Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #28  
Vanha 22.12.2021, 09:08
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Totta puhut. Näin se on omassa H1:ssäkin. Milemarker -> hydroboost -> tehostin.
Ei tehostus välttämättä häviä jos eri laitteiden omat varot ovat säädetty oikein. Tässä systeemissä kun ei ole erillisiä paluulinjoja joka laitteelta niin öljy kiertää niin kauan kunnes pumpun varo päästää läpi. Auran tapauksessa vaan laittaa aurasylinterille pienemmät varot tai ohjaa vaan harkitusti niin, että ei vedä laitaan.

Asiaan liittyvää "turhaa tietoa". Mulla on H1:ssä painemittari tehostinpiirissä. Käyttäytyy suunnilleen seuraavasti:
- Vapaavirtaus noin 10bar. Tämä johtuu ohjaustehostimen inputissa olevasta neulansilmä (virtauksen rajoitus) venttiilistä.
- Normaali jarrutus 15... 20bar. Kova jarrutus 50bar.
- Normaali ohjausliikkeet 12 ... 20bar. Maastossa tietty enempi. Ohjaus stoppariin -> pumpun varo 100bar.
- Milemarkkerilla veto 10 ... 100bar eli koko alue. Ohjaus on messissä kunnes vinssillä vetää pumpun varon rajalle. Ohjauksen vääntäminen vinssatesa pienentää vinssimoottorin yli jäävää eropainetta eli alentaa max vetovoimaa.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hydraulisylinterin tiivisteiden vaihto Tampere Racingrabbit Tekniikka & Jutustelu 6 08.06.2020 18:08
Syöttöpumpun lukitseminen Nevakiitäjä Tekniikka & Jutustelu 6 15.03.2011 06:28
Hydraulisylinterin lähtöjen asento veijon-esso Tekniikka & Jutustelu 8 10.11.2010 20:59
Hydraulisylinterin iskun rajoitus? kivinen Tekniikka & Jutustelu 12 25.08.2005 10:48


Sivu luotu: 01:59 (GMT +2).