 1.9 tdi manuaali Torsen neliveto.
Vähän vajaa 800 e vuosi verot henkilöautona. (Pitää perhe mahtua kyytiin. Pakuna olisi edullinen.) Vakuutus 80 % (vai 85 %?) bonuksilla jää muistaakseni noin 200 e vuosi. (Toki vakuutus hintaanhan vaikuttaa henkilön ikä, paikkakunta, jne. mutta suuntaa antaa). 5 vuotta sitten osto hinta oli muistaakseni 4700 e. 410 tkm ajettuna. Nyt mittarissa 510 tkm. Myynti arvo, tonni-kaksi. Emännällä 2001 Passat sedan. 2.5 V6 tdi manuaali Torsen. Vero taitaa olla karvan yli 800 e. Ja vakuutus täysillä bonjksill sen parisataa. Auto ollut meillä jo 9 vuotta, ostaessa maksettiin muistaakkseni 7500 e. 280 tkm ajettuna. Nyt mittarissa 490 tkm. Ja auton arvo tonni-kaksi. Matka ajossa tuo 2.5 menee jopa pienemmällä kulutuksella kuin 1.9. Kaupunki oloissa ja sekalaisessa ajossa 2.5 vie enemmän. Pari viikko sitten ostin 2009 Audi A4 farmari, 3.0 V6 tdi manuaali Torsenin. Tästä ei vielä isommin kokemuksia kertoa. Farmari passatti tulee lähiaikoina myyntiin. Kyllä tuommonen jatkuva neliveto on ihan perus maantie ajossakin mukavan vakaa kulkemaan. Ja mutkaisia kyläteitä. Varsinkin näin talvikeleillä. Sähköohjatgua etuveto Haldexia en ota ikinä. Koti piha rinne tontti, autotalli pihaan tultaessa alhaalla, talo mäen päällä ylhäällä. Keli kuin keli, nelikolla ei ongelmia päästä talon viereen, helppo kauppa kassit kantaa sisälle, jne. Vajaa vetoiset talvikelillä jää useimmiten puoli rinteeseen ja mieluiten jää tallin eteen, neliveto olla pitää. Lisätään vielä, että tuo 2005 1.9 on se pumppusuutin moottori, ominaisuutena iso kulutus. Olisiko jo 12 vuotta aikaa, kun tuli yhdessä auto kaupassa vaihdossa -98 mallin A4, bensa manuaali Torsen. Sen jälkeen jälkeen näistä VAG konsernin vehkeistä innostuin. On ollut muutama 1.9 tdi jakaja pumpullista (paras moottori mitä näissä on ollut), 2.5 tdi v6 muutamakin eri, 2.3 vr5 bensa, 2.6 ja 2.8 v6 bensa. Kaikki manuaali torsen. Passatin vanhempaa syncroo en ole huolinut. Enkä näitä uudempaa haldexilla olevia. VAG automaatteja ei, (tosin 3.0 v6 tdi jatkeena olevat automaatit kuulemma on toimivia ja hyviä). Ja toki RossTech täyden lisenssin VCDS kaapeli tuli aikanaan hommattua, ja on ollut tarvetta, mutta en koe silti että näissä VAG vehkeissä olisi sen enempää remonttia kuin muun merkkisissäkään. Kyseisen konsernin tuotteet tullut tutuiksi, niin niiden kanssa pärjää hyvin.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 30.12.2021 23:22 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tällä hetkellä omassa käytössä -97 pitkä pajero. Juuri katsoin joko olisi viisi vuotta tullut tuolla täyteen, mutta olikin jo seitsemän. Hirveää luottoa tuohon ei ole koskaan tullut. Aika paljon on ollut pikkuvikaa, toki myös ruosteremonttia. Eikä edes puolta miljoonaa mittarissa. Omaan makuuni hiukan vanha auto noin uudeksi...
Toisaalta pajero hoitaa ison osan tehtävistään mallikkaasti. Töihin sillä pääsee, vaikka ei olekaan aurattu. Kärry kulkee perässä, myös jonkinmoisessa lumessa. Romut mahtuu kyytiin mukavasti. Sisälle saa juuri 240 pitkät metsäsukset, airot tai polkupyörän. Miinuksena kaksipaikkaisuus. Toisena kulkineena tietysti -79 Bj. Tämän ostin silloin, kun tuo pajero myytiin uutena. Kilometreistä ei ole mitään hajua, mutta koko remppakierros on käyty läpi ainakin kertaalleen. Bj palveli talouden ainoana autona noin kuusi vuotta. Ylläpitoahan tämän ikäluokan vehkeet vaativat reilusti, mutta vastineeksi saa tiettyä vanhanaikaista luotettavuutta. Tällä on tultu toistaiseksi aina ajamalla kotiin. Arvonalenemaakaan ei tällaisessa ole, omansa saa pois milloin haluaa. Puolisolla on -07 octavia. 1.9 tdi nelikko. Työmatka noin 65km siivu, josta kympin verran tosi hankalaa ja huonosti hoidettua asvalttikiemuraa. Vajaavetoisiakin on kokeiltu, mutta hankalana talvena ei oikein toimi. Tästä jouduttiin köyhtymään pari satkua ajettuna noin 11 ke. Remonttia on tuokin vaatinut. Kalleimpana manuaalilootan laakerointi. Itse en näitä vag vehkeitä ole oikein oppinut ymmärtämään. Taitaa aivoissa olla lähtötilana jonkinlainen japsimoodi. Tavoite tuolle autolle on noin 400 tkm. Sen verran hyvin on tämäkin tarpeensa täyttänyt, että seuraajan hakeminen ahdistaa jo etukäteen. Itsellä on niin sanotusti tilanne päällä, pajeron seuraajan haku on käynnissä. Helmikuussa leimaaminen vaatisi hieman enemmän remppaa, kuin nyt olisi aikaa ja kuntoa tehdä. Lisäksi tarvetta alkaisi olla takapenkillekin ajoittain. Pappamaistuva minäni kaipaisi hiukan mukavuuksia, kuten jonkinlaisen jatkuvan nelivedon ja automaattivaihteet. Toisaalta vetokyvyssä riittäisi pari tonnia, eikä varsinaisesti maastoon tarvitse mennä. Maavaraa huonolle ja lumiselle tielle lähinnä. Budjetti olisi reilu kymppi. Kilometrit kun pyörii 15 tkm luokassa, bensa ja diisseli lienevät aika samalla viivalla. Katsotaan mihin päädyn. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei henkilöauto, mutta 6- (tai 7-) paikkainen 4-veto kuorma-auto VW Crafter on haavelistalla. Uusi, 5 vuoden takuulla.
About tuommoinen: https://www.blocket.se/annons/skane/...erans/98957715 Automaattilaatikolla, 3200 kg koukku. Ehkä vielä ilmajouset taakse lisävarusteena. Korin mitat on vielä harkinnassa; toisaalta pitkässä ja korkeassa olis tilaa, pätkä ja matala taas olis ketterämpi. Ja lisäpenkkien kanssa pätkän tavaratila jää lyhyeksi moottorikelkalle. Maksaa toki rahaa, autoverottomuudesta huolimatta. Vastapainona vähemmillä autoilla pärjääminen, pieni käyttövoimavero ja kohtuulliset vakuutusmaksut. Paskat puolet ad blue, nopeudenrajoitin ja digipiirturi. Ja itse joutuu aina ajamaan. Viimeksi muokannut MetAxi : 16.01.2022 19:43 Perustelu: Linkki lisätty |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei tarvii tässä painoluokassa jos omia kamoja ajelet (=ajo- ja lepoaikasäädöksiä ei tarvitse noudattaa).
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ylläpito kuluihin. Tässä lähiaikoina on tuohon tullut n. 2500 e jo varaosiin laitettua. Kytkin + kaksoimassa vaihtipyörä. Purkaessa tuli todettua, että moottori kumityynyt oli riekaleina. Startti on v-mäisessä välissä, niin samalla nyt se vaihtoon. Etupäässä molemmin puolin alatukivarsien rungon puolen kiinnityksen kumipuslat paskana ja kallistuksen vakaajan toinen koiranluu väljä, niin otin koko tukivarsisetin samantein. Termostaatti, vesipumppu, ym. nippeliä ja nappelia, tiivisteitä venakoppiin, jne. Mutta ostaessa kytkinvika oli tiedossa, osto hinta sen mukaisesti edullinen ja remontin jälkeen hinta jää vielä alle markkina hinnan, mitä vastaavista ajokuntoisista pyydetään. Ja tietääpähän nyt, että on sitten uutta osaa ja kunnossa oleva auto. Enemmän vituttais, jos ostaa markkinahinnan mukaisen ajokuntoisen ja heti hetken päästä siihen päälle parin tonnin remontti. Kaikkien autojen ylläpito maksaa. Toisissa vähän enempi ja toisissa vähempi.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään BJ,n tankki -78/vanhempi | Timppa T | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.04.2020 03:57 |
Ostetaan toyota hilux 06 uudempi land cruiser 2005 uudempi hinta alle 6000euroa | toyota4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.09.2019 06:24 |
Myydään / Vaihdetaan 2 kpl käyttämättömiä BFG MT 30/9,5 R15 TA KM (vanhempi) | Finderi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 13 | 16.09.2015 21:19 |
Ostetaan vanhempi BFG 235/75 R15 MT hakusessa | Finderi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 02.12.2012 13:45 |
Defender Td5 vai vanhempi? | Kuutio Kuitunen | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.06.2009 14:05 |